6 Reacties

één maand geleden

Geen oplossing, wel herkenning. Wij blijven het gewoon aanbieden. Vaak is hij er na 1 of 2 hapjes al klaar mee. Ik hou gewoon in gedachte: 'food under 1 is just for fun'. Melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar. Gewoon lekker laten proeven en experimenteren met verschillende smaken en structuren. Opeens hebben ze het door. M'n dochter (3j) at heel goed als baby, maar is nu heel moeilijk. Goed of slecht eten als baby geeft ook geen garanties voor de toekomst 😅😜 het komt vanzelf

één maand geleden

Reactie op ElisedW

Geen oplossing, wel herkenning. Wij blijven het gewoon aanbieden. Vaak is h ...
Fijn om te weten dat wij niet de enige zijn. We wachten het rustig af. Hij is qua groente gek op komkommer en augurk, dus dat geven we hem nu als wij avondeten. Wil hem wel elke maaltijd erbij hebben, zodat ie leert dat het erbij hoort. Maar de borstvoeding vinden we beide ook nog erg fijn! ☺️

één maand geleden

Hier ook volledige herkenning. Zoontje nu 6.5 maand en kijkt alles uit onze handen. Maar bij het geven spuugt hij ook alles weer uit. Meloen vind hij heerlijk om op te sabbelen en kauwt daar wel iets op. (Heeft net 1 tandje door) gepureerd moet hij niks van dus rapley methode it is. Gaat amper iets in, meer spelen. Maar als ik iets eet (dingen die hij niet mag) grijpt hij er graag naar om in z'n mond te stoppen. Alles gaat er verder in qua speelgoed en water vind hij ook wel interessant. Afwachten en Maar blijven proberen. Heel anders dan bij mijn dochter destijds.

één maand geleden

Onze zoon van nu 1,5 wou ook nooit wat van vast voedsel weten. Gepureerd heeft hij nooit gewild, draaide zijn hoofd weg en spuugde alles uit. Met een maand of 11 werd dit beter. Ging hij dingen zelf pakken en eten. Van een lepel of vork van ons wil hij het nog niet. Alles wordt zelf gedaan. Hij eet inmiddels echt alles. Zelfs mosselen, rauwe ui, spruitjes, gorgonzola, olijven, champignons. Echt alles😂

één maand geleden

Herkenning! Ik geef ook volledig borstvoeding en ik maakte me zo zorgen omdat om mij heen alle kinderen al aan het vaste voedsel zaten. Mijn zoontje is daar gewoon wat later mee en ik heb het echt losgelaten want het is niet zo erg. Sindsdien komt het gewoon vanzelf. Ik probeer gewoon verschillende dingen uit. Puree potjes van de Appie, vers iets stomen, een stukje van iets geven of iets vers prakken van fruit. Gewoon blijven volhouden en blijven lachen en het een leuk moment maken! Het komt echt vanzelf! In Nederland zijn we er vergeleken andere landen heel vroeg mee en het CB dreunt er ook heel erg op vind ik terwijl onder de 1 het echt puur uitproberen is en geen vervanging van de melk. Terwijl het CB dit soms anders doet lijken. Je melk is gewoon te lekker denk ik, niks topt dat 😄

één maand geleden

Aawh fijn die herkenning. Bij mij in de omgeving eten baby's die jonger zijn ook al erg goed en veel. Ik zal het proberen wat los te laten. Trek me dan teveel aan van mensen in mijn omgeving. Waaronder inderdaad het CB. Ik denk dat ik indd gewoon hele lekker melk heb 🙊 Dat drinkt ie goed.