26 Reacties
één maand geleden
Ik zit op 3 flessen momenteel en gaat super! Drinkt zelfs de 3 flessen niet meer op doordat ze al zoveel vast voedsel eet
één maand geleden
‘s ochtends 7:00 opstaan
- eerst een fles 210 ml
- 9 uur fruit hapje
- dan een slaapje soms wel tot 11:30/12:00
- dan een broodje rond 12:00
- fles rond 13:00
- rond 14:00 altijd nog even een uurtje ongeveer slapen
- daarna wat van die maischipjes
- rond 5 uur warme maaltijd (aardappels/rijst met groente)
- rond 7 uur laatste fles en naar bed ;)
één maand geleden
Reactie op Mamasincefebruari
Ik zit op 3 flessen momenteel en gaat super! Drinkt zelfs de 3 flessen niet ...
Wat fijn! Hoeveel vast voedsel eet ze ongeveer. Want ons meisje eet ookal goed. Ze heeft 's ochtends 100 gram fruit, tussen de middag een broodje en 's avonds 150 gram avondeten (aard+groente).
één maand geleden
Reactie op Rononvaj
Wat fijn! Hoeveel vast voedsel eet ze ongeveer. Want ons meisje eet ookal g ...
‘s ochtends geef ik bijv. 1 (kleinere) peer icm 1 kiwi of ander fruit maar altijd 2 soorten gemeng, tussen de middag 1 broodje , en ‘s avonds echt wel 200 gram geprakte groente met aardappel of rijst
één maand geleden
Reactie op Rononvaj
Wat fijn! Hoeveel vast voedsel eet ze ongeveer. Want ons meisje eet ookal g ...
Dit klinkt al goed! Nu uitbreiden met vezels en dan kunnen ze prima van die 4e fles af (hier was ze er echt aan toe en liet standaard die 4e fles staan)
één maand geleden
Hier ook een beetje zoeken naar hoe af te bouwen. Doen nu dit:
+- 7.00 uur fles 180+6 heel soms wat brood erbij maar dan eet hij niet veel.
+- 8.45 slapen, vaak 1,5 uur.
Vaak dus na 10 uur 100 gram fruit
En dan wil hij nog steeds 4 uur na eerste fles de tweede dus rond 11.00 uur 180+6
Dan tussen 12.00/13.00 ergens op bed en dan rond de 2/2,5 uur slapen.
Daarna brood eten (1 hele zonder korsten)dat is dan rond 14.45 ongeveer. Dan heb ik nu die fles die erna komt iets later rond half 4 van 150+5.
Tussen 17.30-18.00 groente met aard/rijst/pasta maar daar tikken we de 100 g nog niet van aan…
Rond 18.45 laatste fles van 180+6
Wat zouden jullie nu verder doen? Want wou eigenlijk de 11.00 fles wat later om lunchtijd en dan dus uiteindelijk die van 15.30 verder afbouwen. En dat hij dan dus avondeten meer gaat eten. Maar dit laat hij ‘s ochtends nog niet gebeuren. Hij is nu 7 maand precies.
één maand geleden
Reactie op NS29
Hier ook een beetje zoeken naar hoe af te bouwen. Doen nu dit:
+- 7.00 uur ...
Wil hij niet meer fruit zodat hij langer kan wachten op de volgende fles? Onze dochter is ook 7 maanden en eet tussen de 150-200 gram fruit en groente. Ik zou zelf geen flessen af gaan bouwen als hier geen groente en/of fruit voor in de plaats komt. Misschien is hij daar dan nog niet aan toe.
één maand geleden
Ik ben ook aan het afbouwen maar ook nog beetje zoekende. Zoontje krijgt nu 210 in ochtend en avond en tussendoor flessen zijn 180. Eten van fruit, brood en groente hap gaan wel goed en soms drinkt hij z’n flessen al niet meer leeg dus denk ik op vakantie eens het ritme ga veranderen. En dat hij dan:
Fles, fruit, dut, brood, fles, dut, snack, avondeten en fles heeft.
Dat adviseerde CB me ook afgelopen week.
