32 Reacties

2 maanden geleden

Herken het wel! Ik werk nu nog maar 2 dagen en na de zomer ga ik 3 dagen werken maar vind het vreselijk om mijn meisje weg te brengen terwijl ik het even werken wel lekker vind voor mezelf… kortom ik denk dat iedere moeder hier wel last van heeft 😊

2 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Herken het wel! Ik werk nu nog maar 2 dagen en na de zomer ga ik 3 dagen we ...
Ik vind het zo’n dilemma soms.. als ik haar uit bed haal dan kijkt ze me aan met die mooie blauw kraaloogjes en begint gelijk te lachen en brabbelen.. ze is enorm makkelijk. Drinkt goed, eet heel goed de hapjes, slaapt super, altijd vrolijk (max 10min per dag dat ze huilt en eigenlijk altijd al zo geweest). Soms als ze een dag heeft dat ze pittig is (karakter van dr moeder😝), ben ik weleens blij dat ik de dag erna weer ga werken. Maar ik vind het zo lastig.. Je weet gewoon nooit waar je echt goed aan doet.. Zie dat jouw kleintje ook van februari is, welke dag? :)

2 maanden geleden

Ik herken het! Ik zit ook op de klok te kijken tijdens werkdagen, mag ik al weg?? Maar ik probeer mezelf eraan te herinneren dat ze het hartstikke leuk heeft bij papa, opa&oma en de opvang. Ik werk pas sinds juli weer, dus ik denk dat het nog even wennen is en dat dit gevoel overgaat.

2 maanden geleden

Reactie op Anne211209

Ik herken het! Ik zit ook op de klok te kijken tijdens werkdagen, mag ik al ...
Ik hoop het! Ik werk weer sinds 14 mei. De eerste weken vond ik heerlijk, vooral omdat ik er echt doorheen heb gezeten na m’n ontslag. Ik word dood ongelukkig van thuis zitten, althans dat werd ik😉. Tot aan de vakantie ging het prima. De week voor de vakantie zijn we getrouwd (stond al op de planning voor we wisten van haar komst) maar die week erna zijn we met haar weg geweest en we hebben zo genoten.. eerste keer zwemmen, eerste keer kinderboerderij etc.. sindsdien valt het me zwaar en ben ik ineens doodsbang dat ik dingen mis. Maar ik weet ook dat bijna alle eerste keren thuis gebeuren want dat is een veilige plek om te oefenen..

2 maanden geleden

Reactie op Marixionaire

Ik vind het zo’n dilemma soms.. als ik haar uit bed haal dan kijkt ze me aa ...
13 februari 😉

2 maanden geleden

Ik ken het hoor! Maar ik moet zeggen dat ik het andersom ook heb, naar werk toe. Dat ik me schuldig voel dat ik niet zo flexibel ben als voorheen. En tegelijkertijd wil ik m'n zoontje altijd zo snel mogelijk ophalen omdat ik hem mis 😅 ik denk dat het voor mij een kwestie is van accepteren dat ik niet op alle vlakken 100% kan geven en dus overal een beetje water bij de wijn moet doen

2 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

13 februari 😉
Oeh haha scheelt weinig! Onze 15e :)

2 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Ik ken het hoor! Maar ik moet zeggen dat ik het andersom ook heb, naar werk ...
Daar heb ik persoonlijk iets minder last van maar dat komt denk ik omdat ik ergens anders zit nu.. m’n vorige werk heb ik echt weken gehad van 55u ipv 40 uur.. daar deed ik meer dan ik had moeten doen.. dat heb ik mezelf wel afgeleerd.. Ik vind het knap van je dat je dat kan. Ik kan door m’n adhd soms enorm onzeker worden ineens en dan heb ik het idee dat het allemaal te weinig is..

2 maanden geleden

Reactie op Marixionaire

Daar heb ik persoonlijk iets minder last van maar dat komt denk ik omdat ik ...
Dat accepteren lukt niet altijd hoor 😅 ik heb soms ook het gevoel dat ik overal in tekort schiet... Maar dat moet slijten denk ik. Het helpt soms om aan mijn eigen jeugd te denken. Mijn vader was alleen in het weekend thuis (vanwege werk) en iedereen vroeg altijd of wij als kinderen dat niet zwaar vonden. Maar daar hebben wij nooit last van gehad omdat mijn vader in de weekenden ook echt aanwezig was. Ik probeer daarom mezelf eraan te herinneren dat vooral hoe aanwezig je bent als je samen bent ertoe doet, niet of je bijvoorbeeld een uurtje eerder of later thuis komt uit je werk. Kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Maar dat is mijn eigen ervaring 😊

2 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Dat accepteren lukt niet altijd hoor 😅 ik heb soms ook het gevoel dat ik o ...
Dat is een goede mindset, die ga ik onthouden. Dankjewel!

