17 Reacties

22 dagen geleden

Oh ik volg ook eventjes! As we speak ga ik dr nu uit bedje halen voor n voeding dus ik ben benieuwd. Misschien toch eens proberen n dagje zonder deze voeding om te zien hoe lang ze doorslaapt ..hm😊 heb je dit zelf al recent geprobeerd? Zo ja hoe laat komt je baby?

22 dagen geleden

Reactie op Larissa.k

Oh ik volg ook eventjes! As we speak ga ik dr nu uit bedje halen voor n voe ...
Ja heb ik geprobeerd. Hij kwam toen 5 uurtjes later, normaal gesproken komt hij om de 3 uur dus dat was opzich wel netjes. Alleen ik twijfel gewoon heel erg omdat ik zeker weet dat ik een aantal uurtjes achter elkaar kan slapen als mijn partner de avond/begin nacht fles geeft maarja zo leer ik hem nooit doorslapen… dilemma als het om me slaap gaat… 🤭

22 dagen geleden

Reactie op Larissa.k

Oh ik volg ook eventjes! As we speak ga ik dr nu uit bedje halen voor n voe ...
Mijne krijg rond 9 uur savonds laatste fles en slaap door tot 6 uur sochtends uit zijn eigen

22 dagen geleden

Mijn dochter krijgt haar laatste fles tussen 22:00 en 23:00 daarna slaapt ze tot mijn man weer wakker wordt voor zijn werk. Dus rond 5:30. De eerste 2 weken werd ze af en toe wel rond 3 uur uitzich zelf wakker. En nu ze dat ritme te pakken heeft blijft ze eigenlijk wel doorslapen en in het weekend komt ze rond 7 uur

21 dagen geleden

Met onze dochter, is nu 4,5 jaar, hebben we dit ook altijd gedaan. (Wakker maken) Zij sliep gewoon terwijl we de voeding gaven en sliep door tot 07.30-08.00. Met 6 maanden werd ze op een avond boos toen we dr probeerde de fles te geven en sloeg ze de fles uit mijn handen. Voor ons een teken om er mee te stoppen en vanaf toen sliep ze hele nachten. Ik ben nu wakker omdat we hetzelfde doen met onze zoon. Die werd tot nu toe na deze voeding alsnog wakker rond dit tijdstip. (Soms wat later)Maar sinds gister drinkt hij meer. Dus misschien is vandaag de dag dat hij tot de ochtend doorslaapt.

21 dagen geleden

Wakker maken zijn we mee gestopt na week 3 of 4 ofzo, omdat we zelf door de wekkers sliepen of als we hem na 3 uur wakker probeerden te maken dit gewoon niet lukte. En 4 uur achter elkaar kunnen slapen in plaats van 2 maakt zo'n mega verschil in hoe ik me voel in ieder geval! Vannacht sliep hij van 10 tot 5,dat zowel m'n man als dachten dat de ander hem snachts de fles had grgeven (normaal komt hij wel ergens tussen 2 en 4 namelijk).

21 dagen geleden

Onze kleine man heeft opeens de avondfles overgeslagen. Laatste fles om 18.30 en kwam daarna om 4.30, terwijl er daarvoor altijd nog een rond 23.00 tussen zat. Dit ritme hebben we kunnen verschuiven naar flessen om 20.30 en 6.30 en dat doet hij nog steeds.

21 dagen geleden

De meningen hierover zijn nogal verdeeld, maar ik ben wel een voorstander van deze fles. Ik denk namelijk dat je hiermee de nachtvoeding eerder kunt laten vallen als je een ritme hebt van 19u naar bed, 6-7u opstaan. Wij zijn er bij m’n oudste met 7 maanden mee gestopt, maar dat had waarschijnlijk al eerder gekund. Hij werd toen echt wakker van die fles, waardoor de nachten soms rommeliger waren. Toen we ermee stopten, ging hij echt vrijwel elke nacht doorslapen van 18.30-6u. Maar mijn zoontje van 10 weken drinkt de fles van 22u nu heel slecht, waardoor ik toch ook een beetje aan het twijfelen ben geraakt…

