32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Ceciliav

Daar zijn ouders toch voor? We hebben het over baby's/kinderen. Ikzelf ga h ...
Nee ik vind het niet normaal dat er wordt bepaald dat het kind helemaal geen vlees krijgt. En het kind bestempelt wordt als vegetariër of nog erger, als veganist 😭😂 Want dan mag je al helemaal niks.

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Nee ik vind het niet normaal dat er wordt bepaald dat het kind helemaal gee ...
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist. Maar hoe jij t nu zegt kan je hem ook omdraaien. Stel t kind blijkt later veganist dan bepaal jij voor je kind nu vlees.. Op deze leeftijd bepalen we gewoon dingen voor onze kids.. en zoals ik bij de meeste lees krijgen ze zodra ze zelf een mening kunnen hebben de kans. Zo mag mijn kind er straks voor kiezen veganist/vegetariër te worden maar voor nu krijgt hij wel vlees

2 maanden geleden

Reactie op Maudy1991

Ik ben zelf geen vegetariër of veganist. Maar hoe jij t nu zegt kan je he ...
Een kind zou die rare termen niet eens moeten kennen? Het is ook maar net wat je je kind leert he 🤷🏼‍♀️ Ik had vroeger (gelukkig) nog nooit gehoord van vegetarisch/ veganistisch eten. Net zoals dat de zuivere kinder breintjes tegenwoordig te horen krijgen dat ze zelf mogen kiezen wat ze zijn. Kinderen worden zwaar gebrainwasht deze tijd.. echt zielig gewoon

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Een kind zou die rare termen niet eens moeten kennen? Het is ook maar net w ...
Ik ben t met je eens hoor qua hersenspoelen van kinderen met wat ze willen zijn, dat word wel steeds gekker. Alleen vind ik niet dat vegetarische eten daarbij hoort! Iedereen doet t op hun eigen manier en vroeger was alles sowieso heel anders.. denk niet dat het nog te vergelijken is! En iederen doet zijn best om goed voor zijn/haar kind te zorgen op hun manier. Zo kies ik dus wel voor vlees.. en zo zal iedereen zijn reden hebben wel of geen! Maar om dan te zeggen dat t allemaal belachelijk is is kort door de bocht! Maar jou mening is jou mening dat mag ook zeker haha!

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Je gaat er vanuit dat vlees eten de standaard/het normaal is. Terwijl ik het op deze manier omgaan met beesten en het consumeren daarvan niet normaal vind. Het is hypocriet dat ik enerzijds mijn kinderen leer hoe dieren lief te hebben en ze anderzijds vlees voorschotel dat veel dierenleed kent. In de basis heb ik niets tegen vlees eten. Wij hebben zelf rund in de vriezer liggen van een oude koe uit het dorp. Dit gebruik ik o.a. af en toe in een gerecht. Verder ben ik uit principe vegetarisch. Een goed en evenwichtig voedingspatroon voorziet de kinderen in voldoende vitamines. Daarnaast kies ik er bijv ook voor iig een jaar bv te geven en zo weinig mogelijk toegevoegde suikers. Dat zijn keuzes in opvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Beetje gek parellel.. Vegetarisch eten of genderidentiteit..

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Vlinder1985 vraagt naar ervaringen/keuzes van ouders die vegetarisch/vegan eten. Niet naar ouders die dit topic gebruiken om een nutteloze discussie te voeren die steeds verder van dit topic af komt te staan. Als je haar vraag leest kun je denken, oh ik ben niet vegetarisch en wil dit ook niet voor mijn kind dus dit topoc is niet voor mij (kan haar geen tips geven). Wanneer je niets aardigs te zetten hebt, zeg je liever niets 😉. On topic: Ik zag deze pagina nog van het voedingscentrum. Heb je wellicht een klein beetje een idee waar je op moet letten zodat je kind geen tekorten krijgt😊 https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/kan-mijn-kind-vegetarisch-eten-.aspx

2 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Vlinder1985 vraagt naar ervaringen/keuzes van ouders die vegetarisch/vegan ...
Goede tip van de site 👌🏼

2 maanden geleden

Mmm wel bewust voor gekozen om niet elke dag vlees of vis aan te gaan bieden. Vinden dit in de huidige maatschappij namelijk niet meer van deze tijd. Vind het zelf belangrijk dat ze vlees en vis krijgen maar dat verplichtte dagelijks zoals ik het zelf mee heb gekregen ben ik geen voorstander van. Kan me dan ook voorstellen als je zelf vegetarisch eet je dit ook bij je kind doet.

2 maanden geleden

Reactie op amelie23

Ik vind het zo erg dat er dus blijkbaar ouders zijn die NU AL bepalen voor ...
Jij bepaalt net zo hard voor je kind dat het wel vlees moet eten? Wat een rare reactie joh. Ontopic: hier ook een vegetarisch gezin. Wij eten al ruim 6 jaar geen vlees en onze dochter krijgt dat hier thuis ook niet aangeboden. We letten er goed op dat zij binnenkrijgt wat zij moet binnenkrijgen aan vitamines. Mocht zij op latere leeftijd buitenshuis de keuze maken om (bijv op een kinderfeestje) wel vlees te eten dan is dat prima, maar wij kopen het niet voor haar.

2 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Welk merk gebruik jij daarvoor?
Die van Holland en barrett

2 maanden geleden

Vanaf wanneer moet je er op letten dat je kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt? Mijn zoontje is bijna 7 maanden en heeft nog geen vlees of vis gehad, vind het voor mijn gevoel ook nog niet nodig omdat ik hem liever eerst alle soorten groenten, fruit, pasta etc wil geven en wij zelf ook veelal vegetarisch eten.