14 Reacties
21 dagen geleden
Ik had op internet gelezen dat je het beste wat eerder kon beginnen paar dagen van de voren, elke keer met een kwartiertje ofzo. Maar ik volg ook even, ben wel benieuwd wat de ideeën zijn, want zie er ook wel een beetje tegen op.
20 dagen geleden
Ik heb ook gelezen dat het kan helpen om de bedtijd al steeds een kwartier op te schuiven, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat iets uitmaakt. Mijn dochter gaat niet elke dag stipt om 19.00 uur naar bed dat is sowieso weleens een kwartier eerder of later en dan is ze niet eerder of later wakker de volgende ochtend. Werkt dat bij jullie kindjes wel zo?
20 dagen geleden
Wij doen er niks aan. Ze gaat al vaker variërend van tijd naar bed voor de nacht. Tussen 18.15-19.00 uur. Al is het meestal wel zo dat als ze rond 18.15u op bed ligt, dat ze meestal nog lekker ligt te woelen tot 18.45/19.00u uiteindelijk haha. Maar goed. Ze pakt dan wel al een beetje rust door in het donker te liggen.
En anders maar een paar nachten even wat minder lekker slapen dan we gewend zijn. :)
19 dagen geleden
Reactie op Vlinder 3
Ik heb ook gelezen dat het kan helpen om de bedtijd al steeds een kwartier ...
Nou precies dit, dat kan ik me ook niet voorstellen want het verschilt nogal inderdaad. Leg m’n kids in bed als ik zie dat ze moe zijn. Als dat een kwartier eerder of later is, dan is dat zo. Dus dit lijkt me alleen te werken als je kindjes een hele vaststaande bedtijd hebben.
18 dagen geleden
Ik maak mij hier ook druk om omdat wij een vroege vogel hebben van wakker tussen 5 en 6, kan het niet aan als dit dan opeens tussen 4 en 5 gaat worden. Dus mochten mensen met vroege vogels hiervoor tips hebben, let me know!
18 dagen geleden
Wij zijn nu op vakantie, en hier is het onze wintertijd dus een uur later.
Heel eerlijk, wij hebben er geen rekening mee gehouden. Ze gaat nu om 20:00 naar bed en wordt rond 7:30 wakker.
Eerste nacht werd ze om 6:00 wakker, waarschijnlijk door oververmoeidheid (zou normaal 5:00 zijn) Maar na een dag of twee zat ze alweer in het ritme.
Volgens mij is van zomer naar wintertijd de minst moeilijke overgang. Maar van winter naar zomer omdat de klok een uur vooruit gaat lastiger.
18 dagen geleden
Nee, eigenlijk niet. Ga gewoon door met hoe we het deden en dan zien we wel
16 dagen geleden
Reactie op zjzj
Ik heb hier nog nooit over na gedacht. Maar stel het lukt om je kindje de a ...
Als je kindje dan niet oververmoeid was, zou dat kunnen lukken. Maar vaak zijn ze oververmoeid een uur later en worden ze dan alsnog vroeg wakker.