16 Reacties

één maand geleden

Hier is de foto van vandaag. Obv de termijnecho is de uitgerekende datum 28 februari.

één maand geleden

Hii, ik heb geen medische kennis hier van alleen een persoonlijke ervaring. Door eerder verlies was ik de eerste zwangerschap die goed ging ook zo scherp op alles. Dat werkte alleen maar meer zenuwen in de hand. Ik snap je heel goed maar dit process is niet zo makkelijk te volgen op cijfers als dat het in de eerste paar weken is. Wij hebben de vorige zwangerschap wel eens een echo gehad waar de baby te ‘klein’ of ‘groot’ voor het termijn meette maar dit kan net voor of na een groeispurtje zijn. Hetzelfde als het meten van het vruchtwater en dergelijke. Toch hebben we een heel gezond zoontje op de wereld gezet (wel aan de kleine kant maar dit werd pas in de laatste weken duidelijk). Ik hoop dat je het snel een beetje los kan laten en vertrouwen kan gaan hebben in het kleine wonder in je buik! Ik weet echt precies hoe het voelt en hoe moeilijk het is maar nu sta ik er de tweede goede zwangerschap zo anders in. Dat gun ik jou ook❤️

één maand geleden

Hebben ze er iets van gezegd? Ik werd bij mijn 1e echo 4 dagen teruggezet (wat niet kon aan de hand van de eisprong waar ik heel zeker van was), bij de 12 weken werd ik bijna een week vooruit gezet (van 11+3 naar 12+2, ofja, op de echo want ze passen het hier officieel niet meer aan). Ik denk dat zo'n meting dus best weinig zegt. Bij de pretecho legde ze me ook uit dat de positie van de baby de meting enomr kan beïnvloeden. Als de verloskundige/ gynaecoloog zich geen zorgen maakt zit het vast wel goed.

één maand geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Hii, ik heb geen medische kennis hier van alleen een persoonlijke ervaring. ...
Dankjewel Kim, voor je lieve worden. Voor ons is deze de tweede zwangerschap (de eerste dus verloren)dus nog geen ervaring met een gezonde zwangerschap. Gefeliciteerd met je zoontje en je huidige zwangerschap. Ben je nu minder gespannen en zo op alles scherp/alert? Hopelijk lukt het ons beter na de eerste trimester.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hebben ze er iets van gezegd? Ik werd bij mijn 1e echo 4 dagen teruggezet ( ...
Dankjewel voor je reactie! Nee, de verloskundige zei niks hierover / leek niet alsof ze zich zorgen maakte. Maar ivm met eerder miskraam, het valt me wel op.

één maand geleden

Dat wat je op internet hebt gelezen zijn gemiddeldes! Dus dat betekent dat er ook afwijkingen zijn ten opzichte daarvan. In jouw geval groeide de baby eerst wat sneller dan gemiddeld, waardoor de baby nu weer iets minder snel dan gemiddeld groeit. Uiteindelijk is het verschil tussen 1mm en 0.88mm ook maar minimaal! 😘 Ik snap de angst en spanning. Ik heb zelf een miskraam gehad en ben bij elke echo opgelucht zodra er word gezegd ‘weer het mooie kloppende hartje’ en dat terwijl ik al bijna 16 weken zwanger ben. Accepteer dat je je soms zorgen maakt en spreek die zorgen uit, maar probeer het soms ook los te laten en te bedenken dat de kans op een miskraam kleiner is dan de kans op een gezonde zwangerschap. ❤️

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Hier is de foto van vandaag. Obv de termijnecho is de uitgerekende datum 28 ...
Wat betreft je echo: De baby hoeft maar net even ander te liggen of te draaien en er komt zo een ander resultaat naar voren. Bij onze derde echo leek de baby veel kleiner dan zou passen bij de termijn. Ik was in paniek, omdat dat het eerste teken was van onze miskraam. De VK heeft toen vanuit een andere hoek de echo gemaakt en echt meer haar best gedaan en plots kreeg ze een beter beeld en was ons kindje weer vrijwel volledig volgens de termijn wat bij ons vast is door IUI behandelingen. Wij hebben nu zo’n drukke baby dat het opmeten van de baby vrijwel niet meer gaat en ze bij elke echo zeggen dat we met de 20 weken echo pas weer een écht nauwkeurige meting zullen krijgen.

één maand geleden

Hoi, ik heb het ook! Het wisselt bij mij echt per echo lijkt wel. De termijnecho zei de vk zelfs in de eerste instantie dat ik een dikke week verder zou zijn, en toen de kleine frummel een paar keer rond hupste en anders ging liggen toch weer niet. Ik ben denk ik in 5 minuten wel 3 keer vooruit- of achteruit gezet. Puntje bij paaltje was het zelfs dat ze er niet goed uit kwam, omdat ie telkens vanuit een andere hoek anders meette. De frummel doet het verder prima, NIPT is goed en ik zie het de volgende echo wel weer, en een weekje meer of minder in de buik zal ook wel.. 🤣Ik hoop dat je dat iets gerust stelt! Ik kijk persoonlijk vooral naar het kloppende hartje, en dat geeft meer vertrouwen dan een paar millimeter meer of minder ❤️

één maand geleden

Reactie op DC22

Dat wat je op internet hebt gelezen zijn gemiddeldes! Dus dat betekent dat ...
Dankjewel voor je lieve berichten!

