23 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter 6,5 maand wil er ook niks van weten. Tenzij ik het in een speentje doe dan sabbelt ze hem helemaal leeg. Speentjes kan je bestellen op shein en heet fruit speen. Wellicht helpt dat wat meer. Het idee van een lepel in haar mond vind ze ook niet chill

2 maanden geleden

Food under one is just for fun! Komt echt goed mama, geen zorgen maken nog. Het is echt samen spelenderwijs voeding ontdekken. Kan je kleintje ondersteund wel zitten? Want dat mag hè! Het is niet dat ze zelfstandig tot zit moet komen, maar dat ze wel ondersteund goed kan zitten (bijvoorbeeld met een handdoek ertussen zoals bij ons).

2 maanden geleden

Als hij nog niks qua eten zelf naar zijn mond brengt is hij er simpelweg gewoon nog niet klaarvoor. Dat is helemaal niet erg ieder kindje op zijn eigen eigen tempo. Mijn dochter deed het al met 4 maanden en 1 week dus ze was redelijk vroeg. Maak je geen zorgen lieve mama komt allemaal op zn tijd🫶🏼 wij hebben bijvoordbeeld fruithapjes uit zon knijpfruitje liggen uit duitsland. Daar zitten bij sommige granen of brood in verwerkt. Misschien kan je een dagje naar duitsland gaan en daar zulke fruithapjes halen dan kan die wennen aan de smaak?🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Food under one is just for fun! Komt echt goed mama, geen zorgen maken nog. ...
Dankjewel ❤️ Ik ben een nieuwe mama en een van mijn grootste angsten is dat ik mijn zoontje niet genoeg stimuleer om zich te ontwikkelen. Ondersteund kan hij goed zitten! Zijn ruggetje is dan(redelijk) recht. Zodra ik hem los laat valt hij alleen direct naar voren of opzij. Ik ga het proberen met wat handdoeken, goeie tip!

2 maanden geleden

Reactie op Ninthe💗

Als hij nog niks qua eten zelf naar zijn mond brengt is hij er simpelweg ge ...
Oh dat is inderdaad een goed idee, ik woon dicht op de grens! Dankjewel voor de tip ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Marai

Dankjewel ❤️ Ik ben een nieuwe mama en een van mijn grootste angsten is dat ...
Hier ook nieuwe mama met angsten. 😅🥲 I feel you! De ene dag gaat het makkelijker dan de andere dag.

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Hier ook nieuwe mama met angsten. 😅🥲 I feel you! De ene dag gaat het makk ...
Jaaa mijn kleine man kan inderdaad goed zitten in de kinderstoel met een handdoek erbij! Helemaal blij 😊 Nu kan ik hem veel beter met een bordje zelf (in alle rust dus hihi) eten laten ontdekken!

2 maanden geleden

Hier gaat er nog niet eens 1 lepel in! Had het zelfde met m’n oudste - hij begon pas met 8 maanden een beetje te eten. Nu (2j) eet hij super goed dus maak me nu ook minder zorgen met de jongste. Komt echt vanzelf

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Geen tips, maar je bent zeker niet de enige. Zelf altijd slechte eter geweest dus wil vooral niks forceren. Ik blijf gewoon aanbieden, komt neem ik aan vanzelf 😅

2 maanden geleden

Heel normaal dat baby's nog niets mee eten. Hoofdvoeding is melk.. Vroeger werden babys tenminste tot 2 jaar melk gegeven. Dat is anno 2024 niet meer zo. Maar eigenlijk zijn we te vroeg met oefenhapjes geven. Eigenlijk zijn zelfs de darmpjes er nog niet klaar voor. Wat ik ermee wil zeggen, ik denk dat je je pas zorgen hoeft te maken als die vermagert of dat die met meer dan 1 jaar echt nog niets wilt.

