35 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op okok33
Ik zie ook 6 mnden staan. Hoeveel water geven jullie?
Een paar slokjes, bij de hapjes. Maar het meeste loopt langs haar mond nog 😂. Ik houd het niet bij, maar het zijn echt maar een paar slokjes om te wennen aan de smaak. Als het warm is, dan maak ik haar normale flessen wel met 10ml water meer per fles.
2 maanden geleden
Reactie op okok33
Stop je dan 10 ml meer water in de flesvoeding? Maar dan kloppen aantal sch ...
Dat is de bedoeling.
Gewoon aanhouden hoeveel schepjes je normaal doet maar dan meer water erin zodat ze meer vocht binnen krijgen
2 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
Een paar slokjes, bij de hapjes. Maar het meeste loopt langs haar mond nog ...
Dit is ook een manier om straks met de fles te stoppen. Aantal ml aanhouden. En steeds minder schepjes.
Zo bij mn oudste gedaan toen het eten goed ging en begon aan vaste voeding.
Bij de jongste nog niet begonnen aan water. Eerst maar eens goed hapjes eten. Jongste heeft er minder intresse in dan de oudste destijds. Maar drinkt vanaf het begin veel meer dan de oudste.
2 maanden geleden
(6 maand) Wij geven hier ook tijdens de hapjes water/diksap. Dit krijgt ze in een beker met handvaten en zo’n flexibel rietje van de avent. Daar staat 9m+ op maar dat concept van aan een rietje zuigen snapt ze beter dan een 360 graden beker. Overigens snapt ze uit een beker drinken ook wel alleen moet ik de beker wel zelf omhoog doen. 🤪
Soms geef ik haar een knijpfruit zakje van Ella’s kitchen en die slurpt ze zo op😂
2 maanden geleden
Hoe gaat het oefenen bij jullie? We hebben een rietjesbeker gebruikt maar die snapt hij nog niet zo goed(hij blijft vooral op het rietje happen) en als ik de beker gewoon open aan zijn lip zet ademt hij heel hard in zodra er ietsjes water in zijn mond komt waardoor hij zich verslikt en dat werkt natuurlijk ook niet 😂 we blijven het proberen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
2 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Hoe gaat het oefenen bij jullie? We hebben een rietjesbeker gebruikt maar d ...
Ik gebruik een oefen beker van het Kruidvat. Gaat hier echt heel erg goed. Laat haar soms ook slokjes drinken uit een espresso kopje/klein bekertje.
Eerste paar keer was wel echt wennen. Nu gaat het heel goed
2 maanden geleden
Reactie op dk02
Mijn tandarts gaf als tip om ze te laten oefenen uit plastic shotglaasjes � ...
Ja dat is ook een goeie 😂🤭
2 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Hoe gaat het oefenen bij jullie? We hebben een rietjesbeker gebruikt maar d ...
Hier heb ik het eerst eens voorgedaan. Ik dacht: ik laat eens zien hoe het moet haha.
Daarna deed ze het zelf en gebeurde er eerst niks. Totdat ik opeens toch zag dat er wat water doorheen ging. Het wordt iets makkelijker. 360 beker hebben wij ook, maar dan moet ze haar hoofd ook nog kantelen. Dat is nog niet altijd makkelijk haha.
Verder pakt ze soms ons glas beet als wij haar op schoot hebben en dan laten wij haar uit onze glas de laatste druppels drinken.