15 Reacties

2 maanden geleden

Ik geef in de avond van olvarit meergranen door een papje (toetje) na het avond eten en in de ochtend door zijn fruithapje. Sinds dien is het hier voorbij en slaapt hij zelfs van 20:00 tot 07:00 alleen ik geef wel bv dus weet zelf niet precies wat hij overdag drinkt!

2 maanden geleden

Ik had hetzelfde. Omdat mijn zoontje sochtends amper de fles dronk, wist ik dat het snachts geen honger was maar gewenning. Ik doe nu dit: 07.00 210 ml als hij wakker wordt (ik dacht dit redt hij nooit. Maar wel dus. Soms niet meteen maar om 07.30 is de fles echt op. 08.30 fruithap 11.00 180 ml 11.30 brood zonder korstjes met beleg 14.30-15.00 180 ml Ergens tussendoor nog maispuffs 16.00 90 ml (als het snel opgaat doe ik nog 60 ml extra) Rond 17.00-17.30 groentehap (tenzij op de opvang al gegeven) 18.00 nestle pyjama papje 180 ml 18.45-19.00 naar bed en de rest van de 60 ml Sinds ik dit doe slaaptie door. De 1e nacht werd hij nog om 04 00 wakker. Maar ik kreeg m weer in slaap zonder voeding en toen sliep hij door tot 07.00. Sindsdien is hij nooit meer wakker geworden snachts.

2 maanden geleden

Hier ook: 7 uur flesje drinkt niet op 10 uur fruithapje 11 uur flesje drinkt ook niet op 14 uur flesje drinkt meestal 180 op 17 uur groentehap 18:30 uur flesje En dan rond 23 uur of 2-3 uur weer flesje

2 maanden geleden

Maak er papflessen van, wellicht dat ze dan langer verzadigd is.

2 maanden geleden

Wij zitten hier echt met hetzelfde! Krijg hem op dit moment snachts alleen in slaap met de fles. Resultaat aflopen nacht 23.30 fles en 3.15 Ben nog steeds bang dat het een gewenning is geworden. We gaan zo maar eens de ochtendfles geven kijken hoeveel er nu over blijft. Wat een zoektocht zo he Wel is hij nu van tijgeren over aan t gaan op kruipen en heb wel eens eerder gemerkt bij iets nieuws is er onrust.. dus hopelijk is dat het. Papfles werkt overigens bij ons helemaal niet lijkt hij alleen maar onrustiger van te worden maar lees bij veel dat het helpt haha

2 maanden geleden

Reactie op maantje978

Ik geef in de avond van olvarit meergranen door een papje (toetje) na het a ...
Hoeveel lepels van die olvarit zet je in zo’n toetje/ fruithapje?

2 maanden geleden

Mijn baby luist geen pyjamapap.. zucht

2 maanden geleden

Wij hadden hier ook een krijsende baby ‘s’nachts, toen we overdag meer eten gingen aanbieden ging het s’nachts ook weer beter. Vooral granen aanbieden helpt volgens mij, dus broodkorsten en brood met margarine. Ik begreep dat ze rond 7 maand ook door een grote groeispurt gaan en ze bewegen veel meer, daardoor hebben ze meer voeding nodig. Succes! Hopelijk gaat het gauw beter in de nacht 🍀🙏🏻

2 maanden geleden

Pittig soms hè! Hier ook nog, soms ook nog 2 nachtvoedingen. In de ochtend drinkt ze haar fles ook niet leeg, en dan maakt het niet uit wanneer ze voor het laatst gedronken heeft. Ik geef in de nacht wel gewoon, omdat ze overdag geen grote flessen drinkt en anders te weinig binnenkrijgt. Weet in ieder geval dat het heel normaal is dat ze nachtvoedingen vragen, zeker tot 9 maanden. Aan de hoeveelheden overdag te zien, zit je al op de goede weg denk ik. Ik geloof er zelf in dat het ook gewoon aan het kindje ligt en is het een kwestie van tijd! Misschien denk ik dat alleen maar om mezelf een goed gevoel te geven, maar het werkt 😂😂.

2 maanden geleden

Reactie op chaichai

Mijn baby luist geen pyjamapap.. zucht
Ah dat is jammer!

2 maanden geleden

Wat bij ons heel goed werkte was, eerst de 2e nachtvoedingfles afbouwen: steeds schepje minder, en dan na 2 of 3 dagen weer een schepje minder. Toen we wel veel moeite hadden met de laatste 2 schepjes afbouwen hebben we ipv melk warm water gegeven. Dat vult even maar verzadigd niet, waardoor hij in de ochtend nu wél honger had en een volle fles dronk! Zo leerde hij dat dat een beter ritme was. Volgens mij hebben we uiteindelijk maar iets van 2x water hoeven geven in de nacht. Wat betreft de eerste nachtvoeding, die gaven we al heel lang proactief, vlak voor we zelf naar bed gingen, dan wordt je eerste slaap ten minste niet onderbroken. En op een gegeven momen zijn we die ook gaan afbouwen met steeds een schepje minder. De laatste 2 zijn er toen heel makkelijk vanaf gegaan zonder zo'n waterfles te gebruiken, maar je kunt misschien wat experimenteren. Bij ons werkte dit geweldig goed, hopelijk heb jij er ook wat aan!!

2 maanden geleden

Ik herken je bericht precies ! Sinds 2 weken kwam mijn dochtertje ‘s nachts en leek ook echt honger te hebben ik gaf dan wel gewoon flesjes omdat ze overdag super slecht dronk! Maar nu zie ik een tandje dus denk dat ze daar enorm last van heeft gehad

2 maanden geleden

Reactie op maantje978

Ik geef in de avond van olvarit meergranen door een papje (toetje) na het a ...
Ik geef ook borstvoeding en heb nog geen pap uitgeprobeerd. Ik vroeg me af hoe jij in de avond het papje klaarmaakt? Doe je dit dan wel met kunstvoeding?

één maand geleden

Hier hielp het om overdag de restjes melk aan te bieden die hij niet op dronk. Dus 7 uur dronk hij 120 dan gaf ik om 8 uur nog de rest. (Hij vindt het niet erg om koude melk te drinken 🤣 of ik zette het opnieuw in heet water..) En dan langzaam afbouwen. Als hij ‘s avonds of ‘s nachts niet wakker werd, gaven we ook niks meer. Overigens drinkt hij bij ons nog strak om de drie uur. Die vier uur lukt hier niet. Dus hij drinkt 5 flessen overdag

één maand geleden

Wij hebben/hadden hetzelfde maar het begint te veranderen. Iedere nacht een flinke fles. We zijn ‘s avonds een papfles gaan geven maar dit had niet direct effect. Nu slaapt ze af en toe de nacht door en dan drinkt ze ‘s ochtends ook een stuk beter. Volgens mij is ook dit een fase die voorbij gaat 😌