23 Reacties

3 maanden geleden

Ik weet niet zeker of je in het juiste geboorteclub plaatst (mijn kind is van eind februari en zij is 23 weken). Maar even los daarvan… Als je kleintje zodanig is overprikkeld en overstuur is, kan het best een tijdlang duren voordat er weer rust komt.

3 maanden geleden

Is het niet vermoeidheid? Slaapcoach heeft me geleerd: voor slapen en moeilijk in slaap komen OF 45 min na bedtijd wakker worden = tekenen van oververmoeidheid. Misschien kan je kijken of zijn Wakkertijd niet te lang is(?). Heel veel succes 😘

3 maanden geleden

Dit hadden wij ook. Inbakeren enige optie ook toen ze kon rollen maar dat deed ze dan niet we hielden het in de gaten met de camera. Echt een huil avond ipv uurtje 😅

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

Ik weet niet zeker of je in het juiste geboorteclub plaatst (mijn kind is v ...
ja klopt haha. Ik dacht hier zijn meer ervaren moeders die hopelijk met tips kunnen komen en mij wat meer hoop kunnen geven dat het eindelijk voorbij is wat zij meemaken😂

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Is het niet vermoeidheid? Slaapcoach heeft me geleerd: voor slapen en moeil ...
Ja klopt het kan vermoeidheid zijn, maar wat deed je dan om hem in slaap te krijgen zonder dat je te veel moet helpen? Ik ben namelijk bang om hem bijv gewend te laten raken aan wiegen of vasthouden etc. En soms valt hij even jn slaap maar wordt dan weer na 10 min huilend wakker

3 maanden geleden

Reactie op Angie02

Dit hadden wij ook. Inbakeren enige optie ook toen ze kon rollen maar dat d ...
Als ik hem probeer in te bakeren huilt hij nog steeds. Soms hielp dit wel maar hij wurgt zich er weer los van (ik baker hem in met hydrofiel doekje)

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

ja klopt haha. Ik dacht hier zijn meer ervaren moeders die hopelijk met tip ...
Ah bewuste keus dus haha! Helemaal prima natuurlijk ☺️ Slaapassociatie wil je inderdaad zo min mogelijk op een manier wat je later liefst niet wil. Maar soms helpt het om toch even een stap terug te gaan. Wat werkte voorheen heel goed? Zou daar dan eerst weer even naar terug gaan en dan weer rustig toewerken naar stapje zelfstandigheid. 12 weken is natuurlijk ook nog heel jong. ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

Ah bewuste keus dus haha! Helemaal prima natuurlijk ☺️ Slaapassociatie wil ...
Voorheen was het alleen vasthouden of samen slapen maar ik wil dat echt niet. Mentaal voel ik me daar niet goed bij en krijg ik stress van..

3 maanden geleden

Dat hebben wij rond die tijd ook gehad! Heb nooit echt precies kunnen achterhalen wat het was, combinatie van honger/oververmoeid/ontprikkelen. Wij hebben haar gewoon bij ons genomen en zo viel ze elke avond in slaap in onze armen. Ze is nog zo jong! Je kan haar echt nog niet verwennen. Zelfstandig inslapen komt echt vanzelf wel. Ons meisje is nu 5 maanden en lukt haar nu!

3 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Dat hebben wij rond die tijd ook gehad! Heb nooit echt precies kunnen achte ...
Wanneer begon het en wanneer ging het over bij jou? Klopt over verwennen lees ik veel maar ik lees ook ervaringen dat ouders hun kinderen zoveel maanden nog steeds wiegen of aamen moeten slapen en ik ben daar allemaal heel bang voor. De een heeft geluk dat t snel lukt maar ik heb echt het gevoel dat het bij mij lang gaat duren en dat ik paar maanden later nog steeds zit te huilen dat hij niet vanzelf slaapt. Ik wil m daarom ook niks aanleren dat ik hem help ofzo. Ik vind het allemaal heel moeilijk..

