3 Reacties

4 maanden geleden

Als je ziek bent ten gevolge van jouw bevalling en jouw werkgever en jijzelf hebben dit ook zo doorgegeven, dan krijg je 100%. Ik zit zelf ook ziek thuis ten gevolge van mijn bevalling en krijg ook 100%

4 maanden geleden

Het eerste jaar is altijd 100%, tenzij anders overeengekomen. Na het eerste ziektejaar ga je het zogeheten "Spoor 2" in, waarbij jou werkgever verplicht is je een andere funtie te geven (mits mogelijk) en/of anderzijds je te begeleiden bij het vinden van een nieuwe baan. Tijdens deze fase (het 2e jaar dus) krijg je 70% betaal, tenzij anders overeengekomen. Uit jou verhaal lees ik (hou me ten goede) dat jij niet wist dat je werkgever je ziek gemeld heeft? Overleg even alles goed en laat dingen duidelijk op papier zetten, zo voorkom je (aldanniet onaangename verrassingen). Sterkte met je herstel 🙏🏽🥰

4 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Het eerste jaar is altijd 100%, tenzij anders overeengekomen. Na het eerste ...
Ja voorheen loste we het altijd zelf op om dan rustig op te bouwen zonder al dit gedoe met het UWV daarom verbaasde het me ook dan ik was ziek gemeld.. maar de ziekmelding is al vanaf 15 januari maar toen ging mijn verlof in dus snap er nou niet zo heel veel van