Onze baby van 6 maanden slaapt in een puckababy met haar handjes als het ware in de zak. Overdag slaapt ze met haar armpjes 'vrij', dus niet in de zak. Dat gaat goed, maar soms blijft ze zichzelf constant wakker slaan of wrijven waardoor ze slecht slaapt en oververmoeid raakt. Snachts slaapt ze door, maar alleen als haar armpjes dus in de zak zitten. Dan slaapt ze als een blok in en zie je haar ook echt tot rust komen.
We doen ons best om haar zoveel mogelijk met vrije armpjes te laten slapen, zeker met warme dagen willen we haar zo min mogelijk aantrekken als ze slaapt. Laatst zag ik de kleine van m'n beste vriendin helemaal uitgestrekt in z'n bedje liggen. Dat gun ik mijn kleintje ook. Lekker met armpjes omhoog tukken. Ze doet dat ook wel is, maar een kanttekening van vrij slapen blijft dus, dat ze zichzelf wakker slaat of wrijft.
Herkennen mama's mijn verhaal? Kan ik nog iets anders doen? Groeit ze hier vanzelf overheen? Misschien vindt ons meisje het gewoon nog erg lekker om zo geborgen te slapen🤷🏼♀️