18 Reacties
vorige maand
Wij hebben dit ledikantje van de Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/myllra-babybedje-met-lade-wit-90483584/
En daar kun je op een gegeven moment de spijlen verwisselen met een wat lagere variant, waarbij ze zelf uit bed kunnen, maar niet uit bed vallen, want er zit nog een klein laag hekje. Ideaal! Ik heb m van mijn zus gekregen en mijn nichtje heeft er een hele tijd in geslapen!
vorige maand
Van onze ledikantjes van Ikea kun je de zijkant afhalen. (Sundvik)
Dus nu is het gewoon een soort laag bedje waar ze zelf in en uit kunnen.
Ik heb een opgerolde handdoek onder de hoes, zodat ze niet uit bed rollen.
Omdat het echt prima past, ga ik niet voor een peuterbed, maar ga ik wel ledikant dekbedden kopen voor ze.
Als ze wat ouder zijn, krijgen ze meteen een gewoon bed.
4 weken geleden
Wij hebben een ledikant waarvan we een zijkant er uit kunnen halen. Ze slaapt nu nog in slaapzak in helemaal dichte ledikant. Ze heeft nog geen neiging om er uit te klimmen. Dus tot die tijd blijft ze in het ledikant slapen. Wij hebben een vloerbed met huisje er boven met een laag hekje en een opening al gekocht en die staat al in haar slaapkamer. Wij wachten juist met het peuterbed omdat ik denk, daar kan ze zelf uit komen en wat gebeurt er dan als ze wakker is?
Hoe gaat het bij de kindjes die nu al in een peuter of kleuter bed slapen waar ze zelf uit kunnen? Klimmen ze er niet uit? En hoe gaat het dan met op bed brengen? Die van ons is namelijk echt wel een clown die het grappig vindt om uit bed te stappen denk ik.
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
Wij hebben een ledikant waarvan we een zijkant er uit kunnen halen. Ze slaa ...
Hmm ze vallen bij ons nog niet alleen in slaap, moeten er "bij" zijn.
Maar eigenlijk klimmen ze niet uit bed nee.
Maar ja, makkelijk praten als je gewend bent ernaast te zitten haha
We hebben wel een zazu schaap gekocht voor de ochtend.
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
Onze dochter slaapt nog in slaapzak en sinds ze 1,5 jaar is in een vloerbed (KURA omkeerbaar bed en dan lattenbodem op de grond). Kruipt er soms uit maar tot onze verbazing eigenlijk nooit echt gedaan. Doet dit eigenlijk vrijwel alleen maar als het ochtend is en ze klaar is met haar slapen. 🤗
4 weken geleden
Reactie op Sproet
Onze dochter slaapt nog in slaapzak en sinds ze 1,5 jaar is in een vloerbed ...
Aha. Mijn angst waarschijnlijk dat het alleen nog maar feest is zodra ze in dag peuterbed komt haha. En hoe gaat dat dan bij jullie in de ochtend? Onze dochter wordt sinds de wintertijd opeens bijna dagelijks om 06:00 wakker ipv 07:00/07:30. Gaat die van jullie dan spelen? Want hier begint ze te roepen en als we niet snel genoeg komen dan wordt het krijsen. Ze kan er niks aan doen dat ze om 06:00 wakker wordt.
4 weken geleden
Reactie op dropmentos
Maar ...
Haha ja dat weet je pas wanneer je er niet meer bij hoeft te zijn. Wij willen misschien ook zo’n slaap trainer kopen omdat onze dochter sinds de wintertijd opeens om 06:00 bijna elke dag wakker wordt ipv 07:00/07:30. Hoe lang hebben jullie deze en werkt het?
4 weken geleden
Reactie op dropmentos
Maar ...
Jullie hebben een tweeling. Kunnen ze overdag ook niet zelf in slaap vallen?
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
Aha. Mijn angst waarschijnlijk dat het alleen nog maar feest is zodra ze in ...
Hahaha ik snap het wel hoor, dat hadden wij de eerste avond ook even. Maar ging eigenlijk meteen wel goed.
Tegenwoordig kan ik soms ook in de babyfoon 's avonds nog weleens zeggen, lieffie het is echt tijd om te slapen, ga maar weer lekker in bed.
Gaat ze zo erin en gaat ze opnieuw lekker liggen. Maar eigenlijk gebeurt dat bij ons zelden.
's Ochtends wordt ze niet eerder dan 6.30/7.00u wakker. Blijft meestal eerst eventjes zitten met een boekje of knuffel (we leggen boekjes in haar bed zodat ze altijd wat te bladeren heeft, vindt ze fijn). Als ze er echt klaar mee is, gaat ze eruit en gaat ze bij de deur wachten. 😅 Maar dat is bij ons dus niet zo mega vroeg. Wie weet helpt het wisselen van een bed wel qua slaaptijden.
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
Jullie hebben een tweeling. Kunnen ze overdag ook niet zelf in slaap vallen ...
Konden ze wel, maar de verlatingsfase is real 😅
4 weken geleden
Reactie op dropmentos
Konden ze wel, maar de verlatingsfase is real 😅
Och… nou komt wel weer
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
Haha ja dat weet je pas wanneer je er niet meer bij hoeft te zijn. Wij will ...
We hebben m pas een paar dagen. So far vinden ze het echt prachtig. Zowel s ochtends als s avonds kijken ze vol interesse en beginnen ze echt te juichen als de ogen open/dicht gaan.
Een van de twee heeft een Knuffel-Schaap en die ging ze ook helemaal "voorstellen" hahaha
Oke buiten schattig gedrag:
Een keer s ochtends gehad dat ik daar dus sliep en ze vroeger wakker was en het schaap rood was. Toen heb ik uitgelegd dat we bij "groen" pas het licht aan doen en ze lijkt het echt wel te begrijpen.
Maar we moeten het nog effe kans geven zegmaar, al denk ik dat het wel gaat werken.
En inderdaad, komt wel weer. Ze zijn nog niet eens 2. En overdag doe ik lekker gewoon een dutje mee 😇
4 weken geleden
Reactie op PrinsKaboem
De eerste dagen ging ze op ontdekkingstocht. Ze heeft ook meteen een nieuwe kamer gekregen . Dit hebben we laten doen. Wat een dag of twee resulteerde in een dutje op der speelmat. Of als ze wakker werd, ze zichzelf opsloot in der klerenkast.
Maar het zijn toch kinderen en die mogen ontdekken? Het is niet dat je gevaarlijke dingen in de slaapkamer hebt lijkt me
Ze slaapt overigens nog in der slaapzak .
5 dagen geleden
Reactie op dropmentos
We hebben m pas een paar dagen. So far vinden ze het echt prachtig. Zowel s ...
En hoe gaat het tot nu toe met het schaap?
5 dagen geleden
Reactie op PrinsKaboem
En hoe gaat het tot nu toe met het schaap?
Nou ik weet niet, maar ze slapen ineens spontaan door tot half 7?
Ik weet niet of dat ze wakker worden rond 6, rood zien en denken ok prima en weer in slaap vallen, of dat het toeval is.
Het enige wat ik jammer vind, is dat het lichtje niet wat langer aan kan staan. Nu worden ze dus vaak wakker als het schaap allang groen is geweest, maar doordat het verder vrij donker is in de kamer, zie je nauwelijks dat de ogen open zijn.
Geen idee of dat we een wat oudere versie hebben ofzo, maar dat mis ik dus een beetje.