één maand geleden

Reactie op IreneEmma

Hoi, ik heb het ook! Het wisselt bij mij echt per echo lijkt wel. De termij ...
Dankjewel! Gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn ongeveer even ver! Die van ons bewoog ook veel en ze had moeite om een goeie foto te maken 😂

één maand geleden

Elk kindje groeit de eerste 13 weken exact even snel bij elke vrouw. Vandaar dat ze het zo precies kunnen meten. De verschillen zijn ook precies dát: meetfouten. Ik ben zwanger dmv ICSI en we weten dus exact wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Bij de eerste echo liep ik op basis van de meting 3 dagen achter, bij de echo erna liep ik 3 dagen voor en bij de laatste was dit weer zo. Terwijl we dus echt zeker weten hoe groot m’n kindje nu is! De termijn wordt dan ook niet aangepast (zou bij een ‘gewone’ zwangerschap dus wel steeds gebeurd zijn). Hier ook een MA meegemaakt en daardoor erg bezig met de groei. Maar die paar dagen speling zijn dus heel normaal en zijn allemaal meetfout. Tel daar bij een ‘gewone’ zwangerschap de onderzekerheid rond eisprong, bevruchting en innesteling bij op en je hebt nóg meer speling. Helemaal niks aan de hand dus! Lekker proberen te genieten 🍀

één maand geleden

hier werd ik 1e zwangerschap ingeleid coveuse enzo stond klaar want het zou te klein zijn veel extra echo's controlex en werd er besloten dat het beter om buiten de buik in de coveuse te groeien nou meneer werd geboren met 3295 gram en 49 cm en waren 3 uren ma de bevalling thuis niks geen coveuse of te klein 🙈

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Dankjewel Kim, voor je lieve worden. Voor ons is deze de tweede zwangerscha ...
Ik heb ook mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad, de zwangerschap van mijn zoontje vond ik zeker de eerste 20 weken heel spannend elke echo was een opluchting. Ik ging elke 3 weken checken met veel zenuwen. Na mijn zoontje nog een miskraam gehad en nu ongepland zwanger van de tweede. Deze zwangerschap heb ik 3 weken bloedverlies gehad week 6 Tm 9 en de eerste echo zag ze niks wat bij het termijn hoorde. Toch hield ik elke keer hoop en was het zo een ander gevoel dat de 2 zwangerschappen die mis gingen. Ondanks dat ik er alle rede toe had twijfelde ik niet aan dit kleintje. Nu 14 weken en ik had nooit verwacht weer een (vrij) relaxede zwangerschap te kunnen ervaren. Ik zeg vrij want tuurlijk is het anders als je verlies heb gekent. Ik wens je veel succes!

één maand geleden

Reactie op Gerda-

hier werd ik 1e zwangerschap ingeleid coveuse enzo stond klaar want het zo ...
Wauw dat hadden ze helemaal verkeerd! Zou ik niet verwachten met alle technologie die ze hebben. Bedankt voor je bericht en gefeliciteerd met je kindjes!

één maand geleden

Na ongeveer 12 weken gaat je baby zijn/haar eigen groeicurve volgen. Is niks om je druk over te maken, tenzij de groei te veel afbuigt maar dan zou je vk daar direct wat over zeggen/van vinden. Bij mijn 1e boog de groei ergens na 30w ook af, toen hebben ze alles extra goed gecheckt of de placenta goed werkt en de doorbloeding goed was. Bleek niks ad hand en mn dochter was bij de geboorte gewoon een kleintje (zat op de p5 lijn). Maar ik ben zelf ook klein en mijn man is ook niet groot, dus was niks raars. Bij deze zwangerschap zei ze tijdens de 13w al, ach het is een kleintje! Maar ze zei er meteen bij dat het gezien onze ethniciteit en lengte niks raars was. Ik snap je zorgen, maar denk echt dat het niks is om je zorgen over te maken. Bij mijn vk laten ze trouwrns altijd het liefst minimaal 10 dagen tussen de echo's omdat babies niet gelijkmatig groeien maar in spurts, dus je kan dan net 'te vroeg' met meten zijn.

één maand geleden

Reactie op Ina33

Na ongeveer 12 weken gaat je baby zijn/haar eigen groeicurve volgen. Is nik ...
Dankjewel! Interessant wat je zegt over de minimaal 10 dagen tussen echos! Onze echos waren idd te kort na elkaar omdat we een beetje angstig zijn ivm eerdere miskraam.