12 Reacties
2 jaar geleden
ik ben met 36+0 bevallen en paste maat 56 ( behalve boxpakjes die waren tekort 🥲) 44 is echt een prematuur maatje. Ze kunnen schatten hoe groot je baby is maar zitten er ook vaak naast ☺️ even afwachten.. kleertjes zijn zo gekocht.
2 jaar geleden
Ik had bij 36 wkn 3155 gram maat 50 was wel ruim maar 44 te klein. Ligt ook aan het merk.
2 jaar geleden
Ik zou voor maat 50 gaan hoor. Met 38 weken, 49 cm en 3310gram paste dat goed en kon maar een paar weken voordat we doorgingen naar 56. Desnoods sla je een mouwtje of broekspijpje om als het toch iets groter valt.
Sommigen merken vallen wel wat groot, zoals bijvoorbeeld Hema. Al heeft Hema wel iets briljants bedacht vind ik: mee groei rompertjes met verschillende drukknoopjes voor maat 50 en maat 56. Deze neem ik persoonlijk mee naar het ziekenhuis voor als onze dochter geboren wordt.
2 jaar geleden
Met mijn eerste zwangerschap was mijn dochter met 36+1 geboren en was 2615 gram en 48 cm lang dus maat 50 was te groot. Maat 44 was perfect!
2 jaar geleden
Ik dacht meeste wat voor of met 36 wordt geboren heeft 44 nodig. Aanname hoor. Dus heb wel rompertje, verder niets gehaald.
2 jaar geleden
Vorige keer met 36+0 bevallen, maat 50 was ruim dus toen ook wat 44 gekocht