14 Reacties

2 maanden geleden

Mijn partner en ik zouden het heel graag willen maar we wonen bij mijn schoonouders en daarnaast willen we eerst alle aandacht aan ons eerste kindje geven

2 maanden geleden

Wij zouden heel graag willen. Echter geef ik nog borstvoeding en dat is blijkbaar een natuurlijke pil. Dus zit nu erg in twijfel om te gaan stoppen met borstvoeding geven. Wat zouden jullie doen?

2 maanden geleden

Reactie op Anita de Wit

Wij zouden heel graag willen. Echter geef ik nog borstvoeding en dat is bli ...
Ik zou borstvoeding blijven geven omdat dat echt het beste voor dit kindje is. Daarbij is je lijf als je in februari bent bevallen ook nog niet echt helemaal.lekker hersteld denk ik om een nieuwe zwangerschap aan te kunnen. Mijne in elk geval niet. 😅

2 maanden geleden

Reactie op Anita de Wit

Hi Anita, ik geef ook borstvoeding maar ben gewoon zwanger dus het kan absoluut☺️

2 maanden geleden

Reactie op Anita de Wit

Het kan zeker ook wanneer je borstvoeding geeft 😉. Persoonlijk zou ik niet zo snel stoppen voor de wens voor een tweede kindje. Wij willen er langer tussen laten maar de verloskundige gaf aan dat voor je eigen lichaam minimaal 9 maanden tussen zwangerschappen het beste is.

2 maanden geleden

Zoals velen zeggen, het is vooral voor je eigen lichaam iets beter om nog even te wachten. Bij ons ging het zwanger worden de tweede x in 1x (de keer ervoor anderhalf jaar). Nu was ik dus na 10 mnd weer zwanger. Mijn lichaam heeft het veel zwaarder gehad.. en je hebt nog een dreumes rond kruipen die nog weinig zelf kan en dus veel getild moet worden, en je lichaam is nog niet volledig hersteld! Ik zat vanaf week 20 met pittige bekkeninstabiliteit! Nu hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn. En als ik m’n twee jongens nu zo samen zie is dat echt geweldig! Maar wilde het toch wel aangeven dat het fysiek echt kan tegenvallen! Buiten dat, snap heeeeel goed dat je weer verlangt naar volgend kindje! Succes.. hopelijk is het jullie snel gegund! Wij zijn inmiddels klaar :)

2 maanden geleden

Hier kriebelt het ook en willen we ook niet te lang wachten voor een 2e. We hebben wel gezegd mininaal 1,5 jaar ertussen. Vanaf ongeveer december willen we waarschijnlijk weer gaan proberen, als we er dan nog zo over denken.

2 maanden geleden

Reactie op Anita de Wit

Ik heb borstvoeding gegeven tot dat het vanzelf stopte/het niet meer lukte. Dat is ook de reden dat mijn menstruatie op gang kwam. Wij hebben de borstvoeding nier gestopt voor de volgende baby. Wel besloten toen ik gestopt was en de menstruatie kwam dat het tijd was. Als ik het had gekund had ik nog borstvoeding gegeven

2 maanden geleden

Reactie op Anita de Wit

Wel heb ik hier enorm veel over getwijfeld dus ik snap je wel. Ik zou zeggen doe waar jij je het beste bij voelt!!

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ik zou borstvoeding blijven geven omdat dat echt het beste voor dit kindje ...
Helemaal mee eens !

2 maanden geleden

Ik denk eerder dat het gezond is om na 12 maanden minstens te proberen. Idd bekkenstabiliteit wil je liever niet tijdens de zwangerschap. Beter verkopen dan genezen.

2 maanden geleden

Verkomen*

2 maanden geleden

Ik wil heeel graag een groot gezin, maar zou het nu nog wel echt té kort op elkaar vinden stel het lukt ineens. Wij willen wanneer ze 1 jaar word, weer rustig aan gaan beginnen.

2 maanden geleden

Ik wil onze tweede ook redelijk vlot op onze eerste. Maar bij mij is redelijk vlot pas als onze dochter een maand of 10 is. Ik persoonlijk vind het veel te snel om mijn liefde te moeten gaan delen