33 Reacties

2 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor een meegroei ledikant bij Babypark (van het merk Kidsmill). We vinden het een fijn idee dat je het bedje voor meerdere jaren kunt gebruiken. We hebben gekeken naar zo'n ovaal ledikant maar vonden die best wel groot en niet praktisch, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Dus het is voor ons een rechthoekig 70x140cm ledikant geworden🙂

2 jaar geleden
Wij hebben deze gekocht. Mooi, niet super duur, in hoogte verstelbaar. Volgens mij is het matras belangrijker dan het bedje.. als ienand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag!

2 jaar geleden
Wij hebben nu voor de Hetre ledikant gekozen van Petite Amelie, in walnoot kleur. Had voor mijn dochter vorige keer die van de ikea in beukenhout volgens mij, maar wilde eens wat anders. Had ook graag een ovale gewild (die van stokke bijv) maar de prijs en hoe praktisch het is weegt niet op voor ons 🤣 dus mooie tweede optie gevonden

2 jaar geleden
Wij hebben een matras van Pretura gekocht met baby en junior zijde. Als je kindje 12kg weegt, draai je het matras om zodat het de juiste ondersteuning krijgt. Erg handig in combi met een meegroei ledikant. Ook heeft het Cellpur-schuim, wat geschikt is voor allergieën, waar wij zelf nogal gevoelig voor zijn😅 Belangrijk om op te letten is volgens mij luchtdoorlatendheid, matrasdikte. Maar als je twijfelt, zou ik naar een winkel gaan voor goed advies. Ben zelf erg fan van de service bij Babypark :)

2 jaar geleden
Wij hebben een ledikant van kidsmill 70×140 kan omgebouwd worden tot bedje met junior zijde

2 jaar geleden
Wij hebben babykamer Nova gekozen met een ledikant van 70x140. We waren in de zoveelste showroom aan het kijken en zeiden bij deze tegelijkertijd, dit moet hem zijn! Inclusief kast en commode, precies als in de showroom.

2 jaar geleden
Ik lees even mee want dit vind ik ook erg lastig 🙈. Wil denk ik wel tweedehands kopen.

2 jaar geleden
Ik heb juist - in tegenstelling wat ik hier lees - niet geïnvesteerd in een meegroeibed of duurder ledikant. Wij hebben zowel de basis prenatal wieg als basis prenatal ledikant. Vind het echt zonde om zo veel geld uit te geven aan iets wat je niet lang nodig hebt. Zien er prima uit en met mooi beddengoed en een hemeltje is het ook gezellig!
Als de oudste naar een bed gaat als hij 2 is (dan moet hij plaatsmaken voor de baby die dan waarschijnlijk ongeveer uit de wieg gegroeid is🫣), zou ik wel een goed bed aanschaffen. Wetende dat dit veel langer meegaat.

2 jaar geleden
Ik heb juist - in tegenstelling wat ik hier lees - niet geïnvesteerd in een ...
Voor de overgang naar een groter bed kan een meegroei bed juist handig zijn een heel nieuw bed kan dan soms net weer spannend zijn. Dusja misschien relatief kort maar ze kunnen wel langzaam wennen aan een groter bed. Dit merk ik inidergeval bij onze dochter we hebben een peuterbed maar ze vond het nog te spannend nu hebben we toevallig het ledikant sundvik van ikea deze kan je ombouwen tot meegroei ledikantje dus mocht ze het nog spannend vinden gaan we eerst dit proberen voor we naar een groter bed gaan. Je vergeet soms als ouder hoe grote verandering alleen al een ander bed kan zijn.

2 jaar geleden
De bestseller van IKEA. Je kan hem ook ombouwen en 1 zo’n zijkant eruit halen zodat ze zelf in en uit bed kunnen als ze groter zijn. Ideaal vond ik dat. Ik hou zelf van basic en strak dus vond dit een perfect ledikantje.

2 jaar geleden
Wij hebben deze gekocht. Mooi, niet super duur, in hoogte verstelbaar. Volg ...

Ik ben voor de aerosleep matras gegaan na wat inlezen en adviezen van vriendinnen die al kids hebben.

2 jaar geleden
Wij gaan voor het vintage ledikant van Woodies. Met de daybed sides erbij kun je die ook nog ombouwen tot een peuterbedje, maar het is geen echt meegroeiledikantje. Er is wel een meegroeiversie.
https://www.spruitkidsconceptstore.nl/noble-cot-vintage-117359434.html