2 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Heel normaal dat baby's nog niets mee eten. Hoofdvoeding is melk.. Vroege ...
Ik ben het hier zo mee eens.. baby’s mogen geen baby meer zijn..

2 maanden geleden

Maak je geen zorgen. In NL is hapjes geven normaal vanaf 4 maanden. Ik Belgie vanaf 6 maanden pas. Melk blijft de hoofdvoeding en de rest komt echt vanzelf. Ons dochtertje laten beginnen met 5maanden en krijgt nog oefenhapjes groenten en fruit. Zolang je kindje tevreden is is er geen honger😊

2 maanden geleden

Eten is nu nog voor wennen en voor de leuk! Ja die van ons eet wel behoorlijk mee.. maar dat is omdat zij die interesse toont en niet omdat wij vinden dat het moet. Alles op zijn tijd en ieder kindje is anders! Zou gewoon paar keer in de week mis een klein knijp zakje aanbieden met een soort fruit of groente.. wilt hij wel dan wel.. en anders niet! Komt vanzelf 💕

2 maanden geleden

Onze zoon nu 6,5 maand heeft nog geen behoefte aan hapjes/ vast voedsel. Sterker nog als we hem dat geven dan hebben we een baby die alles bij elkaar krijst van de buikpijn. (Hij huilt normaal NOOIT) Dus na 1 week proberen en toen 2 weken niks en toen 3 dagen proberen van hapjes geven besloten om voor nu terug te gaan op volledige melk voeding. En dan met 7/8 maanden met de rapley-methode te starten. Want een huilende baby is ook echt sneu als t door hapjes/ voeding komt.

2 maanden geleden

Onze kleine van 6 maand heeft 2x een paar lepeltjes fruit gehad. Meer nog niet🫣 Ze is ziek geweest, en voor 6 maanden wou ik niet beginnen. Onze zoon is inmiddels 1,5. Die heeft tot 10 maanden geen vast voedsel gegeten. Kreeg het aangeboden, wou er absoluut niets van weten. Inmiddels eet hij fantastisch, lust alles en vindt eten een hartstikke leuk moment. Het komt wel! Echt🫶🏻

2 maanden geleden

Maak je geen zorgen, onder de 1 is echt vooral oefenen en aanzien wat je kleine wil. Onze kleine is nu ook 6 maand en wij geven zelfs maar 1 lepel per dag, en zo kijk ik elke dag opnieuw of ze er klaar voor is. Het komt vanzelf wel!

2 maanden geleden

Sinds wij enkele dagen gewoon stukken hebben gegeven, moet ze niks meer van hapjes weten. Wij geven nu a la Rapley en laten haar zelf ontdekken. ☺️

2 maanden geleden

Mijn dochter van 6,5 moet er ook niks van hebben. Wij hebben een pre verbale logopediste ingeschakeld en dit heeft me zo gerustgesteld. Voeding tot 1 jaar is oefenen en het leuk maken. We hebben mega goede tips gekregen en onze kleine gaat nu steeds beter eten

2 maanden geleden

Reactie op Skip123

Mijn dochter van 6,5 moet er ook niks van hebben. Wij hebben een pre verba ...
Wat waren de tips? :)

2 maanden geleden

Reactie op newmama123

Wat waren de tips? :)
De tips die wij hebben gekregen: - gebruik een smal lepeltje - geef bij elk hapje wat druk op de tong met het lepeltje (steeds iets meer) zo wordt het kokhalsreflex steeds iets minder - stop (hele kleine) stukjes eten in de wangzak, zo wennen ze aan de structuur en spugen ze het niet steeds uit. Dit ging verbazingwekkend goed bij ons. - en, kokhalzen is goed!! Dit betekent dat ze aan het verwerken zijn en het straks steeds een beetje beter gaat. - maak er een feestje van. Bij elk goed hapje, nieuwe stap heeel enthousiast reageren. En maak je vooral geen zorgen als het nog niet lukt.. ieder kindje is anders