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Ja klopt het kan vermoeidheid zijn, maar wat deed je dan om hem in slaap te ...
Wij houden overdag 2uur en 15 min Wakkertijd aan (laatste kwartier is ze echt niet te genieten). In de avond houden we 1.5 uur aan (dus na haar laatste dutje tot bedtijd zit er 1.5 uur) , strikte avond routine. Dat heeft vanaf 3 maanden heel goed geholpen, daarvoor had ze uur voordat ze ging slapen huiluurtje. Toen deed ik haar na haar laatste voeding in mijn draagzak totdat ze sliep, dat heeft toen ook heel goed geholpen ! Hoop dat je hier van aan hebt x

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Wanneer begon het en wanneer ging het over bij jou? Klopt over verwennen le ...
Weet ‘t niet precies meer, maar was zo rond de 14 weken wel voorbij. Het was hier op sommige avonden echt heel hard huilen, dan wiegde wij haar gewoon. Soms was het alleen een beetje jengelen, dan ging ik er naast zitten/liggen (ze lag in de cosleeper) en toonde dan op die manier nabijheid. Je zou kunnen kijken of je je kindje in het bedje kan laten liggen en dan op een andere manier in slaap helpen. Als het dan echt huilen wordt, wel gewoon pakken. Is ook heel lastig, je weet gewoon niet waar je goed aan doet en is voor ieder kindje weer anders.

3 maanden geleden

Het zou naast wat al genoemd is ook goed kunnen zijn dat je baby wilt clusteren.. dus tegen de avond vaker voeding korter op elkaar willen om de nacht in te gaan. Via google wel meer over te vinden! 😊

3 maanden geleden

Ze stribbelen tegen het slapen.. willen niet slapen maar zijn wel moe. Vandaar frustratie en huilen, ze huilen zichzelf moe en vallen dan in slaap

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Wij houden overdag 2uur en 15 min Wakkertijd aan (laatste kwartier is ze ec ...
Krijgen ze dan geen slaapassociatie en dat je dan elke avond draagzak moet nemen?

3 maanden geleden

Reactie op simone2504

Het zou naast wat al genoemd is ook goed kunnen zijn dat je baby wilt clust ...
Probleem is dus dan probeer ik m steeds aan te leggen maar dan huilt hij dat hij juist niet wilt drinken. Hij gebruikt een speen en als ik dan me borst geeft wordt hij boos dat er melk uit komt. En soms drinkt hij gewoon helemaal niert

3 maanden geleden

Reactie op okok33

Ze stribbelen tegen het slapen.. willen niet slapen maar zijn wel moe. Vand ...
Ik wil m dus wel laten huilen. Maar hij huilt echt echt hard. Gewoon krijsen en helemaal rood worden. Dan twijfel ik of dat wel “oke” is omdat het geen normaal huilen js

3 maanden geleden

Up

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Up
Wat wil je nu eigenlijk? Want je baby'tje is overstuur wrs zoals veel van zijn leeftijdsgenootjes, door de prikkels van de dag te verwerken in de avond. Ook wel de welbekende huil uurtjes genoemd. Ze raken dan ook oververmoeid door het huilen en komen dan in een cirkeltje terecht waardoor ze hun slaap zelf niet kunnen pakken. En dat is ook heel normaal, hij is tenslotte nog maar 12 weken oud. Ik lees in je berichten terug dat je hem niet vast wilt houden, niet op je wilt laten slapen, niet een 'slaapassociatie' zoals een draagzak aan wilt leren etc etc. Er zijn eerlijk gezegd weinig andere opties.. Hij heeft wrs gewoon jouw nabijheid nodig en daar is het dan ook een baby voor.. Laten huilen vind ik persoonlijk sneu als hij echt flink overstuur is. Mijn beide kindjes hadden dit ook de eerste maanden en die heb ik heel wat avondjes in slaap gewiegt, of hingen zo vaak in een draagzak bij mama, ze slapen nu beide prima zelfstandig! (eentje van 3,5 jaar en eentje van 6 maanden).

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Ik wil m dus wel laten huilen. Maar hij huilt echt echt hard. Gewoon krijse ...
Huilen betekend bij zo'n jonge baby dat hij je nodig heeft. Volgens onderzoeken kunnen slaap associaties pas ontstaan vanaf 3 maanden. Persoonlijk ben ik van mening dat ik meer kwaad doe met laten huilen dan met in slaap wiegen. Onze dochter had ook de huil uren in de avond, bij haar waren darm krampen de oorzaak. Wij hebben haar altijd in slaap gewiegd en vastgehouden. Nu is ze 5 maanden en kan ze prima zelf in slaap vallen in haar eigen bed. Hoewel we haar ook nog regelmatig op ons laten slapen in de avond, gewoon omdat we dat zelf fijn vinden. Hier werd het beter naarmate ze ouder werd. Maak je geen zorgen over wat je je baby aan kan leren en troost hem. Ik snap je wanhoop, maar hem laten krijsen maakt het erger. Heb je een partner aan wie je hem kan geven als je het even niet meer trekt?