30 Reacties

één maand geleden

Hier een beetje hetzelfde.. ik heb mijn moeder meegenomen en dat was heel fijn

één maand geleden

Ik ben/ word bewust alleenstaande mama en tot nu toe overal alleen naartoe geweest. Heb je de nipt gedaan? Als die goed is zou ik niet te angstig zijn voor een slechte echo.

één maand geleden

Ik was met mijn echtgenoot geweest en dat was best fijn. Ik werd helemaal emotioneel. Met iemand anders Gaan, een goeie vriendin of vriend Zou ook leuk zijn Denk ik Om het moment te delen.

één maand geleden

Ik ben vandaag alleen gegaan. Mijn partner kon niet mee ivm zorg voor onze dochter en geen oppas. Mochten ze iets vinden wat niet goed is dan is het misschien fijn als er iemand bij is, maarja niet iedereen beschikt over die mogelijkheid.

één maand geleden

Reactie op puck1999

Hier een beetje hetzelfde.. ik heb mijn moeder meegenomen en dat was heel f ...
Wat naar dat je een soortgelijke situatie hebt ❤️ krijg je verder wel veel steun uit je omgeving? Ik denk er ook aan om mijn moeder gewoon mee te vragen

één maand geleden

Vandaag de 13 weken echo gehad en ben alleen gegaan. Was fijner geweest om hem erbij te hebben, maar helaas liet het werk dat niet toe

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben/ word bewust alleenstaande mama en tot nu toe overal alleen naartoe ...
Ik heb maandag bloed laten prikken voor de nipt, dus die uitslag is nog niet binnen. Ik vind het ergens ook wel fijn om gewoon alleen naar alle afspraken te gaan, maar ergens is dat misschien ook een soort vorm van mezelf afsluiten voor de buitenwereld

één maand geleden

Ik heb wel een partner en ik ga ook alleen. Elk persoon is anders, maar ik verwerk nieuws beter als ik alleen ben. Met mijn partner erbij (of iemand anders) wordt er snel emotioneel gereageerd. Hopelijk heb je gewoon goed nieuws en hoef je je nergens zorgen om te maken!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben/ word bewust alleenstaande mama en tot nu toe overal alleen naartoe ...
Geheel off-topic en echt niet vervelend bedoeld, maar die 2 onderzoeken staan echt los van elkaar 🫣. Hartafwijkingen, open rug, locatie vd organen etc die ze kunnen zien op een 13w echo, hebben meestal niks met chromosoomafwijkingen, die met de nipt worden getest, te maken. On topic: is natuurlijk geheel persoonafhankelijk of je zoiets liever alleen of samen doet. Vooral doen wat voor jou goed voelt 😘 Ik duim voor je dat alles goed is

één maand geleden

Reactie op Ina33

Geheel off-topic en echt niet vervelend bedoeld, maar die 2 onderzoeken sta ...
Klopt ja. Maar als er al geen chromosoomafwijkingen zijn is de kans al stukken groter dat de rest ook goed is? Hier doen ze niet eens aan een 13 weken echo.

één maand geleden

Ik vond het zelf wel prettig om iemand mee te hebben, omdat er bij mij wel ook een hoop verteld werd, en kk ook wel wat vragen had. Ik vind het dan altijd fijn als er iemand bij is voor als ik iets vergeet. Natuurlijk ga je uit van een goede uitslag, maar mocht er wel een complicatie zijn, dan is het misschien ook wel fijn om iemand erbij te hebben. Daarnaast vond ik het ook vooral een hele mooie echo, je hele kindje past nog in 1 beeld, maar alles is wel al heel goed te zien, en het is (vind ik), voor het eerst écht een mensje. Ik vond het mooi om dat met iemand te delen, in mijn geval mijn partner maar het lijkt me ook mooi om je moeder, eventueel een zus/broer, of een goede vriend/vriendin mee te nemen!
Ik ben gewoon alleen gegaan…nipt uitslag hadden we al binnen dus ik verwachte geen bijzonderheden. En aangezien mijn partner ook als zzp-er werkt vond ik het niet nodig dat hij vrij daarvoor moest nemen. Maar ieder zijn eigen ding ☺️

één maand geleden

Wat jammer dat de vader momenteel niet in beeld is. Gelukkig heeft de kleine jou🥰. Ik kan alleen vanuit mijzelf redeneren. Als ik geen partner zou hebben die mee kon, dan zou ik mijn moeder, schoontante of beste vriendin vragen. Stel er zijn afwijkingen of je wilt juist een mooi moment delen, dan zijn ze erbij. Het kan zijn dat ze inwendig gaan checken. Hierdoor wil ik ook liever iemand erbij, dan zit ik niet in m'n eentje in m'n nakie. Niet dat hun ook onderkant naakt gaan 😂 Maar besef ook dat de kleine nu vooral alleen jou zal hebben. Als je alleen gaat, kan je ook denken, dat je er sterker van wordt. Het is helemaal niet erg als je alleen gaat. Het gaat om jou en de kleine 💞💞 samen kunnen jullie het ook aan😊

één maand geleden

Ik heb geen partner (bewust alleenstaand) ik heb mijn moeder en mijn oma mee genomen

één maand geleden

Mijn moeder is meegegaan vond ik toch wel een fijn idee om niet alleen te zijn. Anders had ik mn broertje of beste vriendin gevraagd.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Klopt ja. Maar als er al geen chromosoomafwijkingen zijn is de kans al stuk ...
Bij de nipt word enkel gekeken naar trisomieën en alleen de grote, alle deleties (ook chromosome afwijkingen) zijn hier niet op te zien maar in sommige gevallen wel met 13 weken al. Niet om je bang te maken maar de nipt bekijkt maar een klein deel met daarin de meest voorkomende (down) maar de tweede grootste afwijking kan daarmee al niet opgespoord worden.

één maand geleden

Ik ging alleen niet omdat mijn man niet mee wou maar hadden geen oppas dus ben alleen gegaan.

één maand geleden

Reactie op Soumimi

Ik heb wel een partner en ik ga ook alleen. Elk persoon is anders, maar ik ...
Heel herkenbaar dit! Dat is ook 1 van de redenen dat ik twijfelde. Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op Cristel1991

Ik heb geen partner (bewust alleenstaand) ik heb mijn moeder en mijn oma me ...
Wat mooi!! 4 generaties samen ❤️❤️ wat zal dat bijzonder geweest zijn, vooral voor je oma

één maand geleden

Reactie op MissTammie

Wat jammer dat de vader momenteel niet in beeld is. Gelukkig heeft de klei ...
Aaahh dankjewel 💕💕 ja, heel jammer, vooral omdat hij het juist zo graag wilde. En omdat ik al alleenstaand moeder was.. maar gelukkig betekent dat ook dat ik ongeveer weet wat me te wachten staat 😊 Hahah ik vind het mogelijk intern en dus naakt daar liggen juist een reden om het alleen te doen 😂 maar inderdaad, van de andere kant moet ik al zoveel alleen 'dragen' dat het ook heel fijn is om goed nieuws (of eventueel onverhoopt minder goed nieuws) te mogen delen met iemand die er ook bij betrokken is.