13 Reacties
2 dagen geleden
Hier gaan we steeds meer naar het 2-3-4 ritme.
Rond 7 uur wakker, rond 9 naar bed. Dan meestel tussen 10 en 11 wakker en tussen 1 en 2 naar bed.. Dan hopelijk tot 3 uur slapen en dan 4 uurtjes wakker max. Soms redt hij het niet tot 3 maar probeer het wel zo lang mogelijk te rekken...
Merken echt als hij te veel/vaak op bed gelegd wordt hier de dutjes ook korter worden...
2 dagen geleden
Herkenbaar! Ik was ook een beetje zoekende, omdat de ‘langere dit’ tussen de middag ineens kort werd. Ik ben twee weken geleden gestart met 2-3-3 ritme (+ powernap haha) en dat lijkt hem goed te passen. Zoon is nu 8 maanden.
Dus bij ons vaak: 7 uur wakker, 9 uur naar bed. Dan 10-12 wakker en slaapt dan van 12-14:30, meestal doet ie dan nog van 17:30 tot 18:00 een powernap en gaat dan van 19:00-07;00 slapen.
2 dagen geleden
Reactie op Sietskeinge
Herkenbaar! Ik was ook een beetje zoekende, omdat de ‘langere dit’ tussen d ...
Langere dut*
2 dagen geleden
Reactie op Sietskeinge
Herkenbaar! Ik was ook een beetje zoekende, omdat de ‘langere dit’ tussen d ...
Dit is ook ons ritme momenteel
2 dagen geleden
Hier houd ze het steeds langer vol. Ik leg dr niet te snel in bed. Vaak rond half 7 wakker en dan rond 9uur half 10 eerste dutje en dan rond 13.00/13.30 dan licht ze er om half 7 weer in. Soms wordt ze om 06.00 wakker krijgt ze haar fles en leg ik haar nog wel weer even terug. Maar verder overdag nooit meer dan 2 dutjes
2 dagen geleden
Ik heb soms ook het idee dat ze gaapt en wrijft meer uit luiheid of gewoonte ipv dat ze echt heel moe is.
Vanmiddag heb ik haar een uurtje langer wakker gehouden (kwam om meerdere redenen even beter uit). Ze was toen wel echt helemaal af, maar sliep vervolgens meer dan een uur! Dat is de laatste tijd niet gebeurd. Ja wel, bij de opvang, want daar blijft ze doorgaans ook langer wakker dan thuis.
Denk toch dat we haar soms te snel wegleggen.
2 dagen geleden
Hier slaapt ze tot 06.30/06.45 vaak.
Dan doet ze een dutje rond 9uur (+- 45 min).
En dan rond 1 uur half 2 een slaapje (vaak 1 tot 1.5 uur).
Het late middag dutje was geen succes meer. Ze redt het om wakker te zijn van 14.00/14.30 tot de laatste fles rond 18.45/19.00 en gaat dan de nacht in.
Dus bijna het 2-3-4 schema!
één dag geleden
Reactie op vboekel
Noé slaapt laatste tijd tot 7:30/8:00u. Ik hou dan 2 uur wakkertijd aan en ...
Oh wat een heerlijke tijden!! Hoewel 07.30uur niet haalbaar zou zijn op opvang dagen.
Maar ze wordt dan pas echt wakker of tussendoor al keer 1e voeding en terug leggen zoals ik hier ook lees?
één dag geleden
Reactie op Anouk689
Terug leggen na de fles om 6 uur tel je dat dan ook als dutje? En hoe lang ...
Nee geen dutje. Mijn dag gaat gewoon niet beginnen om 6uur ik start niet de dag standaard met een fles. Kwart voor 7 7uur dan vind ik het prima uit bed naar beneden broodje eventueel nog wat drinken. 9uur half 10 fruit voor het eerste slaapje.
één dag geleden
Reactie op Anouk689
Oh wat een heerlijke tijden!! Hoewel 07.30uur niet haalbaar zou zijn op opv ...
Nee gewoonlijk word ze dan pas echt wakker! Ze heeft nu wel een paar nachten dat ze om 6u wakker word, maar dan heeft ze een flinke 💩luier haha. Na het verschonen geef ik haar een flesje van 90 omdat ze van t verschonen weer heel wakker word maar dan slaapt ze meteen weer verder!
Op opvangdagen maken we haar wel wat vroeger wakker