7 Reacties

23 dagen geleden

Wat naar 🥺 heb je al (weer) contact gehad met de verloskundige? Kan het misschien met de ligging van de placenta te maken hebben?

23 dagen geleden

Ook gehad (rood bloed zelfs en een stolseltje, daarna nog drie dagen bruine prut). Sindsdien een prima echo gehad en goede 13-weken echo. Mijn vk zei dat het op deze termijn zelden “van binnen” komt (tenzij je er hevige, wee-achtige buikpijn bij hebt) en bijna altijd een bloedinkje in je vagina/baarmoedermond is. Ik zou wel even contact opnemen met je eigen vk, gewoon voor je eigen gemoedsrust. Sterkte!!

23 dagen geleden

Heb ik ook gehad bel alsjeblieft de verloskundige

23 dagen geleden

Bij mij bleek de placenta erg dicht bij de baarmoedermond te liggen wat bloedingen veroorzaakte en soms ook wel veel bloed. Inmiddels gelukkig gestopt. Het kan een gesprongen vaatje zijn bijvoorbeeld. Het hoeft niet gelijk iets erg te zijn gelukkig 😊. Wel zou ik altijd contact met de verloskundige opnemen.

23 dagen geleden

Ik ben van België dus als het avond is of nacht moet ik het Verloskwartier bellen als ik echt ongerust ben. Dit heb ik gedaan, net zoals eergisteren. Ze kon zien dat mijn baarmoeder een stukje gekanteld is zodoende dat er dus wat weefsel naar buiten komt, dit heeft een naam maar die kan ik me niet herinneren. Het is niks ergs maar kan voor bloedingen (kleine en grotere) zorgen. Ze zien dit wel vaker bij jonge vrouwen. Ik heb ook ikv ons traject lang asaflow genomen, dat kan ook voor nog wat meer bloed zorgen alsook het afbouwen/stoppen met de utrogestan kan dit een beetje in de hand gewerkt hebben. Dus zowat verschillende factoren eigenlijk. Ook was mijn baarmoedermond wel heel kwetsbaar kon ze zien dus ook dat kon een oorzaak zijn voor het bloedverlies. Op de echo was alles ok, baby’tje zag er wederom goed uit, ook geen bloed te zien daar. Ze zei dat ik moet proberen vasthouden aan het idee; zolang het bruin is en ook weer vrij snel stopt, is het normaal gezien oké. Bij helderrood, of als het niet stopt of als ik dus echt ongerust ben, mag ik uiteraard altijd bellen en langskomen! Het kan zeker nog gebeuren zei ze, maar ze snapt dat het schrikken is.

23 dagen geleden

Reactie op Iris_x

Ik ben van België dus als het avond is of nacht moet ik het Verloskwartier ...
Fijn dat het bloedverlies een goede verklaring heeft en dat met de baby alles oké is ❤️❤️

22 dagen geleden

Vannacht weer zo, iets minder wel maar toch. Heb niet gebeld deze keer, ik probeer vertrouwen te hebben. Maar niet makkelijk op deze manier