206 Reacties

14 dagen geleden

Iemand die me wat meer over deze gegevens kan vertellen. Ik was 19+4 met de echo.

14 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Iemand die me wat meer over deze gegevens kan vertellen. Ik was 19+4 met de ...
De mm zijn de metingen, erachter staat bij hoeveel weken zwangerschap dat zou passen. Je kindje wordt nu geschat op 299 gram met een marge van 44 gram (dus 44 gram lichter of zwaarder). Bpd is de schedel (oor tot oor) - die komt overeen met 19 + 0, dat is prima Hc is de omtrek van de schedel- die komt overeen met 19+2, keurig 👍 AC is de buikomtrek FL is de lengte van t bovenbeentje HL is lengte van de bovenarm - komt overeen met 18+5, iets aan de korte kant maar volgens mij niets zorgelijks, en lastig te meten. Cereb = kleine hersenen - komt overeen met 19+ 5, keurig. Al met al voor zover ik kan zien een prima gemiddeld kindje hoor!

14 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

De mm zijn de metingen, erachter staat bij hoeveel weken zwangerschap dat z ...
Dankjewel 💕

één dag geleden

Vandaag net de 'uitgebreide echo' gehad bij 22+ 4 (de Nederlandse 20 weken). Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ten 1e miste de verwijzing van de gynaecoloog en daarna ging ze in een rap tempo alles bij langs zonder enige uitleg, behalve aan het eind dat alles er goed uitzag en dat alle metingen op het gemiddelde lagen. Stond binnen een kwartier weer buiten... Misschien was het de taalbarrière dat het zo kortaf was, maar voelde me echt een moetje dat even snel tussendoor is gedaan. Verder word hier ook groot geadventeerd over dat dit een 3D echo is, ze heeft maar 2x gekeken op die manier (kleine verstopte zich wel 🤭), ze deed verder niet veel moeite. Wel een paar foto's mee gekregen, maar heel donker (apparatuur hier in noord Luxemburg word blijkbaar op bezuinigd..😓). Ook geen foto of iets anders met gegevens metingen mee gekregen. Net even een huilbui gehad thuis. Alles was goed, maar toch voelt eigenlijk niet zo doordat alles zo kortaf was...🙈 Bij mijn pretecho in Nederland bii 16 weken heb ik eigenlijk meer gezien en te horen gekregen (inclusief 3D) dan bij deze echo... 🙈 Kortom tijd voor weer een 3D pretocho in Nederland 🤭.

één dag geleden

Reactie op YH89

Vandaag net de 'uitgebreide echo' gehad bij 22+ 4 (de Nederlandse 20 weken) ...
Wat naar dat je ervaring niet positief was. Herken het helaas wel, hier voel ik me ook slechts een nummertje. Voor de rest ging het ook aardig gelijk al zei ze wel na elk deel dat alles er goed uit zach. Dus hersens zijn goed, hartje is goed, ... hier geen 3d filmpje, wel 1 3D foto (had niet eens door dat de 3D echo aan stond, ze toonde gewoon plots de foto op het scherm 😅. Naast die 3D foto nog 2 keer het zijprofiel gekregen. Ook geen metingen of niets, enkel het gewicht omdat ik daar zelf naar vroeg gezien de baby de vorige keer wat groter dan gemiddeld was. Merk via het forum ook dat Nederland anders is en vind het ook jammer dat mijn ervaring anders is. De leukste herinneringen heb ik aan mijn pretecho's en de 3D echo staat ook alweer gepland 😁

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Wat naar dat je ervaring niet positief was. Herken het helaas wel, hier voe ...
Was dat nu nog steeds zo dat ze groter was dan gemiddeld ? Mijn vk mat vorige keer p95, maar de gyn daarna blijkbaar p99.5 haha. Oepsie. Ik heb verder geen klachten ofzo die duiden op suiker dus ze vk zei dat ze haar eigen metingen zou aanhouden. Weet niet of ze tussendoor nog een groeiecho doen ofzo. Want als het een grote dikke baby is moet ik me wel even mentaal voorbereiden 😅

één dag geleden

Reactie op YH89

Vandaag net de 'uitgebreide echo' gehad bij 22+ 4 (de Nederlandse 20 weken) ...
Nou, dat klinkt helemaal niet fijn zeg! Ik begrijp dat het voor hun maar een medische echo is die ze moeten afvinken . Maar ze begrijpen toch ook wel dat dit voor moeders (en vaders) een van de belangrijkste momenten is dat ze hun kindje zien!

