19 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou me er echt niks van aantrekken. 3 van mijn collegas heten toevallig zoals wij onze dochter gaan noemen 🤷 Dat heeft helemaal niks met hen te maken, wij vinden het gewoon een mooie naam. Een vriendin is 2 weken geleden bevallen, bijna precies dezelfde naam als wij hebben gekozen. Ik ga niet veranderen hoor 😅 In praktijk gaan de kindjes echt nooit bij elkaar in de buurt komen en je gaat nog uit dienst ook. Wat is je angst? Dat hij die naam zag en dacht die wil ik ook? Voor hetzelfde geldt dacht hij: shit, ze heeft dezelfde naam als wij.. hebben zij zich net zo min wat van aangetrokken dan ;)

2 jaar geleden

Zou echt geen rekening houden met een collega. Helemaal niet als je ook nog eens weg gaat😅

2 jaar geleden

Ik snap enigszins je ‘dilemma’ wel , maar als je toch weg gaat zou ik me er niet druk om maken.. en ook al zou je wel blijven, als dit echt jouw/jullie naam is al vanaf t begin dan zou ik er ook gewoon bij blijven! Maar snap best dat je er ff mee in je hoofd zit 😊

2 jaar geleden

Ik heb een beetje hetzelfde! Mijn directe collega heeft 4 jongens en 1 van die namen hebben wij ook! Tja… we zien elkaar verder niet privé, dus we gaan toch gewoon die naam kiezen, maar ik zie ook een klein beetje op tegen het moment van bekend maken.. Ik denk dat ik hem gewoon met een knipoog zeg of app: 😉 goeie naam hè 😉 ofzo. Misschien is het even ongemakkelijk als je de geboorte aankondigt en krijg je er wel reacties op van collega’s! Maar goed, dat is daarna ook direct weer gezakt bij iedereen… het is niet alsof mensen het daar nog maanden over zullen hebben bij het koffiezet apparaat 😂👻 PS ben nu wel nieuwsgierig naar de naam! 😉

2 jaar geleden

Reactie op dropmentos

Ik zou me er echt niks van aantrekken. 3 van mijn collegas heten toevallig ...
Ja mijn angst, ik heb best wel wat kritische collega’s (niet zozeer degene die net vader is geworden) en ik weet nu al dat die er van alles van gaan vinden/zeggen/roddelen. Het is natuurlijk zo dat je eigenlijk moeten denken: lekker laten gaan, zeker omdat ik weg ga, maar ik ken de meeste al meer dan 10 jaar… De manier waarop ik na 10 jaar weg moet is ook niet zo leuk gegaan. Ik heb alleen geregeld dat ik al mijn verlof incl betaald ouderschapsverlof kon opnemen, dus ik ben officieel nog meer dan een half jaar in dienst ook al kom ik niet meer werken. Ik krijg ook pas mijn afscheid aan het einde dus je bent er soort wel/niet. Denk dat dit ook meespeelt, en de hormonen wellicht! Overigens zie ik die collegas dan weer niet echt in prive dus ik wil absoluut bij deze naam blijven. Zeker omdat we het ook niet echt eens konden worden over andere namen en deze gewoon gelijk goed voelde😅

2 jaar geleden

Reactie op herderbloem

Ik heb een beetje hetzelfde! Mijn directe collega heeft 4 jongens en 1 van ...
Haha ja op zich redelijk anoniem hier maar het gaat om de naam Lucas..

2 jaar geleden

Ik snap het heel goed dat je je zo voelt maar het kan nog beroerder denk ik. Er is in de kennisenkring van mijn opa en oma laatst een kindje overleden van 5 maand oud en me oma liet mij de rouwkaart zien van het kindje toen ik die las dacht ik echt van kut meen je dit nou het jochie zijn 2e naam is de naam die wij voor onze zoon hebben 🫤. Ik zie het al helemaal voor me dat er straks gezegd word ow dat is hetzelfde als .... en daar zie ik erg tegenop dat die straks met elkaar geassocieerd worden. Wij hebben deze naam namelijk al behoorlijk lang maar het idee dat mensen die link gaan leggen zit me toch niet helemaal lekker. Misschien niet helemaal een goede uitleg maar je snapt me wel hoop ik 😉.