21 dagen geleden

Wij doen het niet. Paar x geprobeerd , zowel wakker maken als droomvoeden (dus in z'n slaap), als hij tussen 1930 en 2030 z'n laatste fles krijgt komt ie meestal tussen 0400 en 0500 weer, deden we rond 2300 nog een fles dan kwam die vaak zelfs weer eerder, hier werkte het dus niet. Ben nu al blij met de ruk van ongeveer 2000/2030 tot 0400 , ga er vanuit dat dit steeds wel een stukje later wordt (zoontje is nu 11 week)

21 dagen geleden

Reactie op DaniML89

Met onze dochter, is nu 4,5 jaar, hebben we dit ook altijd gedaan. (Wakker ...
Toevoeging: hij sliep tot 05 45. Vannacht ga ik proberen om zijn laatste voeding om 00.00 te geven en iets meer.

21 dagen geleden

Hier ook geprobeerd om een droomvoeding te geven. Maar dit werkte averechts. Hij dronk niet tot nauwlijks. En als hij de fles leeg dronk kwam hij alsnog om de 3/4 uren. Terwijl als ik hem liet slapen vanaf 20:00/21:00 hij zo 5/6 uren maakte.

21 dagen geleden

Wij gaven rond 23.00 uur de laatste. Kwam dan vaak weer rond 6.30 uur. Vannacht niet gedaan (geen zin/hij was niet in zo’n wakker worden slaapje rond onze bedtijd). Dacht gewoon eens kijken of hij zelf echt wakker word en zo ja, hoelaat. Maar wakker werd ie niet 😂. Ja weer rond 6.30. Dus eigenlijk denk ik dat hij dus die voeding om 23.00 niet meer nodig heeft. Wij gaan het eens een paar dagen aankijken zo.

21 dagen geleden

Nee wij maken niet wakker ze gaat naar bed om 19.00 en komt dan soms rond 04.00 en soms 06.30 dikke prima. Nooit wakker gemaakt. Ze deed op het begin eerste 19.00 tot 01.00 toen 02.00 en nu steeds later dus ik ga er vanuit dat dit vanzelf gaat ze drinkt ook steeds minder. Straks met hapjes zou de buik ook meer gevuld zijn. De oudste hebben we altijd wakker gemaakt maar die kwam zo lang nog in de nacht nu laat ik het maar varen en ga ik gewoon optijd slapen achja 1x er uit snachts is geen drama

21 dagen geleden

Wij maken niet wakker, en ze is vanzelf haar eerste stretch van de nacht aan het verlengen. Bij 6 weken kwam ze na 5 uur slapen, en nu na 8-9 uur slapen. Paar keer helemaal doorgeslapen (11-12 uur). We hebben een bedtijd van 20.00 ipv 19.00, en gaan op tijd slapen (uiterlijk 22.00) zodat we zelf ook minimaal 6 uur achter elkaar slapen voordat nachtvoeding komt

20 dagen geleden

Ik volg dit ook even :) zit zelf met hetzelfde dilemma 🙋🏻‍♀️

20 dagen geleden

Niet wakker gemaakt en is vanzelf schema gaan veranderen. Laatste fles rond half 7 en dan daarna slapen. Kwam eerst om 1 -2 uur maar slaapt nu tot half 5. Wakker maken en nog voeden had geen zin want dan kwam hij om dezelfde tijd

20 dagen geleden

Ik zou je kleintje lekker laten slapen. Hier een mannetje van 11+3 en die geven wij vaak de fles tussen 8 en 10, ligt eraan hoe snel hij overdag komt. Ene keer fles om 10 en dan slaap hij door tot 3, andere keer fles om 8 en slaapt dan door tot half 5😅 er is dus qua langdurigheid nog geen pijl om te trekken maar ergens tussen 5 a 8 uur slaapt hij door. Zou het gewoon eens proberen en kijken hoelaat hij dan komt 😊