2 maanden geleden

Snap je gevoel wel. Wij zouden het hier ook redden op 1 salaris maar doordat ik ook werk kunnen we vaker op vakantie, leuke dingen doen, ze mooi aankleden etc etc en dat is toch ook heel fijn! En juist op die vakanties en leuke momenten maak je samen ook mooie herinneringen met ze. Waarmee ik niet wil zeggen dat als dat financieel niet mogelijk is je kind iets tekort komt. Maar ik vind het ook wat waard dat je kinderen financieel onbezorgd kunnen opgroeien, dus daar werk ik voor. Ik ga na de zomervakantie 3 dagen werken, dochter is ook van februari. Ik heb eerder al wel extra vakantieweken van mijn werkgever gekregen in plaats van een loonsverhoging wat echt super fijn is. Ik heb 7 weken vakantie waardoor ik naast de zomervakantie ( 3 weken ) het grootste gedeelte van de andere schoolvakanties ook thuis kan zijn. Misschien een idee? Succes 🌸

2 maanden geleden

Ik begin over een paar weken pas weer, maar heb lang getwijfeld over hoeveel uur ik wil werken. Ik werkte altijd fulltime en ga nu het eerste jaar naar 28 uur/3,5 dag. Dat voelt voorlopig als een goede keuze. Onze verdeling lijkt op die van jullie: 1 dag bij mij, 1 dag mijn vriend, 2 dagen kdv en op mijn halve werkdag omstebeurt bij een van de oma's. Die halve dag vind ik fijn: zo zien zij ons zoontje allebei regelmatig, maar kan ik hem rond lunchtijd ook lekker ophalen en evt nog iets leuks gaan doen :) Dat zou je misschien (tijdelijk) nog kunnen overwegen?

2 maanden geleden

Reactie op Marixionaire

Ik vind het zo’n dilemma soms.. als ik haar uit bed haal dan kijkt ze me aa ...
Grappig schelen 2 dagen en heb exact hetzelfde meisje als jij omschrijft ;) altijd vrolijk en huilt net als jullie dochtertje (bijna) nooit! Mijn moeder was vroeger altijd thuis dus ik weet niet goed hoe het gevoel is om naar opvang/oppas te moeten vanuit mijn jeugd misschien vind ik het daarom ook lastig om de positieve kanten aan oppas/opvang te zien

2 maanden geleden

Reactie op SofieP

Snap je gevoel wel. Wij zouden het hier ook redden op 1 salaris maar doorda ...
Wij hebben nog geen schoolvakanties dus ik hoef die niet perse vrij te hebben.. ik werk er nog geen 3 maanden dus kan ook niet om meer vakantie vragen of iets.. ik ben al met 5 dagen op contract binnen gekomen terwijl ik er 4 werk en die ander als betaald ouderschapsverlof opneem. Geen standaard gang van zaken maar ze vonden het heel erg van m’n vorige werk dus zijn mee gegaan in die wens. Daarmee knijp ik al in m’n handjes..

2 maanden geleden

Reactie op Kim610

Ik begin over een paar weken pas weer, maar heb lang getwijfeld over hoevee ...
Heb ik overwogen inderdaad maar ik werk buiten de plaats dus dan zou die halve dag me meer kosten als opleveren en haar elke week middenin haar slaapje wakker maken. Dat vind ik ook niet verantwoord..

2 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Grappig schelen 2 dagen en heb exact hetzelfde meisje als jij omschrijft ;) ...
Datzelfde heb ik ook inderdaad.. heb de eerste jaren van m’n leven veel in het ziekenhuis gelegen (hart en long problemen) en de jaren daarna was mijn moeder altijd thuis.. toen ik naar school ging werkte ze halve dagen en toen ze een eigen zaak opende, haalde ze me altijd op en was ik alsnog altijd bij haar.. wij vinden het goed voor haar ontwikkeling, merken echt wel dat ze veel leert bij de opvang op meerdere vlakken. De oma dag vinden we vooral belangrijk voor de band.. beide geen goede relatie gehad met onze oma’s en gezien het overlijden van m’n schoonmoeder, hechten we extra waarde aan haar band met mijn moeder.. maar het maakt het allemaal heel gecompliceerd om te weten waar je wel en niet goed aan doet..

2 maanden geleden

Ik herken dit van onze oudste, toen had ik het ook even heel zwaar na een vakantie om weer te moeten werken. Maar het wende wel weer en na een tijdje was het gevoel weer minder. En nu zie ik haar genieten van haar opvang dagen, ze gaat er zo graag naar toe en vindt het geweldig om met haar vriendjes te spelen dat ik denk dat we het goed doen/ hebben gedaan (3 dagen opvang, 1 mama dag, 1 papa dag). Ik heb het nu bij de kleine ook wel eens weer moeilijk maar ik weet dat het tijdelijk is en ze prima voor hem zorgen daar. En ‘eerste dingen’ heeft onze oudste nooit bij de opvang gedaan, altijd thuis ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Marixionaire

Heb ik overwogen inderdaad maar ik werk buiten de plaats dus dan zou die ha ...
Snap ik, dan is het inderdaad niet zo handig. Ik werk die halve dag per week thuis dus dan is het wel fijn :)

2 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Ik ken het hoor! Maar ik moet zeggen dat ik het andersom ook heb, naar werk ...
Ja, ik ook. Er gaat wat tijd verloren aan kolven, overleggen en koffie halen. En dan zit ik er lekker in, wil ik ook echt naar huis om mn dochter voor het slapengaan te voeden en knuffelen. Normaal gesproken zou ik even wat afmaken, nu schuift het door naar de volgende dag. Dus ik presteer echt (nog) niet op mijn oude niveau en daar voel ik me weleens schuldig over

2 maanden geleden

Hey! Een tijdje terug heb ik ook een topic geopend over 4 dagen werken en dat dit mij zwaar viel. Ik miste mijn dochter ontzettend. Uiteindelijk bleek er bij mij mentaal meer aan de hand en ben ik nog echt niet toe aan werken. Kan je goed landen op je werk? Voel je je verder helemaal goed? Als dit echt goed zit, dan gok ik dat het evt wennen is. En mocht het toch ondanks alles niet zo zijn dat hoe je dit voor ogen had, dan is dit ook oké!