2 jaar geleden

Het is maar een collega, die komen en gaan. En je gaat nota bene zelf uit dienst! Natúúrlijk kies je die naam! Is dit nog echt een vraag? 😅

2 jaar geleden

Reactie op Jh0592

Ik snap het heel goed dat je je zo voelt maar het kan nog beroerder denk ik ...
Ja snap jouw gevoel ook.. bepaalde associatie terwijl je zelf zoveel fijne gevoelens bij de naam hebt! Naam is zo persoonlijk en vaak ook niet van: oh dan kies ik wel een andere naam.. hoop wel dat je hem gaat nemen als dat gewoon de naam voor jou/jullie is!

2 jaar geleden

Het is maar een collega, die komen en gaan. En je gaat nota bene zelf uit d ...
Ha misschien ook niet😅.. fijn dat de meeste hier toch er zo over denken. Maakt het makkelijker om m’n schouders op te halen als ik commentaar krijg..

2 jaar geleden

Ja snap jouw gevoel ook.. bepaalde associatie terwijl je zelf zoveel fijne ...
Ja wij gaan de naam gewoon gebruiken hoor maar wel vervelend ook voor de mensen die ons geboorte kaartje dan gaan zien en weer geconfronteerd worden met verdiet. Ik hoop alleen vanaf de kant van me opa en oma dat er bepaalde opmerkingen over de naam achterwege gelaten worden.

2 jaar geleden

Haha ja op zich redelijk anoniem hier maar het gaat om de naam Lucas..
Prachtige naam, love it!! Doen!! 😍

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal want wij hadden eerst ook een naam op het oog en toen kwam ik erachter dat 2 collega’s een zoon hebben met diezelfde naam.. gaan uiteindelijk voor een andere naam omdat mijn man de naam toch niet zo leuk vindt maar mochten we er wel voor gegaan zijn had ik er ook tegenop gezien om het bekend te maken. In jouw situatie zou ik het sowieso wel gewoon doen, zeker omdat je na je verlof uit dienst gaat en helemaal niet meer met die mensen hoeft samen te werken. Mocht er stom gepraat worden dan krijg je het hopelijk niet mee en zowel lekker niks van aantrekken, het is gekkenwerk om de naam aan te passen voor mensen die je nooit meer gaat zien of spreken 🙂

2 jaar geleden

Als het een naam is uit de top 20 kindernamen dan heb je een hele grote kans toch… statistisch gezien! Dat zouden de andere ouders ook moeten weten. Maar stond er op het kaartje Selina-Mae dan zou ik wel geïrriteerd zijn. Maar een Sofie en Lucas worden de hele dag door geboren.

2 jaar geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Als het een naam is uit de top 20 kindernamen dan heb je een hele grote kan ...
Ja absoluut, ik vond de naam al jaren geleden leuk en toen kwam ik er achter hoe ‘populair’ hij was dus ik bij m’n eerste zoontje toch voor een naam gegaan wat lager richting top 100 (op zich was ik niet op zoek naar een hele originele naam). Er zullen straks bij de verloskundige op het bord meer kaartjes hangen met de naam Lucas en kans is groter dan ie ooit met nog een andere Lucas in de klas komt😅..

2 jaar geleden

Ja absoluut, ik vond de naam al jaren geleden leuk en toen kwam ik er achte ...
Ja hahaha ik ken sowieso al 10 Lucassen opnoemen! Dus geen zorgen. Wij kiezen voor een unieke naam die niemand in onze directe omgeving heeft. Dat is een keuze! Maar over de naam Lucas zou ik mij geen moment zorgen maken 😘

2 jaar geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Ja hahaha ik ken sowieso al 10 Lucassen opnoemen! Dus geen zorgen. Wij kiez ...
Haha thnx! ☺️