32 Reacties
2 maanden geleden
Papa hier, ons gezin is vegetarisch.
Wij nemen de baby hier ook in mee, zo kan hij later zelf de keuze maken als hij Vlees wilt eten of niet.
We letten extra goed op dat genoeg proteïne toevoegen, we voegen ei aan het eten toe voor onder andere b12
2 maanden geleden
Hier ook vegetarisch. Wij gaan zorgen dat bij de maaltijden ei en peulvruchten worden toegevoegd, en heel wellicht af en toe een stukje vis.
2 maanden geleden
Ik eet zelf vegetarisch maar mijn man niet. Samen besloten om haar gedeeltelijk wel vlees/vis te geven maar niet dagelijks. Mijn man eet ook een aantal dagen vegetarisch met mij mee en een aantal dagen niet. Als ze ouder is mag ze zelf kiezen 😊. Nu ben ik zelf ook alleen vegetarisch omdat ik geen vlees lust, als kind al vies gevonden. Misschien is die keuze anders als je om andere redenen geen vlees/vis eet 😊😉
2 maanden geleden
Reactie op amelie23
Ik vind het zo erg dat er dus blijkbaar ouders zijn die NU AL bepalen voor ...
Wow wat een klote opmerking dit.
Je hebt nog tijd om je woorden terug te nemen.
On topic-
Ik ben vegetariër, mijn man niet en mijn dochter laten we alles eten. Besluit ze als ze kan praten geen vlees te willen, dan krijgt ze geen vlees. Wil ze wel vlees eten dan woel.
2 maanden geleden
Wij eten ook vegetarisch, onze kindjes gaan daar ook gewoon in mee. Als ze later wel vlees willen eten is dat uiteraard ook prima maar voor nu vinden ze het prima zo, we eten veel peulvruchten en de peuter krijgt regelmatig een klein beetje roosvice ferro. Ons kdv is trouwens ook volledig vegetarisch, hebben we er niet op uitgekozen en is gewoon een grote organisatie, geen ‘alternatief’ kdv
2 maanden geleden
Reactie op vincent1993
Papa hier, ons gezin is vegetarisch.
Wij nemen de baby hier ook in mee, zo ...
Leuk om hier een papa te zien!
Dat is mooi, zo zou ik er ook in willen staan. Maar ik moet nog overleggen met mijn man, die eet niet vegetarisch.
Goede tip van het ei.
2 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ik eet zelf vegetarisch maar mijn man niet. Samen besloten om haar gedeelte ...
Oh ja, heb ook een vriendin die om die reden vegetarisch eet. Ik vind het zelf wel lekker. Maar vanuit dierenwelzijn en duurzaamheid wil uk dat niet meer. Maar mijn man eet niet vegetatisch.
2 maanden geleden
Reactie op Lindaax
Hier ook vegetarisch. Ik voeg omega3 &6 olie en toe aan d'r hapjes.
Welk merk gebruik jij daarvoor?
2 maanden geleden
Reactie op juon
Wij eten ook vegetarisch, onze kindjes gaan daar ook gewoon in mee. Als ze ...
Wat bijzonder dat het kdv volledig vegetarisch is!
2 maanden geleden
Reactie op amelie23
Klopt! Ik bepaal ook wanneer ze een fles krijg en wanneer ze slaapt. En welke kleren ze aankrijgt 😱
2 maanden geleden
Reactie op amelie23
Hoi Amelie,
Je opmerking is niet heel fijn.. Naast dat er meestal een goede reden is dat mensen ervoor om vegetarisch te eten, doe je net of mensen die vegetarisch eten mensen zijn die hun kinderen allemaal keuzes opleggen die verkeerd en dwingend zijn. Buiten het eten om zul je als ouder sowieso keuzes maken waarbij niet het kind maar jij als ouder bepaald. Jij zult ook je kind op een bepaalde manier kleden. Zult er voor kiezen om wel of niet met religie op te groeien. Zult een bepaalde keuze maken in activiteiten die ke met je kindje doet. Etc. Puur omdat je kind nog niet in staat is tot het maken van keuzes. Jij doet als ouder dat niet anders lijkt mij.
En je doet net of vegetarisch eten het slechtste in de wereld is en dat het zielig is voor het kind. Een kind hoeft niets te missen aan voedingsstoffen als het geen vlees en vis krijgt. Daarnaast hebben de meeste kinderen er echt geen moeite mee om bijvoorbeeld op een feestje de plakjes leverworst te laten staan. Daar zijn ze mee opgegroeid. En de meeste ouders die vegetarisch eten geven hun kind de keuze als ze ouder worden om wel of geen vlees te eten.
2 maanden geleden
Reactie op prettydutchie
Klopt! Ik bepaal ook wanneer ze een fles krijg en wanneer ze slaapt. En wel ...
Je bent een slechte moeder 😉🤪
2 maanden geleden
Mijn man en ik eten veganistisch en onze dochter thuis en op de opvang dus ook. Als ze bij anderen is (familie, vriendjes) gaan we hier niet streng op toezien. Als ze oud genoeg is om zelf keuzes te maken, gaan we uitleggen waarom wij deze keuze hebben gemaakt en mag ze zelf bepalen wat ze doet. Maar als ze thuis met de pot mee eet, is dat vegan. Wij letten erop dat wr allemaal voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Mijn man suppleert B12 en ik de Davitamon mama multiitaminen met B12. En onze dochter krijgt vitamine D. Als ze geen borstvoeding meer krijgt (nu dus nog wel), gaan we aan een diëtist vragen welke vitamines ze extra nodig heeft.
2 maanden geleden
Reactie op prettydutchie
Klopt! Ik bepaal ook wanneer ze een fles krijg en wanneer ze slaapt. En wel ...
Jij bepaalt wanneer ze eet/drinkt en slaapt?😂 Vind ik vrij bijzonder hoor. Dus als ze geen honger heeft, maar jij vind dat ze moet eten, dan gaat ze maar gewoon eten? Dan prop je het er maar gewoon in? En als ze niet moe is, maar jij vind dat ze moet slapen, laat je haar maar in haar bed liggen tot ze moe wordt?
Als jij dat leuk vindt 🤷🏼♀️
Hier wordt er naar mijn dochters behoeften geleefd, in de zin van bepaalde signalen op tijd opvangen.
Maar goed, ik was totaal niet uit op een ik doe dit en jij doet dat discussie. Ik wens je een fijne avond!
2 maanden geleden
Reactie op amelie23
Jij bepaalt wanneer ze eet/drinkt en slaapt?😂 Vind ik vrij bijzonder hoor. ...
Wat een zielige reactie. Ik kan je met 99% zekerheid zeggen dat we allemaal naar de behoefte van onze kinderen kijken. En die zijn niet “vlees eten”.
2 maanden geleden
Reactie op prettydutchie
Wat een zielige reactie. Ik kan je met 99% zekerheid zeggen dat we allemaal ...
Mens.. je had het over dat je bepaalt wanneer je kind drinkt en slaapt. En niet of het vlees eet ja of nee.
Daarnaast heeft iedereen vlees nodig, ook de kleintjes. Zullen de meningen altijd verdeeld in blijven. Zeg niet dat we elke dag vlees moeten eten, maar om het nou helemaal te schrappen uit de voeding van je kind, vind ik te ver gaan.
2 maanden geleden
Reactie op amelie23
Daar zijn ouders toch voor? We hebben het over baby's/kinderen. Ikzelf ga haar niets verbieden, maar in eerste instantie maken wij de keuze voor haar, wat die ook mag zijn. Lijkt mij vrij normaal?