11 Reacties

11 dagen geleden

Wij hadden er eerst well last van luier uitslag, maar dat is nu al maanden (is nu 8mnd) niet meer zo. We hebben steeds goed gedroogd voordat de schone luier om ging en gebruikte maïzena op de kapotte plekken. We hebben ook een beetje zalf van Burt bees gebruikt op kapotte plekken. Toen het eenmaal weg was, niet meer terug gekomen. Wel heb ik eens gehoord dat neutral niet krachtig genoeg is..

11 dagen geleden

Kan zijn dat je te veel wasmiddel gebruikt of te weinig water gebruikt. Ik doe altijd voorwas (zonder wasmiddel) en extra water. Geen eco stand. Anders krijgt ze ook ammonia burn. Is heftiger dan luieruitslag. Ik zou alles een keer extra wassen met extra water en kijken of het dan verbeterd.

11 dagen geleden

Wij hadden de tip gekregen enkel wasmiddelpoeder te gebruiken, dat vloeibaar niet genoeg reinigt. Wij gebruiken Omo kleur al vanaf het begin en nergens last van gehad. Weet niet of het dé oplossing is, maar wellicht het proberen waard ;)

11 dagen geleden

Reactie op muppetsofie

Kan zijn dat je te veel wasmiddel gebruikt of te weinig water gebruikt. Ik ...
We hebben zo'n moderne wasmachine die het zelf toevoegd. Ik heb de hoeveelheid wasmiddel al lager dan staat aangegeven, omdat ik voorheen nooit zoveel gebruikte.

11 dagen geleden

Ik ga dan eerst wel met waspoeder proberen. Ben benieuwd.

11 dagen geleden

https://www.billenboetiek.nl/blog-over-wasbare-luiers/hoe-was-ik-mijn-wasbare-luiers/

11 dagen geleden

Om dan maar gelijk hier zelf een vraag te stellen met meerdere wasbare luiers gebruikers. Wij hebben best vaak natte randjes van de romper (8mnd, 10kg, totbots maat 2). Hoe is jullie ervaring?

11 dagen geleden

Wij gebruiken de popowrap overbroekjes van popolini, geen ervaring met die van totbots :)

10 dagen geleden

Ik gebruik ook andere overbroekjes. Ik ben het meeste fan van Petit Lulu en Breberky (deze heeft dubbele lekgoot) omdat ze het minste striemen achterlaten bij mijn dochter. Door de zachte rand zijn ze wel iets lekgevoeliger. Maar dit heb ik alleen soms bij de Petit Lulu, en gebeurd eigenlijk alleen als de basisluier te verzadigd is. Ik doe er nu een extra booster in. Alleen de basis van Totsbots is bij ons niet voldoende.

10 dagen geleden

Ik heb wel tweedehands overbroekjes van Totsbots gehad, maar die lekten gauw bij mij aan de bovenkant.

10 dagen geleden

Reactie op Vlinder1985

We hebben zo'n moderne wasmachine die het zelf toevoegd. Ik heb de hoeveelh ...
Ja dan zou ik ook zeker de hoeveelheid water omhoog gooien. Je hebt veel water nodig om het urine eruit te spoelen