25 Reacties
2 maanden geleden
Goedemorgen dit is mijn schema wellicht heb je er iets aan.
07:00 180cc
10:00 fruithapje
11:00 210cc
15:00 210cc
18:30 papfles van nestle (pyama papje) en dan slaapt ze daarna 12 uur door. Soms kan het tegen werken rond de leeftijd van 6 maanden om nog een droomvoeding te geven. Daarom word deze vaak afgeraden. Omdat het slaap kan verstoren.
2 maanden geleden
Als kinderen last hebben van ongemakken, in dit geval oorontsteking, gaat die echt niet doorslapen. Ze zoeken comfort en troost.
Baby's slapen op hun eigen tijd vanzelf door.
Mensen kunnen oprecht honderd tips neerleggen, maar uit ervaring weet ik nu dat ze zelf gaan doorslapen. Bij de 1 is dat met 5 weken, bij de ander pas met 3 jaar.
2 maanden geleden
Reactie op Tigerlilly
Als kinderen last hebben van ongemakken, in dit geval oorontsteking, gaat d ...
Het is nu niet de oorontsteking die hem niet laat doorslapen maar de honger. Hij weigert overdag gewoon hele flessen te drinken. Ik benoemde de oorontsteking omdat ik begrijp dat dat er voor zorgt dat hij toen niet doorsliep. Maar hij wilt standaard rond 4.00 a 5.00 60 ml omdat hij te weinig overdag binnenkrijgt.. daarom vroeg ik om tips. Het is niet dat hij nog een hele fles wilt midden in de nacht.
2 maanden geleden
Maak je hem wakker voor de fles van 23:00? In dat geval zou ik hem zeker weglaten. Kinderen pakken tussen +/- 19:00 en 23:00 de diepste slaap waardoor ze vaak in de nacht ook “doorslapen”. Als ik je schema bekijk lijkt het alsof hij echt wel genoeg voeding binnen krijgt overdag. Is het niet zo dat er iets anders kan zijn waardoor hij wakker wordt voor de fles ? Bijvoorbeeld gewenning om in de nacht wakker te worden. Hoe slaapt hij overdag ? Krijgt hij misschien teveel slaap waardoor hij ‘s nachts wakker wordt of misschien juist te weinig waardoor hij oververmoeid is ? Dit laatste kan namelijk ook een oorzaak zijn dat kindjes vaak wakker worden ‘s nachts.
2 maanden geleden
Reactie op Roos0207
Maak je hem wakker voor de fles van 23:00? In dat geval zou ik hem zeker we ...
Hij wordt soms zelf wakker voor die droomvoeding en soms maak ik hem wakker. Als ik m niet wakker maak voor die droomvoeding wordt hij om 02.00-02.30 wakker voor die voeding. Hij slaapt goed overdag. Sochtends 1 uur, smiddags 1,5 tot 2 uur en in de namiddag een powernap. Hij slaapt als ik hem naar bed breng ook meteen in om 19.00. Als hij snachts wakker wordt om 04.00 of 05.00 dan geef ik m eerst z'n speen. Maar dan wordt hij na 10 minuten weer wakker. Vannacht heb ik dit 3 keer gedaan. Dan probeer ik wat water te geven.. en dat neemt hij tot hij beseft dat het geen melk is en dan wordtie boos. Als ik hem dan die 60 ml geef, dan slaaptie daarna meteen door tot 07.30-08.00. Ik denk ook dat hij genoeg heeft, want sochtends drinktie dus nooit z'n flesje op.
2 maanden geleden
Mijn zoontje is volgende week 6 maanden en zijn nu op vakantie. Ik was in slaap gevallen en daardoor de droomvoeding vergeten. Resultaat..doorgeslapen! Doet dit nog steeds zonder droomvoeding. Dat is de enige tip die ik kan geven. Denk overigens niet dat er een tip is voor doorslapen. Elk kind is anders en de ene doet het sneller dan de ander.
2 maanden geleden
Geen tips….
Onze oudste heeft tot een jaar een nachtvoeding gehad. De jongste sliep met 6 weken door 🤷🏼♀️
Ik denk dat een baby die doorslaapt net zoveel geluk is als een baby/kind dat een makkelijke eter is. Ze zijn allemaal anders en ieder kind heeft z’n eigen behoeftes. Het is dus zeker niet zo dat je iets “verkeerd” doet!
2 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Hij wordt soms zelf wakker voor die droomvoeding en soms maak ik hem wakker ...
Lastig is dat ! Vaak is het de richtlijn dat wanneer je kindje de ochtendfles niet meer leeg drinkt er geen nachtvoeding meer nodig is. Verder klinkt je schema qua slapen ook prima. Ik weet niet of je er achter staat en of het mogelijk is voor jullie maar anders zou je slaaptrainen kunnen overwegen ? Via “the waiting aprroach methode”. Wel een voorwaarde dat je er echt zelf achter staat, anders is het niet vol te houden. Bij ons was het na 2-3 nachten klaar met het vele wakker worden (wat wij dachten honger) en valt hij uiteindelijk met een speentje/aai over de bol vanzelf weer in slaap. Dat kindjes nog wakker worden ‘s nachts is heel normaal. Wij “volwassenen” worden ook vaak wakker ‘s nachts zonder dat je dat misschien door hebt.
2 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Het is nu niet de oorontsteking die hem niet laat doorslapen maar de honger ...
Excuus, begreep je verkeerd dan.
Het is heel normaal dat een baby van 6 maanden nog in de nacht komt omdat hij honger heeft. Je zou overdag meer aan kunnen bieden, maar als die dat niet wilt zul je er idd nog even in de nacht uit moeten.
Borst of flesvoeding maakt hierin geen verschil.
Mijn oudste sliep de eerste nachten door met 8 maanden (toen de borst er in de nacht uit gehaald) en de jongste nu heeft al een paar nachten doorgeslapen.
Kortom, als je baby er nog niet aan toe is, dan is het nog even doorbijten
2 maanden geleden
Geen tips. Oudste at veel meer dan de jongste overdag en sliep "pas" na 1 jaar door. Jongste (6maand) krijgt bij lange na geen volle flessen op van 180ml en eet qua vaste voeding een paar theelepeltjes. Slaap wel vanaf een week of 6 door. Sporadisch dat ze wakker word en inderdaad vaak rond 4/5 mini fles en door. Maar vaker niet dan wel. Dus ik heb geen oplossing ik denk dat het tijd nodig heeft en als je denkt dat het voldoende is wat er overdag word gegeten dan zou ik snachts alleen troosten zo hebben we dat uiteindelijk bij de oudste gedaan
2 maanden geleden
Reactie op Roos0207
Lastig is dat ! Vaak is het de richtlijn dat wanneer je kindje de ochtendfl ...
Ik heb vannacht geen fles aangeboden en gewacht met meteen naar hem toe rennen. Uit eindelijk ging ik toch en was zijn speen plus een aai genoeg. En hij heeft voor het eerst weer zijn volle fles opgedronken zojuist! Bij jullie duurde t 2 a 3 dagen en toen werd de baby niet meer om 04.00 wakker?
2 maanden geleden
Reactie op Fb
Ik had namelijk precies hetzelfde als jou. Alsof ze van melk net niet genoe ...
Gelukt! Pyjama papje en hij werd pas om 04.00 wakker. Dit keer accepteerde hij zijn speen en aai over de bol wel uit eindelijk. Hopelijk over een paar nachten is het klaar met die aai en speen.