27 Reacties

14 dagen geleden

Heb je al geprobeerd zn temperatuur op te meten rectaal? Dat doet bij ons vaak wonderen als ze niet poept En kwa eten merk ik alleen dst pittig en kruidig haar krampen geeft maar niet perse met poep. Misschien salade eten met veel olijfolie? Misschien dat dst nog werkt wij kregen vroegen als we vastliep een lepel olijfolie en dat hielp toen wel. Succes hopelijk komt het gauw goed!!!

14 dagen geleden

Ja olijfolie kan helpen maar als hij er zelf geen last van heeft. Al lijkt het mij ook best lang hoor🫣 je geeft niks in een fles? Anders zou je keer een drupje daarin toe kunnen voegen

14 dagen geleden

Heel herkenbaar. Brie eten werkt vaak laxerend voor je kleintje. Succes!

14 dagen geleden

Als je borstvoeding geeft kan het zijn dat ie een paar dagen niet poept

14 dagen geleden

Heel herkenbaar! Hier zitten we ondertussen ook alweer op dag 8. Zo sneu.

14 dagen geleden

Je kan proberen te temperaturen. Ik had dit laatst ook. 9 dagen niet gepoept en toen dezelfde dag explosie ;)

14 dagen geleden

Ja hoor, hier wordt ook maar 1x per week gepoept. Zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand. Het komt vanzelf. Je kan fietsen met de beentjes, buik masseren, lekker in bad, dan kan allemaal een beetje helpen.

14 dagen geleden

Hier heeft ze ook soms maar 1x per week of langer een poepluier. Borstvoeding geeft nu eenmaal minder 'afval'. Alles kan gebruikt worden en zolang je baby er geen last van heeft en wel goede plasluiers heeft zou ik me niet teveel zorgen maken 😉. Komt vanzelf weer de komende dagen.

14 dagen geleden

Dan denk ik dat je kleintje er last van heeft. Bij ons eerste kindje hielp protectis druppels.

14 dagen geleden

Hee. Hier een zoontje van 6 weken. Hij heeft er soms 5 dagen tussen zitten en soms 8. Deze vraag ook gesteld aan cb. Die gaven aan dat in borstvoeding geen afvalstoffen zitten die uitgescheiden hoeven te worden en dat het daarom wel tot 2 weken kan duren voordat er weer een poepluier is. Zijn luier zit wel altijd vol. Cb gaf aan dat wanneer hij goed drinkt, slaapt en helder is wanneer de poep een felle kleur houdt er niks aan de hand is. Mijn zoontje heeft er ook geen last van.

14 dagen geleden

Zolang je kleine er geen last van heeft, is er niet veel aan de hand en hoef je er niks mee.. idd kan het met borstvoeding heel erg verschillen! Onze oudste had met borstvoeding 8 spuitluiers per dag.. onze kleine nu heeft er 1 per 7 tot 10 dagen! Helaas gaat het bij ons wel gepaard met vele krampen en persen! Dus idd dan beetje masseren, fietsen met de voeten etc.. en idd evt met thermometer, dan ‘voelen’ ze weer even waar ze naartoe moeten drukken en dat kan helpen. Doordat je zoontje maar zo weinig poept kan het zijn dat hij een beetje vergeet hoe het moet. Ik zou niet teveel ‘proberen’ want de kans is dan alleen maar groter dat ie er last van krijgt.. Het voelt heel tegenstrijdig zo weinig poepen, maar vanwege borstvoeding is het dus echt niet erg! Krijgt hij er last van of harde ontlasting, dan kun je wel kijken of je er iets mee moet..

13 dagen geleden

Ik heb zojuist de ha gebeld met hetzelfde probleem, vooral omdat we het weekend in gaan en ik echt niet naar de HAP wil voor een verstopte baby 🤪 Maar we zitten hier al op dag 8 of 9, ze is minimaal 1x per dagdeel echt zwaar overstuur van de krampjes en ze drinkt inmiddels een volledige voeding minder. Dus wilde even weten wanneer ik echt aan de bel moest trekken. We hebben nu lactulose voorgeschreven gekregen :) Hopelijk komt het er snel uit bij je zoontje!

13 dagen geleden

Jaa!! Hij had net een hele volle luier! Ik had jullie tips nog niet toegepast, dus helemaal spontaan 💩🎉🥳

13 dagen geleden

Reactie op ElisedW

Jaa!! Hij had net een hele volle luier! Ik had jullie tips nog niet toegepa ...
Woehoeee! Hier ook eindelijk op dag 8 haha!

13 dagen geleden

De thermometer te gebruiken wordt sterk afgeraden. Met borstvoeding poepen ze vanaf week 6 minder. Merk bij mijn zoontje wel , als hij meer dan 8 uur niet heeft gepoept, dat hij onrustig wordt.

13 dagen geleden

Reactie op dropmentos

Ik heb zojuist de ha gebeld met hetzelfde probleem, vooral omdat we het wee ...
Wij nog steeds niks 😭 En we weten het niet exact.. had niks in de gaten tot ik me vorige zaterdag realiseerde dat ik al minstens 2 dagen geen poep had gezien... Ik hoop echt dat de lactulose snel wat doet

13 dagen geleden

Hier ook ineens van 1 per dag naar 9 dagen ertussen. Ze heeft er geen last van dus helemaal prima. Was wel veel in één keer toen het eenmaal kwam 😉.

12 dagen geleden

Reactie op dropmentos

Wij nog steeds niks 😭 En we weten het niet exact.. had niks in de gaten to ...
O balen! Hopelijk heb je snel weer een volle luier.. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een volle luier (incl. kleine lekkage aan de zijkant) 😅

12 dagen geleden

Reactie op ElisedW

O balen! Hopelijk heb je snel weer een volle luier.. Ik ben nog nooit zo bl ...
Jaaaa uiteindelijk! Vanmorgen eerst een heel klein beetje dat ik dacht, dit kan gewoon niet. En precies toen ik haar wilde optillen om in de maxi cosi te zetten zag ik een grote scheet, haar gezicht liep rood aan en ben naar het verschoonkussen gelopen 😂 Luier vol en toen ze lag kwam er nog een grote lading. Zooooo blij dat het eruit is!

12 dagen geleden

Hi allemaal, wat fijn dat het bij jullie kindjes inmiddels allemaal gelukt is. Wij zitten ‘pas’ op dag 5 maar de kleine krijgt 1x per dag flesvoeding omdat ik aan het afbouwen ben met bv. Iemand enig idee of hij dan minder vaak mag piepen? Ik zou vanaf maandag officieel overstappen op 2 flesvoedingen per dag maar als hij zo verstopt zit twijfel ik daar eerlijk gezegd nog even aan…