6 Reacties
gisteren
Hoi!
Wij hebben eigenlijk elke keer hem zelf laten klimmen zodra hij een beetje kon kruipen en later ook geleerd hoe hij met de trapleuning naar boven en beneden kan lopen. We staan er altijd achter als hij omhoog gaat en ervoor als hij naar beneden gaat. We merken dat hij steeds minder misstappen maakt en we hem dus bijna niet meer hoeven te helpen. Dus ik neem steeds iets meer afstand, maar wel dichtbij genoeg om hem op te vangen indien nodig.
Misschien kun je die tussenstap nu ook toepassen zodat ze uiteindelijk zelf trap kan lopen.
We hebben het traphekje naar beneden toe nog wel voor de veiligheid en leren hem dat hij niet alleen naar beneden mag.
We hebben wel een brede dichte trap, daardoor is het wel minder gevaarlijk. Kan me voorstellen dat een dunne open trap spannender is.
gisteren
Hier is de trapleuning te hoog om aan vast te houden met naar beneden gaan dus leer haar om achterstevoren van de trap te gaan maar blijf er wel altijd voor staan.. zodra het traphekje open gaat wil ze meteen naar boven, maar vind het nog te gevaarlijk om haar alleen van de trap af te laten gaan dus wij laten de traphekjes gewoon zitten ook al zou het maar tot 2 jaar zijn. Zijn ook te hoog voor haar om er al overheen te klimmen..
20 uur geleden
Onze dochter is ook 22 maanden. Ze gaat altijd zelf trap lopen onder onze begeleiding. Alleen mag niet. Als we boven of beneden in de hal bezig zijn gaat het traphekje dicht. Naar boven klimmen (nu stappen) kan ze al heeeeel lang naar mijn idee. Naar beneden stappen vasthouden aan de trapleuning kan ze sinds een maandje ongeveer. Daarvoor ging ze altijd op haar billen naar beneden. Gewoon lekker gaan oefenen in jullie bijzijn.
10 uur geleden
Zijn weinig dingen die ze niet zelf mogen van mij, maar de trap echt niet. Ook al klimmen ze beide goed omhoog en achterstevoren naar beneden.
In het slechtste geval zou het goed gaan, maar durf dat risico echt niet te nemen. (Terwijl ze echt overal in huis lekker zelf mogen aankloten wat mij betreft)
Maar zou me niks aantrekken van de leeftijd van het traphekje hoor :) tenzij je kind er actief overheen probeert te klimmen?