Mijn zoontje, overmorgen precies een half jaar oud, heeft nu sinds een paar dagen een erg moeilijke slaap.
Een aantal weken nu slaapt hij al anders. Ene slaapje is een half uur, andere een uur en als ik met hem ga liggen kan dit zolang ik dat toelaat, meestal Max 2. Maar sinds een paar dagen slaapt ie helemaal niet meer diep heb ik het idee. Als hij met mij slaapt is er niks aan de hand en slaapt ie erg diep en heerlijk rustig, maar zodra ik hem wegleg of hij alleen in zijn bedje slaapt(wat voor ons de bedoeling is) begint ie na ongeveer 10 min te huilen. Een enkele keer lukt het hem om een half uur alleen te slapen, maar nu al een aantal nachten wordt ie elk half uur(elk slaapje) huilend wakker. Zodra hij dan opgepakt wordt en/of zijn speentje krijgt is ie stil, evenals wanneer die borstvoeding krijgt. Overdag valt hij in slaap aan de borst, waar hij voorheen in slaap viel na een boekje en liedje met speentje in zijn mond.
Volgens de app van 'oei ik groei' zou hij nu in zijn blije periode na sprong 5 moeten zitten. Overdag is ie druk aan het kruipen/tijgeren en slaat ie tegenwoordig vaak een derde slaapje over.
Wat is dit? Een fase, dat begrijp ik, maar hoe kan ik hem helpen en zelf weer een nacht slapen. Hij sliep overigens nooit door, kwam standaard 2x voor voeding, maar viel daarna altijd gelijk in slaap en bleef rustig tot de volgende voeding 3a4 uren later.
Tips zijn welkom.