34 Reacties

3 maanden geleden

Wij wachten en dan gaan we rapley doen

3 maanden geleden

Onze uk is nu 5 maanden en ik ga deze week hapjes voorbereiden en dan van het weekend beginnen (dan 5,5 maand). Ik twijfelfde ook heel erg met 4 maanden. Ik merk nu dat hij zijn vit D van de lepel gaat happen ipv dat ik het erin laat glijden zeg maar. En dat hij hapt in de speen van de fles. Ik geloof niet dat je het echt fout kan doen, niet als je met 4 maanden begint en ook niet als je met 6 maanden begint. Elk kind is anders en elke paar jaar wisselen de adviezen weer. Uiteindelijk zijn wij ook allemaal groot geworden. Blijf gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Ik dacht met 4 maanden, als niet nu waarneer dan wel. Blijkbaar nu, nu voelt het wel goed. Gewoon nog even wachten als je dat gevoel nog niet hebt. Denk oprecht dat moedergevoel/instinct het meestal bij het juiste eind zal hebben en zich aanpast aan je eigen kind.

3 maanden geleden

Ik wou eigenlijk pas met 6 mnd beginnen… maar ik merk dat ze het liefst mijn eten afpakt maar ik weet niet of het per see het eten eten is of gewoon alles in dr mond wil stoppen haha. Ik twijfel wel om rond de 5 maand te gaan beginnen omdat ze heel veel last van reflux heeft en vaste voeding dat wel wat tegen kan gaan

3 maanden geleden

Ik wil volgende maand starten met Rapley, mijn kleine meid is dan 6 maanden.(als ze dan rechtop kan zitten) dit wil ik ook ivm met de darmrijping maar ze schijnen er ook juist makkelijke eters door te worden. Ik heb ook het boek van de groenevrouw en heb hier veel aan gehad.

3 maanden geleden

Ik wacht ook tot 6 maanden, hopelijk kan ze dan wat beter zitten.

3 maanden geleden

Mijn zoontje is volgende week 6 maanden. Ik ben oefenhapjes aan het proberen maar dat wil hij nog helemaal niet. 🤣 dus over een week kan ik ook met rapley beginnen denk ik. Was geen bewuste keus dus, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer

3 maanden geleden

Ik ben een paar weken geleden begonnen met oefenhapjes en mijn zoon is nu 4 maanden (bijna 5). Zijn darmpjes reageren echt heftig, gisteren broccoli gegeven en afgelopen nacht was het feest hier, hij had zo'n erge buikpijn dat was wel duidelijk. Ik doe nu nog maar even rustig aan met de hapjes.

3 maanden geleden

Zoon van 5 maanden. Geef nu een dikke week. Deze was er echt aan toe. Die buffelt alles naar binnen, wordt boos als ‘ie niet meer krijgt én slaapt door sinds ‘ie bij het avondeten standaard groente krijgt. Geen last van ontlasting (ja stinkt iets meer helaas) en krijgt voor de rest bv. Was wel geboren met 41+3 en is lekker gezellig ventje 😜 Dat maakt denk ik ook wel uit. Krijgt nu ochtend fruit middag kortstje brood en avond groenten.

3 maanden geleden

Volg jou gevoel, het is ook je eerste kindje dus die ervaring moet jezelf opdoen. Met het tweede kindje ben ik ietsje eerder begonnen. Hij keek het eten uit de mond en dat betekent dat ze er klaar voor zijn.

2 maanden geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie ? Hier is onze zoon 6,5 maand en zijn bij 5,5 maand begonnen omdat hij duidelijk interesse toonde. Inmiddels lijkt het een bodemloze put 😂 Wat geven jullie? Hieronder ons schema, misschien kunnen we wat herkenning vinden qua hoeveelheden. Vind het nogal zoeken 😋 6:30 180+6 (morgen willen we hier kijken naar 210+7) 8:00 slapen 10:00 groentehap 200 gram + water (oefenen uit een 360 graden beker) 11:00 180+6 12:30 slapen 14:00 180 + 6 15:00 brood en ei en water 16:00 slapen 17:30 groente hap 200 gram 18:30 210+ 6 19:00 bed We gaan ook bijna over op opvolgmelk, misschien maakt dat ook nog uit. Gaan bij de halve pot straks mengen en dan zo de overstap maken. Ik ben begonnen met groente hapjes maken en doen nu af en toe rapley methode. Hij vind het zelf eten wel echt heel fijn en drinkt tegenover ook zelf de fles , we mogen niet meer helpen 😅😳

2 maanden geleden

Onze zoon is 6,5 maand en nog maar 3x in totaal hapjes gehad. Voor mij voelt het ook niet goed en hij heeft een hoog gehemelte dus ik vind het iets eng. Hij krijgt volledig borstvoeding op verzoek en groeit goed. Is ook gevoelig op de darmen-> snel huilen. Voor mij voelt het ook beter om wat later te beginnen en volgens de rapley methode is dit geen enkel probleem

2 maanden geleden

Reactie op Simone MA

Hoe gaat het inmiddels bij jullie ? Hier is onze zoon 6,5 maand en zijn bi ...
Wat eet hij al goed zeg!! Merkte je meteen interesse toen je het probeerde? Hier vindt ze het vooral leuk om beetje ermee te spelen, maar krijgt geen grote hoeveelheden binnen. In het begin wist ze niet zo goed wat ze er mee moest doen, maar gaat wel steeds beter!

2 maanden geleden

Reactie op LL24

Onze zoon is 6,5 maand en nog maar 3x in totaal hapjes gehad. Voor mij voel ...
Vooral doen wat goed voelt, toen ik dit bericht schreef was ik ook heel erg zoekende. Maar mijn zoon gaf heel duidelijk aan dat hij meer wilde eten en toen klopte mijn gevoel ook weer en nu voelt het ook niet eng meer. Bizar hoe sterk dat moeder gevoel is, ze sturen ons de juiste weg op 😄

2 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Wat eet hij al goed zeg!! Merkte je meteen interesse toen je het probeerde? ...
Ik heb dus gewacht tot hij zelf interesse toonde naar eten. Op een gegeven moment zat ie echt te kijken naar hoe wij aten. En we gingen ook aan tafel zitten met hem erbij als wij gingen eten, dat hielp ook wel. Uiteindelijk keek hij echt mee als hij op schoot zat, zo van; waar gaat dat eten heen? Toen ben ik met groentje hapjes pureren begonnen en dan steeds beetje uitbreiden als het goed voelde. Op een gegeven moment , zo’n week geleden begon hij ineens te kreunen als we hem eten gaven. Dat interpreteerde we als dat hij meer wilde. Dus we begonnen met 1 ijsklontje en toen 2 en daarna 3. Op de opvang kreeg hij 200 gram per keer en bleek daardoor vrolijker en we waren afgelopen week een nacht wakker waar hij het uit krijste, waardoor we ook dachten misschien wil hij toch meer eten. Hij groeit en beweegt veel, dus hij zal het wel nodig hebben dachten we. Nu kreunt hij niet meer en slaapt ie ‘s’ nachts weer beter. Geen idee of dat daardoor komt, maar het werkt😆