45 Reacties
3 maanden geleden
Ja same! Soms zelfs vijf uur. Ben aan het proberen nu sinds vandaag haar overdag slaapjes beetje te sturen en haar naar een bepaalde tijd wakker te maken. Ze slaapt nu van rond 7 uur tot 5/5:30. Oftewel ze maakt 10 uur slaap ipv 11.
Klinkt echt vreselijk verwend want hoe top is het met een baby van 6 maand.
Hoelaat gaat jullie kindje naar bed? En hoe ziet je slaapritme er overdag uit?
3 maanden geleden
Hier sinds een paar dagen ook.. voorheen sliep hij van 19:00 - 07:00-07:30. Maar nu begonnen met rollen en wordt ineens om 05;00u wakker. Dan lukt het nog wel om te rekken tot 06;30 door het geven van een speentje, maar hoop toch dat het een fase is en dat ie snel weer teruggaat naar z’n oude ritme, haha (baby is 5 maanden).
3 maanden geleden
Hier ook. Ben blij als ze 6u haalt. Leuk ook om hier te lezen bij welke mensen de babys wel langer slapen (not)........
3 maanden geleden
Hier ook een vroege vogel van 26 weken! Wordt standaard tussen 05:30 en 06:00 wakker, met uitzondering op 06:15/06:30 heel af en toe. Wij hebben ons er bij neergelegd! Meneer gaat tussen 19:00 en 19:30 altijd ongeveer naar bed en papa en mama volgen vaak rond 21:00/21:30 haha
3 maanden geleden
Hier was het eerst ook 07.00, en ineens 05.30/06.00.
Wij hebben het kamertje nog donkerder gemaakt, wat volgens mij effect heeft (afgelopen twee ochtenden 06.30/07.00 wakker).
Ook las ik dat je het eerste slaapje niet voor 09.00 moet doen, het was de eerste paar dagen even rekken, maar nu gaat dat goed! Hopelijk zorgen deze twee aanpassingen voor een iets latere start van de dag 😂
3 maanden geleden
Reactie op Meelezer :)
Hier was het eerst ook 07.00, en ineens 05.30/06.00.
Wij hebben het kamertj ...
Ik vind dit dus weer een hele lastige. Want stel ze is om 06.00 uur wakker dan zou ze dus 3 uur lang wakker moeten blijven voor haar 1e slaapje, terwijl ze ver daarvoor al vermoeidheidsignalen af geeft en ze adviseren een wakkertijd van minder dan 2 uur aan te houden.
Hoe werkt dit dan weer met elkaar?
Niet richting jou hoor, maar merk dat ik gefrustreerd raak van alle tegenstrijdige informatie dingen die je overal leest😅 Deze had ik nog nooit gehoord.
Is dit herkenbaar?
En laat me vooral weten hoe het voor jullie werkt om het zo te doen.
3 maanden geleden
Al die wakkertijden... Ik vind het persoonlijk bs. Elk kind is anders. Een slechte slaper is een slechte slaper. Een vroege vogel is een vroege vogel (in de puberteit iets minder vroeg, maar blijven vaak toch ochtendmensen). Heb 2 kinderen: een slechte slaper en had continu het gevoel dat ik iets fout deed. Enige waar je een 'beetje' controle over hebt zijn de slaap associaties. Tweede is wel een goede slaper. Enige wat ik merk bij hem is dat hij wel snel wakker wordt van onverwachte geluiden. We doen nu niets anders dan bij de oudste... Of misschien wel: ik doe minder mijn best om hem te doen slapen. Als hij na 5 uur nog steeds wakker is, is hij nog wakker! Speelt hij en is hij vrolijk. Ik speel mee. Begint hij te zeuren, leg ik hem in mijn armen of in zijn box met een tut. Jongste slaapt door van 21u tot 6u en slaapt dan verder tot 8u of later. Vandaag 3 uur lange dut in de namiddag tot half 5. Daarna niet meer geslapen tot half 9 - 9u.
3 maanden geleden
Ja toevallig vandaag. Is het volle maan ofzo? Of weer dat sprongetje pff. Meestal slaapt de mijne tot 9/9:30. Zus van 4 heeft vakantie, dus we gaan later naar bed. Vind het wel lekker moet ik zeggen😭🤣
3 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Ik vind dit dus weer een hele lastige. Want stel ze is om 06.00 uur wakker ...
Ik herken je frustratie, je hoort overal weer iets anders. Wij hebben besloten om eruit te pikken wat voor ons werkt en de rest te laten. Wij doen juist als hij vroeg wakker is dat we hem verschonen, een fles geven en meteen weer op bed leggen (vaak in de cosleeper naast ons). 9 van de 10 keer slaapt hij dan binnen no time weer verder. En voor een ander kind zal dit weer misschien totaal niet werken!