één maand geleden
Reactie op N1007
Wil hij niet meer fruit zodat hij langer kan wachten op de volgende fles? O ...
Zal het eens proberen. Eerder was het na 100 gram ook wel klaar, vanochtend nog maischipje erachteraan gedaan dus misschien meer fruit inderdaad.
Fles van 180 naar 150 heeft hij geen probleem mee om 15.30 en was vooral zodat hij juist meer groente gaat eten en dat lijkt wel een beetje te helpen. Maar ga nog niet compleet afbouwen als hij dat zelf nog niet wil, eerst zo even houden.
één maand geleden
Reactie op N1007
Wij doen dit:
7:00 fles 180+6
8:30-9:30 naar bed
9:30 fruit plus drinken
...
Schema van jou komt wel aardig overeen. Misschien ook toch maar als de fles naar 11.30 dan brood doen en na de lange dut een snack.. water doe ik ook altijd bij elk eetmoment aanbieden en dat drinkt hij opzich wel goed.
één maand geleden
Vandaag voor t eerst de fles van 11.00 uur nu opgeschoven. Nu eerst wat brood gegeven om 11.30 en toen de fles, maar nu laat hij daar best veel van staan. En ben de derde nu aan het afbouwen (180-180-120-180). Maar ben bang dat hij dan straks juist meer nodig heeft of gewoon zo laten? Hoe hebben jullie dit?
één maand geleden
Wij hebben niet afgebouwd, maar meteen een fles weggelaten. Onze dochter dronk/drinkt de flessen slecht dus afbouwen was niet nodig.
Wij geven nu:
- 7.00 fles 180+6
- 9.00 1 stuk fruit met water, daarna slapen 1-1,5 uur
- 11.30 1 boterham
- 13.00 fles 180+6 daarna slapen 1,5-2 uur
- 15.00 tussendoortje (maisstick, koekje enz.) en water
- 17.30 warme maaltijd 200 gram
18.00 fles 180+6
Flessen gaan bijna nooit leeg bij ons.
één maand geleden
Ik moet toch wel toegeven dat ik hier wat onzeker van wordt. Onze kleine meid wordt nog wakker voor haar droomvoeding en drinkt dan haar fles nog op.
Nu is het ritme 7-11-15-7-12. Dus 5 flessen.. en overdag laat ze hooguit 30 cc staan. Ze krijgt tussen de 180/210. Ze krijgt sinds 1/5 week hapjes en dit gaat eindelijk beter. Ze is nu 6/5 maand.
Ik wil vnv proberen om geen droomvoeding meer te geven.
Anders moeders die zich nog en beetje in dit ritme herkennen?
één maand geleden
Reactie op Roooss_94
Ik moet toch wel toegeven dat ik hier wat onzeker van wordt. Onze kleine me ...
Zeker! Hier nog op zelfs 6/7 flessen, inclusief nacht. Ziet er ook niet echt naar uit dat dit heel snel anders wordt eigenlijk. Hapjes gaan steeds beter, dus als die wat meer gaan worden zal het vanzelf wel in flessen naar beneden gaan - ga ik vanuit dan tenminste hihi
één maand geleden
Ons zoontje is momenteel bijna 8 maanden. Krijgt nu 4 flessen van 180+6, eet sochtends 200g fruit en bij de lunch 1 boterham met korst.
In de avond 200g groenten/vlees/koolhydraten ging altijd goed. Maar sinds kort laat hij dit volledig staan (soms 2 happen). Teken dus dat ik de fles van 4 uur eraf kan gaan halen.
Dit lukt echter niet.
Hij krijgt tussen 12 en 1 uur zn fles + brood. En normaal om 5 uur zn avondeten.
Rond half 4 de fles. Enorm proppen vanaf half 4. Echter als ik nu rond 3 uur water + een snackje geef begint hij te brullen na 2 slokken water en is hij pas tevreden als hij melk proeft.
Hij wil dus echt geen water drinken. Ben bang als ik naar 3 flessen ga zonder water hij echt vocht tekort krijgt. Toch thee of diksap aanbieden? Wil dat liever niet vanwege zn tanden later. Maar ben echt bang dat ik anders zn fles er niet af krijg.