11 Reacties

3 maanden geleden

Oh ja en ik lig er zelf vaak vanaf 19:30/20:00 in.... Eerder naar bed is geen optie meer.

3 maanden geleden

Ik heb dat alerte ook. Om 5 uur gaat de wekker van mijn man.. dus daarna slaap ik sowieso niet meer, omdat ik dan denk dat hij elk moment kan komen. Soms is dat binnen een uur soms 2 dus echt zonde. Was eerder al vanaf een uur of 2 snachts als die dan even speentje of fles nodig had... maar heb het ergens toch een deel los kunnen laten.. geen idee hoe Ik hoor wel van meer mensen dat dit wel een moeder dingetje is omdat je onbewust bang bent dat je je kindje dan nier hoort ofzo, terwijl ik hem altijd hoor haha. Zou t ook hormonen ding kunnen zijn.. hoop dat t snellere word Dus niet echt tips maar wel herkenning

3 maanden geleden

En oja dat van dat wegvallen is ook heel herkenbaar. Slaap je echt bijna en jahoor haha heel vervelend

3 maanden geleden

En stel jij gaat nummer 1 doen? Dan hoef je je daarna niet meer zo druk erom te maken misschien? Geen idee of dat een optie is Sowieso respect hoor met 2 baby's waar je alert op bent!!

3 maanden geleden

Ik hoor het meer om me heen (van meiden uit mijn centering pregnancy groep). Heeft toch met hormonen te maken denk ik... Heel vervelend.. Misschien kan valeriaan of melatonine iets helpen? Kijk wel even goed, mocht je medicijnen gebruiken, of dit samen kan. Zelf kon ik na de bevalling niet meer slapen. Ben na 5 dagen geen slaap door de huisarts op slaapmedicatie gezet. En na twee weken heeft de ggz (mocht niet met die medicatie doorgaan) mij op quetiapine gezet. Dit is een antipsychotica die als off label betere slaap heeft. Werkt idd goed. Maar... ook bij lage dosis zijn er als je het langer slikt ernstige bijwerkingen. Maar goed, ik kon toen niet anders. Ik sliep niet en had inmiddels een postnatale depressie. Nu aan het afbouwen, zonder heb ik nu 4 keer geprobeerd. Maar na 3 uren slaap ik nog niet. Dus ik weet wel hoe naar het is als je niet (meer) de slaap kunt vatten. En hoe moe en wanhopig je dat kan maken. Heel veel sterkte!

3 maanden geleden

Ik vind dit altijd zo lastig want 1. Elke baby is anders en 2. Elke mama ook... dus de tip die ik heb werkt(e) met name voor mezelf en mijn baby. Maar hopelijk helpt het jou ook!! Ik ben zelf meer van een holistischere aanpak. En kijk graag naar 'binnen'. Toen ik net als jij super slecht sliep tijdens m'n zwangerschap en kampte met een aantal andere kwalen besloot ik op aanraden van mijn VK♡ een accupuntuurist te bezoeken. Medicatie voor een van mijn kwalen en slaapproblemen was in verband met zwangerschap te risicovol, dus vandaar een alternatieve aanpak. Afijn, de accupuntuurist (at) heeft mij enorm geholpen. Met 2 behandelingen was ik klacht vrij en sliep ik als een roosje. De AT vertelde me dat er een aantal energiebanen geblokkeerd waren, mede door de schommeling van hormonen (best logisch), maar ook door energetische blokkades. Het kan zweverig overkomen, maar het heeft me echt geholpen. Give it a try zou ik zeggen. Baat het niet dan schaad het niet. En ik ben er heilig van overtuigd dat onze energie over gaat op onze baby's. De periode na de bevalling waar ik erg gestrest was en veel depressieve gevoelens ervaarde, was mijn baby veel huilerig! Toen ik weer is naar binnen keek en dat deel aanpakte, werd ik rustiger en meer ontspannen. Resultaat: vrolijke baby die (I kid you not) met 2 maanden 11 uur achter elkaar sliep. En nee, dit was absoluut niet elke nacht zo!! Maar het zat er wel in en dat was de grootste bevestiging. Sinds dien is de vuistregel: mama ontspannen - baby ontspannen. Nee, dit is niet altijd haalbaar en dat is ook prima. Maar in ieder geval rondom bedtijd proberen zoveel mogelijk ontspanning te creëren. En tot op heden heeft dat echt gewerkt. Baby slaap binnen 10 min, zonder wiegen, zonder aanwezigheid, gewoon tranquillo in der eigen bedje.

