13 Reacties

3 maanden geleden

Ik zie dat je steeds een nieuw topic opent met dezelfde vraag. Is het een idee contact op te nemen met een professional en desnoods om doorverwijzing/second opinion te vragen? Supervervelend dat je er zoveel last van hebt 🥺 maar ik denk dat zij je beter kunnen helpen dan wij hier op het forum. 😊

3 maanden geleden

Reactie op Rian31C

Ik zie dat je steeds een nieuw topic opent met dezelfde vraag. Is het een i ...
Ik ben al bij meerdere professionals langsgeweest. Ze zeggen dat het spierspanning is in combinatie met littekenweefsel dat wat dieper ligt. Ik ben best onzeker geworden door alles wat ik heb meegemaakt en ik wil alleen een soort geruststelling dat het alsnog goed zal komen. Dus daarom vraag ik of iemand anders iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en of het goed is gekomen en hoe lang het duurde

3 maanden geleden

Gaat het over keizersnede of geknipt zijn?

3 maanden geleden

Reactie op anja777

Ik ben al bij meerdere professionals langsgeweest. Ze zeggen dat het spiers ...
Vervelend dat je je zo onzeker voelt. De realiteit is alleen dat niemand hier je kan vertellen of het goed gaat komen of niet. Als het bij iemand niet is goedgekomen betekent dat niet dat het bij jou ook niet goedkomt en vice versa. Ik denk dat het je alleen maar meer onzeker kan maken. Misschien is het goed om er met iemand over te praten. Het lijkt mij niet fijn om mentaal zo bezig te zijn met dit fysieke ongemak. Je zou juist moeten kunnen genieten van je kleintje nu. Wellicht geeft een gesprek met, bijvoorbeeld een psycholoog, je ook weer nieuwe inzichten die je fysieke herstel kunnen bevorderen. ❤️

3 maanden geleden

Ik heb zelf ook een keizersnede gehad. Ik heb er geen last meer van. Ben ook vroeg tijdig begonnen met smeren en masseren. Merk wel verschil, het voelt nu wat soepeler aan, maar ik voel nog steeds bobbels boven het litteken. Mensen om me heen hebben 8+ maanden geleden een keizersnede gehad en hebben hier ook nog last van. Vooral bij zwaar tillen. Gun jezelf ook de tijd en os niet niets.

3 maanden geleden

Als het over een keizersnede gaat heb ik er ook nog steeds last van. Ook 5 maanden geleden bevallen. Mij hebben ze doorgestuurd naar de chirurg omdat ze denken aan acnes.. Misschien dat je daarnaar evt kan informeren mocht niks bij je helpen?

3 maanden geleden

Hoe voelt de pijn? Bedoel je pijn als je het litteken aanraakt of als je in beweging bent ?

3 maanden geleden

Reactie op SILMOON

Hoe voelt de pijn? Bedoel je pijn als je het litteken aanraakt of als je in ...
Vooral bij het aanraken. Het is het litteken bij de vaginaingang

3 maanden geleden

Misschien toch even aan de bel trekken bij huisarts of eventueel degene die het gehecht hebben (ziekenhuis?) ? Het lijkt me niet normaal dat het nog zo gevoelig bij aanraking is na 5 maanden, misschien kunnen ze kijken of er misschien iets niet helemaal goed is gegaan, of eventueel pijnstilling voorschrijven?

3 maanden geleden

Ik krijg inwendige fysio hiervoor. Ook ernstig stug

3 maanden geleden

Bij mijn eerste had ik ook veel last van inwendige littekens, de bekkenbodemfysio heeft geholpen en zij adviseerde het litteken te masseren met vitamine E olie (mag je ook inwendig gebruiken), die krijg je bijvoorbeeld bij holland&barret. Daarnaast kwam ze er ook achter dat er een bloedpropje opgesloten was in het litteken, dat heeft de huisarts eruit gehaald. Maar als je er nu nog zoveel last van hebt zou ik het toch nog weer even laten checken voor de zekerheid

3 maanden geleden

Zou echt blijven 'doorzeuren' bij de proffesionals. Hoelang mag je verwachten dat het nog stug blijft? Als het binnen x aantal tijd niet minder stug is geworden wat zouden dan alternatieve opties zijn om het te verbeteren? Ik had zelf relatief weinig litekenvorming en dat werd rond de 3 a 4 maanden soepeler. Kan me voorstellen dat het bij jou langer nodig heeft (flinke litekens kosten tot 1 jaar om goed te herstellen). Maar kan niet de bedoeling zijn dat het vanaf nu pijnlijk is daar (en pijnlijk blijft!!) Aangezien je aangeeft dat er ook spanning zit misschien fijn om met een psyholoog te praten? Of iets laagdrempeliger met de praktijkondersteuner van je huisarts? Ik ben sinds de zwangerschap erg gaan geloven dat hoofd en lijf hand in hand gaan. Succes!