12 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou zelf eerder maatje 44 denken, maar je kan ook je verloskundige vragen naar aanleiding van de laatste groeiecho en dan daarop baserend je kleertjes meenemen.

2 jaar geleden

ik ben met 36+0 bevallen en paste maat 56 ( behalve boxpakjes die waren tekort 🥲) 44 is echt een prematuur maatje. Ze kunnen schatten hoe groot je baby is maar zitten er ook vaak naast ☺️ even afwachten.. kleertjes zijn zo gekocht.

2 jaar geleden

Ik had bij 36 wkn 3155 gram maat 50 was wel ruim maar 44 te klein. Ligt ook aan het merk.

2 jaar geleden

Ik zou voor maat 50 gaan hoor. Met 38 weken, 49 cm en 3310gram paste dat goed en kon maar een paar weken voordat we doorgingen naar 56. Desnoods sla je een mouwtje of broekspijpje om als het toch iets groter valt. Sommigen merken vallen wel wat groot, zoals bijvoorbeeld Hema. Al heeft Hema wel iets briljants bedacht vind ik: mee groei rompertjes met verschillende drukknoopjes voor maat 50 en maat 56. Deze neem ik persoonlijk mee naar het ziekenhuis voor als onze dochter geboren wordt.

2 jaar geleden

Oh ik zie dat je vraag specifiek voor 36+2 was😅. Dan zou misschien 44 niet zo gek zijn haha. Maar kan even vragen hoe groot je kindje geschat wordt.

2 jaar geleden

Met mijn eerste zwangerschap was mijn dochter met 36+1 geboren en was 2615 gram en 48 cm lang dus maat 50 was te groot. Maat 44 was perfect!

2 jaar geleden

Onze tweede is geboren met 36+2, wij hadden maat 44 gekocht. Dit viel in het begin nog wel ruim, maar zat na een week/anderhalve week perfect!

2 jaar geleden

Mijn "kleine" man was bij 36 weken geboren met 49 cm en een gewicht van 4545 gram (ik heb diabetes type 1). Dus voor hem was het meteen maatje 56 😅

2 jaar geleden

Hier ook maatje 44 bij 36 weken. Hier woog hij 2400 gram en was maar 47 cm. Zelfs maatje 44 was in het begin nog te groot…

2 jaar geleden

Ik dacht meeste wat voor of met 36 wordt geboren heeft 44 nodig. Aanname hoor. Dus heb wel rompertje, verder niets gehaald.

2 jaar geleden

Vorige keer met 36+0 bevallen, maat 50 was ruim dus toen ook wat 44 gekocht

2 jaar geleden

Dankjewel voor alle reacties!! Xx