7 Reacties

3 maanden geleden

Mijn manneke had hele erge ontstoken keelamandelen, toen mocht ik wat roosvicee/diksap geven van de dokter.

3 maanden geleden

En hij dronk 3 dagen achter elkaar maar 300/400 ml per dag.

3 maanden geleden

Reactie op daniellek1993

Mijn manneke had hele erge ontstoken keelamandelen, toen mocht ik wat roosv ...
Ah wat zielig! Roosvicee om vocht binnen te krijgen?

3 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Ah wat zielig! Roosvicee om vocht binnen te krijgen?
Jaa omdat hij op een gegeven moment 5 uur tussen liet en 60 ml drink en daarna 8 uur om vervolgens nog een keer 60 ml te drinken. Hij had ook echt pijn bij het slikken. Ben je al begonnen met hapjes? Misschien daar iets water doorheen te doen en dan geven.

3 maanden geleden

Ik zou persoonlijk nog niet echt roosvicee of diksap geven, maar dan gewoon een slokje water.. echter vul je dan het maagje met niks dus dan is fles toch echt fijner! En met sap geef je suikers waardoor ze wellicht nog minder de fles gaat drinken.. Mijn oudste heeft bij 5 maand flinke RS gehad en daarbij 3 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Had was nog net niet uitgedroogd, maar vooral uitgeput, waardoor de flessen steeds minder gingen en dus wel risico op uitdroging. Maar omdat hij zo benauwd was lukte dat niet. Lang verhaal kort; Goed in de gaten houden, desnoods vaker kleinere flessen aanbieden, mocht je al fruit geven, das top want daar zit ook vocht in. En vooral z’n plasluiers in de gaten houden. En dat hij niet suf wordt maar gewoon alert als ze wakker is. En ik zou eigenlijk wel paracetamol geven, of even overleggen met huisarts wat verstandig is. Daarnaast geldt natuurlijk altijd, als je het niet vertrouwd, huisarts of huisartsenpost bellen.

3 maanden geleden

Kinderarts zei tegen ons minimaal 2 plasluiers per dag! Wij mochten lepeltjes ors geven als we dachten dat het nodig was. Dat lijkt me beter dan roosvicee.

3 maanden geleden

Ik zou toch even de dokter bellen voor advies. Mijn baby heeft ook 2 dagen koorts gehad, toen ook even de dokter gebeld voor advies. dronk ook wat slechter en spuugde de laatste fles uit en ontroostbaar. Advies voor oa een zetpil, neusspray. Maar had bv wel goede plasluiers en tranen bij het huilen, dus het ligt eraan per situatie. Sinds vandaag gaat het gelukkig weer beter en de koorts is gezakt!