Hoi allemaal, wanneer bouwen jullie je kinderwagen om of hebben jullie dit gedaan? Van reiswieg naar het zitgedeelte.
Ik lees verschillende dingen, de ene keer vanaf 6 maanden en andere keer als ze goed kunnen zitten.
Mijn dochter van bijna 6 maanden kan echt niet meer wakker in de reiswieg liggen dan is ze de hele tijd verdrietig, ze wilt echt alles kunnen zien. Als ze slaapt is de reiswieg nog wel prima, maar dat doet ze dus veel minder tegenwoordig. Ik denk dat het helpt als ze meer rechtop kan om dingen te zien.
Ze kan nog niet zelf los zitten, ze is wel al redelijk sterk in haar rug (op schoot zit ze redelijk), nek spieren zijn wel goed al.
Wat denken jullie, misschien ombouwen en niet te rechtop? Of beter nog even wachten?
Ik zit met precies dezelfde vraag. Zoontje nu 5 maanden, gebruik vaker de autostoel zodat hij meer kan zien. En ik weet niet zeker of mijn Bugaboo ook een fijne ligstand heeft na ombouwen
Hier was dat hetzelfde. Ik heb ontdekt dat onze reiswieg ritsen heeft die je open kan ritsen aan de kant waar zijn hoofdje ligt. Zo kan hij door gaas heen alles bekijken op zijn buik.
Ja lekker ombouwen joh! Ze willen op een gegeven moment gewoon lekker kunnen kijken 🥹 Alle 3 mijn kids gingen over rond de 5,5 /6 maanden. En onze wagen kan ook in verschillende standen dus ze kunnen ook half liggend misschien kan die van jou dat ook!
Wij hebben afgelopen weekend de kinderwagen omgebouwd. Hij was 6 maanden en 1 week toen. Onze wandelwagen kan nog vrij plat, dus hij ligt er hoewel niet plat in, toch platter dan in de maxi cosi. Dus moet wel kunnen. Hij vind het eerst spannend maar nu wel geweldig volgens mij.
Heb m’n dochter haar wagen omgebouwd met 4,5 maanden. In de lig wagen zat ze recht op. Als ze lag begon ze te gillen en zittend was ze stil en lachte ze. Je ziet wel dat ze echt nog te klein is voor die maar ze is tenminste rustig en vrolijk tijdens onze wandelingen.
Hoe bevalt het bij je kindje dat je hebt omgebouwd?
Mijn dochter is net 6 maanden (8,2 kg en 70 cm). Denk dat wij binnen ean maand gaan ombouwen. Ze past er nu nog net in. Heb zelf wat moeite met het afbouwen. Voelt als het afsluiten van een bepaalde fase/tijd.
Hoe bevalt het bij je kindje dat je hebt omgebouwd?
Mijn dochter is net 6 ...
Mijn dochter lag altijd heerlijk in de wagen maar vindt het nu nog leuker sinds de bak is omgebouwd. Ze kan lekker spelen en om zich heen kijken maar slaapt ook nog prima in het zitje gelukkig!
Volgende week 7 maanden en ga m nu toch ombouwen, hij ligt steeds met z’n benen omhoog in de wieg en lijkt zich eruit te willen wurmen. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.