Goedemorgen mama’s (to be),
Voor mijn geplande keizersnede ben ik opzoek naar een ziekenhuis waar ik wel een gentle sectio kan krijgen of nog mooier een mother assisted C section.
Ikzelf kom uit Amstelveen en met de geboorte van mijn dochter was de bevalling een lijdensweg wat eindigde in een spoedkeizersnede waarbij ik na een uur pas de baby mocht vasthouden. Ze maakte het helemaal goed bij de bevalling en had een score van 9 maar het ziekenhuis beleid liet het niet toe dat ze met een deken bij mama kwam. Dat brak mijn hart en daar ben ik nog steeds verdrietig om. Daarom wil ik zo graag dit keer het anders doen.
Ik loop momenteel bij AMC en waar op hun website staat dat een gentle sectio kan wordt er nu gezegd dat ze daar zelden de capaciteiten voor hebben.
Ik heb gebeld met verloskunde Amstelland omdat ze een online post hebben gedeeld over een mother assisted C section maar dat werd gauw gebagatelliseerd omdat ze daar geen tijd voor hebben.
Verder gebeld met OLVG en daar moesten ze uitzoeken of ze wel aan gentle sectio doen.
En dan denk ik: jullie plaatsen het allemaal zo mooi online maar waar gebeurt het ook echt?
Ik heb zelfs gebeld met Diakonessenhuis in Utrecht maar die willen liever alleen patiënten uit eigen regio.
De golden hour met de baby houden heeft zoveel voordelen en dat heb ik helaas moeten missen bij de geboorte van mijn dochter. En omdat ik ook in maart een zwangerschapsverlies met 9/10 weken heb meegemaakt wil ik zo graag dit keer dat ik de baby meteen in leven kan zien en kan voelen. Daarom blijf ik zoeken.
Dames, weten jullie waar ik wel terecht kan?