34 Reacties

3 maanden geleden

Oehh wat leuk!! Met mijn 1e zwangerschap voelde ik ook rond 13w wat "plopjes" in mijn buik. Ik voelde meteen dat het wat anders was dan mijn darmen. Bijzonder moment! 🥰

3 maanden geleden

Ik vraag me met bepaalde ‘plopjes’ op dit moment ook af of het mijn darmen zijn of dat het de baby is. Zelfde als jij; Slank postuur, flink afgevallen tijdens de zwangerschap en tijdens de 13-weken echo leek het erop dat de placenta tegen m’n rug aan komt te liggen. Ben benieuwd hoe snel we de baby met zekerheid gaan voelen 🥰

3 maanden geleden

Ik voelde gisteravond ook iets van gefladder in mijn baarmoeder. Wist niet zeker of dat de baby kon zijn, die was wel beweeglijk op de termijnecho. Google gaf aan dat je het meestal pas bij week 16 voelt, dus geen idee of het echt de baby kan zijn. Ik vond het wel cool in ieder geval♥️

3 maanden geleden

Nouuu ik ben nog niet eens 11 weken en ik heb het gevoel alsof ik soms ook wat voel zo echt vlak boven m’n schaambot. Dit is m’n tweede zwangerschap dus ik weet wat ik zou kunnen voelen maar of het tussen m’n oren zit ja of nee weet ik niet.

3 maanden geleden

Ik voel ook de baby sinds afgelopen weekend, 10 weken. Derde zwangerschap dus ik weet hoe het voelt. Bij de echo bleek mijn baby heel hoog tegen de buikwand te liggen, dus de verloskundige vond het heel normaal en logisch dat ik dat voel. Zo bijzonder 🥰

3 maanden geleden

5e baby en 4e zwangerschap.. ik voel niks. Maakt me onzeker want 8 jaar geleden voelde ik m'n kleintje wel..

3 maanden geleden

2e zwangerschap en voelde de baby al met 10 weken. Twijfelde nog beetje maar gevoel komt steeds terug en ben nu 12 weken. Bij mn eerste voelde ik het ook al met 14 weken ondanks een voorliggende placenta

3 maanden geleden

Ik ben heel benieuwd: dit is mijn eerste zwangerschap. Wat zou ik precies kunnen voelen? Plopjes? Hoe zou je het nog meer kunnen omschrijven. Nu ik dit lees heb ik namelijk zoiets van: oooohh dan voel ik misschien ook iets. Ik denk heletijd dat het gewoon m’n veranderende lichaam is. De baarmoeder die groeit bijv. Ik ben nu 14 weken.

3 maanden geleden

Ik heb het ook voor m'n gevoel, maar het grote internet geeft toch echt aan dat het niet zou moeten kunnen 😅..

3 maanden geleden

Reactie op EsméeElise

Ik ben heel benieuwd: dit is mijn eerste zwangerschap. Wat zou ik precies k ...
Een soort borrelende plopjes, maar ze zijn er niet de hele tijd. Soms 1 plopje en weg, soms een paar achter elkaar. Vaak als je zelf rustig zit of ligt 🤗

3 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb het ook voor m'n gevoel, maar het grote internet geeft toch echt aan ...
Haha nou ik geloof mijn verloskundige en mijn eigen gevoel toch meer dan het grote internet 🤭

3 maanden geleden

Ik denk dat ik gister voor het eerst de baby heb gevoeld, ik ben nu 12+1 en dit ik mijn tweede zwangerschap. Het was 1 schopje en daarna niks meer gevoeld

3 maanden geleden

Reactie op nine1987

5e baby en 4e zwangerschap.. ik voel niks. Maakt me onzeker want 8 jaar gel ...
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken hoor! Onze babies zijn nu nog echt ontzettend klein. Voetjes van enkele mm groot en alles behalve sterk genoeg om voelbaar ergens tegenaan te schoppen. Ze zitten ook nog heel ruim in hun vruchtwater. Ik blijf geloven dat het darmen zijn die je zo vroeg voelt. Anders zouden alle informatiesites hun info aanpassen dat schopjes voelbaar zijn vanaf 10-12 weken. En dat doen ze voor een reden niet. Ik heb zo vaak zelf voor mijn zwangerschap plopjes en dingetjes gevoeld, er zat toen toch echt geen baby in (helaas 😅). Ik ben nu 12 weken en voel niets. Zelf niet als ik me enorm concentreer en stil in bed lig. Hoeft ook nog helemaal niet!

3 maanden geleden

Er staat op internet ook dat een innestelingsbloeding maar 3 dagen duurt en heel licht is, toch heb ik bij 3 zwangerschappen minimaal 7 dagen een innestelingsbloeding gehad 😅. Dit is mijn 4e zwangerschap, helaas 2 miskramen gehad. Ik heb de baby ook al heeel licht gevoeld. Het zijn nog geen schopjes het voelt meer als een verfkwast die door je baarmoeder schildert, of een visje. Schopjes voelde ik bij mijn zoontje voor het eerst met 16 weken en pas na 18 weken echt regelmatig. Ik herken het gevoel uit duizenden. Heel anders dan je darmen en de ‘spook’ schopjes die ik persoonlijk nog heel lang na de bevalling bleef voelen.

3 maanden geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Er staat op internet ook dat een innestelingsbloeding maar 3 dagen duurt en ...
Ooh dit gevoel heb ik nu ook sinds een week zo nu en dan. Het is echt een soort kriebeltje, ik was me ook al erg aan het afvragen of het de baby al kon zijn. Maar het voelt totaal niet zoals mijn darmen normaal voelen. Wel benieuwd wanneer de echte schopjes komen, bij mijn eerste was dat rond 16 weken.

3 maanden geleden

Ik heb die borrelplopjes ook soms maar die zitten links wat hoger, onmogelijk in mijn geval dat dat de baby is🙃

3 maanden geleden

Reactie op rebekka3

Ik heb die borrelplopjes ook soms maar die zitten links wat hoger, onmogeli ...
Ik hoor wel al vanaf week 10 het hartje kloppen, gelukkig, want om dat af en toe te horen is in mijn geval belangrijk

3 maanden geleden

Hier 13+5 en van de week het idee ook wat gevoelt te hebben. Ook dit is mijn 2e zwangerschap en mijn verloskundige zei dat het idd zo kan zijn en dat rond de 13e week al zou kunnen. Vandaag weer dat ik dacht hey ik voel je🥰

3 maanden geleden

Vandaag voelde ik met 13+5 toen ik stil op mijn rug lag een veertje langs de binnenkant van mijn onderbuik gaan. Kan dat de baby geweest zijn? Het voelde echt anders dan darmen, dat is veel meer bubbelend/rommelend. Dit was echt alsof iemand me met een veertje streek. Eerste zwangerschap dus geen idee of dit zou kunnen kloppen, ervaren mama’s? 😊

3 maanden geleden

Ben nu 13+5 en ook het idee dat ik de baby al voel sinds aantal dagen, vooral savonds. Mn placenta ligt dit keer achter en 2e zwangerschap dus herken het gevoel. Vind het leuk! Vorige keer lag placenta voor en kon ik het gevoel pas echt plaatsen rond 19wkn