19 Reacties

vorig jaar

Tog ffe laten checken huisarts kan zeker spruw zijn mij zoontje had er ook geen last van toen en bleek t wel te hebben toen is al bijna 2 jaar geleden

vorig jaar

Kun je het wegvegen met een nat gaasje? Zo niet dan is het denk ik toch spruw. Mijn dochtertje heeft ook spruw, maar er ook geen last van. Kinderen hoeven er niet perse last van te hebben. Ga nu eerst proberen of rode bessensap helpt tegen de spruw. En anders naar de huisarts voor nystatine.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Mijn kraamzorg heeft gezegd mocht je twijfelen met hydrofiele doek beetje over de tong wil het er dan af is het melk wil het er niet af is het spruw en dat zit dan ook op de wangen is mij gezegd

vorig jaar

onze dochter had dit ook maar dat bleek gewoon de melk te zijn. wij hebben namelijk voor de voeding eerst met een nat gaasje de tong schoon gemaakt, als het dr af gaat kan het melk zijn, blijft het zitten is het spruw is mij verteld ☺️

vorig jaar

Reactie op Vlinder1985

Kun je het wegvegen met een nat gaasje? Zo niet dan is het denk ik toch spr ...
Oh joh!! Ik ga gelijk de HA bellen, wist niet dat ze er geen last van kunnen hebben

vorig jaar

Onze jongens hebben dit altijd na de fles. Als het voor de volgende fles weg is, is dit gewoon melk. Wanneer je twijfelt kun je altijd de ha raadplegen. 😉

vorig jaar

Lijkt wel spruw idd, mijn dochter heeft er ook geen last van. Probeer eens kokosolie er op te smeren. Daar gaat de spruw bij mijn dochter mee weg.

vorig jaar

Lijkt op spruw, heeft mijn dochtertje ook. Ze heeft er verder geen last van. Ik geef afgekolfde melk uit een flesje en smeer het tuutje nu in met kokosolie en zorg er goed voor dat alle spulletjes goed ontsmet worden elke dag. De flesjes en kolfspullen bewaar ik nu in een bak in de koelkast. 😉 Succes!

vorig jaar

Reactie op Cleo81

Oh joh!! Ik ga gelijk de HA bellen, wist niet dat ze er geen last van kunne ...
Als je dochter er geen last van heeft hoef je opzich niks te doen. Spruw gaat vaak vanzelf over.

vorig jaar

Hmm her gaat niet weg als ik het probeer weg te vegen. Her is wel ietsjes minder, maar zeker nog wel wat aanslag. Maar zoals aangegeven ze lijkt er geen last van te hebben🥹
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Ziet er echt uit als spruw

vorig jaar

Denk ook spruw, maar behandelen met medicatie hoeft alleen bij klachten zei onze HA.

vorig jaar

Het is denk ik wel spruw maar ze hoeven er niet altijd last van te hebben met drinken.

vorig jaar

Reactie op Cleo81

Hmm her gaat niet weg als ik het probeer weg te vegen. Her is wel ietsjes m ...
Onze dochter heeft dat ook. Baby’s produceren te weinig speeksel waardoor de melk aanslag blijft zitten. Als het minder word zal het geen spruw zijn. Als het over de afgelopen dagen erger is geworden (bijvoorbeeld gehemelte en tandvlees) dan kan t spruw zijn. Bij twijfel zou ik gewoon toch lekker de huisarts bellen. Dan weet je in elk geval 100% zeker wat het is.

vorig jaar

Onze zoon heef het ook maar wij hebben beide geen last. Ik doe nu wel regelmatig even weer de echte pure kokosolie op een speen en die geef ik. Voor het geval dat het erger wordt

vorig jaar

Lijkt inderdaad op spruw! Wij smeren na elke voeding met geurende kokosolie + smeren z’n speen ermee in. Hij vindt het lekker en het werkt dus ideaal, werkt hier beter dan Nystatine. Was een tip van de lactatiekundige! Let wel op dat je GEURENDE kokosolie koopt 😊

vorig jaar

Bij hoeveel weken gebruiken jullie kokosolie?