3 maanden geleden

Heel vervelend! Gelukkig niet elke nacht, maar ik herken het wel. Lig je echt te malen als je wakker bent? Dat heb ik dus soms, dan zit mijn hoofd overvol. Wat ik nu wel eens doe: Mijn gedachten van me af schrijven, kan op een notitieblokje of telefoon. Helpt soms al om dingen te parkeren tot de volgende dag zoals to do’s. Ik kijk in de nacht ook niet meer op social media en mag ook niet meer googlen van mezelf 😂 dat gaat op het to do lijstje. Zelf nu nog niet gebruikt, maar in mijn zwangerschap wel de app ‘headspace’ - is begeleid mediteren. Maar weet niet of dat wat voor je is. Verder helpt overdag naar buiten en yoga oefeningen voor naar bed gaan. Weet alleen niet of dat mogelijk is voor je ivm bedtijd van je beebs. Ik ben ook een tijdje naar een masseur geweest. Zij was ook een soort coach, dus dat combineerden we wel eens. Helpt soms zo erg om met een ‘vreemde’ te praten en de drempel was heel laag. Maar petje af hoor met twee beebs! 😘

3 maanden geleden

Zelf geen ervaring mee gelukkig. Mijn zusje daarentegen had/heeft wel veel slaapproblemen. De eerste maand na de bevalling heeft ze amper geslapen. En nu 8 maanden verder verloopt het nog steeds niet als vanouds. Zij is wel naar de huisarts gegaan en wat blijkt, ze heeft een te traag werkende schildklier. Wat waarschijnlijk net na de bevalling eerst een te snel werkende schildklier was. Dit komt dus vaak voor bij vrouwen die net bevallen zijn! Dit lost zich vaak vanzelf op. Bij mijn zusje echter niet, zij gaat hier medicatie voor krijgen. Slaapt je man wel goed? Zo ja, misschien kan hij een paar keer per week de hele nacht doen. Hebben jullie een logeer bed? Dan zou je de nachten dat je man de nachten doet daar kunnen slapen met oordoppen in. Niet gezellig maar slaap is zo belangrijk. Wat misschien ook fijn is, laat de baby’s 1 keer per twee weken bij opa en oma logeren. Kan je één nachtje bij tanken met je man. Dit heeft mijn zusje echt heel goed gedaan. Hopelijk komt er snel weer wat meer rust bij jullie.

3 maanden geleden

Hier helpt even naar beneden gaan, bakje yoghurt eten en fan opnieuw proberen.

3 maanden geleden

Ik heb hier ook opeens last van. De eerste maanden was ik zo moe dat ik wel in slaap viel, maar nu hij steeds vaker door slaapt dacht ik dan kan ik ook lekker een goeie nacht pakken, maar dan lig ik zelf soms nog 2 uur wakker midden in de nacht😑

3 maanden geleden

Bedankt voor de tips en herkenning allemaal :) We hebben het inderdaad eens omgedraaid, met als resultaat dat ik minder moe ben, maar manlief zich ziek moest melden vandaag🥲 We zijn duidelijk allebei wel op van alle drukte. Gelukkig hebben we bijna weer vakantie... De babies een nachtje naar opa en oma is nu nog niet zo handig, die zijn pas net 60 en werken alle 4 nog 😋 Ik ga maar eens nadenken hoe we dit goed op kunnen vangen.. Om en om of man toch nog extra verlof opnemen...