één dag geleden

Reactie op Cupcake19

Was dat nu nog steeds zo dat ze groter was dan gemiddeld ? Mijn vk mat vori ...
Nog steeds zo groot (helaas 🙈). Ze toonde een lijn en de streep stond helemaal aan het eind, hoop dat de groei toch wat afzwakt. Zou ook niet weten waar ze die grote bouw vandaan haalt. Ben zelf 1.62m, de donor is ook gemiddeld met 1.83m en onze families zijn ook niet bepaald groot 😅 Hier ook niet echt teken van zwangerschapssuiker, heb wel een suikertest staan volgende week en eind oktober weer een afapraak bij de gynaecoloog. Geen idee of er dan een echo gemaakt wordt. Heb geen kennis van die P waarden, daar doen ze hier niet aan. Wat ik vervelend vind want wil graag gaan googlen en vergelijken met anderen 😅🙈

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Nog steeds zo groot (helaas 🙈). Ze toonde een lijn en de streep stond hele ...
Komen grote babies bij jou in de familie vaker voor? Hier ook grote babies, maar dat is genetisch bepaald hier in de familie. Mijn nichtje spande de kroon met een baby van ruim 5 kg, maar alles wat hier geboren wordt is over het algemeen zo rond de 4 a 4,5 kg bij de geboorte 😅 met enorme placentas en dikke navelstrengen. Dat trekt daarna keurig bij naar hele gemiddelde slanke dreumessen en peuters 🤷‍♀️ Hier noemt de verloskundige het inmiddels babies met een "goede start" 😂

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Nog steeds zo groot (helaas 🙈). Ze toonde een lijn en de streep stond hele ...
Haha, ja mijn man is ook 1.83m zoiets. Hij heeft wel lange ouders en is zelf wel een beetje chubby. Van moeders kant ook wel overgewicht. In mijn familie zijn we allemaal eigenlijk (heel) slank. Ik zat ook te denken over die test. Maar ga echt al bijna dood van de honger als ik wakker word dus ik zie mezelf ruim 3 uur of langer nuchter na het opstaan echt niet volhouden. Heb je geen digitaal dossier waarop je kan inloggen?

één dag geleden

Reactie op Cupcake19

Haha, ja mijn man is ook 1.83m zoiets. Hij heeft wel lange ouders en is zel ...
Ja dat wordt erl nog iets. Moet binnen tussen 08:00 en 09:00 en zou zo'n 3 uur duren in totaal. Dat wordt een lange voormiddag. Ja dat heb ik maar mijn gsm is te oud om me te laten inloggen 😅 zouden de details van de echo daar instaan denk je?

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Ja dat wordt erl nog iets. Moet binnen tussen 08:00 en 09:00 en zou zo'n 3 ...
Ik heb net even in mijn dossier gekeken. Er staan echo foto's en ook de afdruk van de tabellen waar het percentiel bij staat en waarin je de groeicurve ziet.

één dag geleden

Reactie op Eeneneen

Komen grote babies bij jou in de familie vaker voor? Hier ook grote babie ...
Nee dat is een beetje het gekke. Iedereen ktijgt kleine baby's (rond de 3 kilo). Had me daar dus eigenlijk ook wat op ingesteld. Enkel mijn zus lijkt wat stevigere exemplaren te maken haha. 3600 bij 38 weken, al kwam hij ook spontaan die dag en ze wist pas later dat ze zwanger was, twijfel zit er of hij misschien toch voldragen is. Dat vind ik altijd fijn te lezen, dat ze toch gemiddelde kindjes worden. Zie mezelf in mijn hoofd al moeite hebben mijn 1 jarige te dragen en omhoog kijken naar mijn 10 jarige 😂

één dag geleden

Reactie op Cupcake19

Ik heb net even in mijn dossier gekeken. Er staan echo foto's en ook de afd ...
Misschien ga ik eens op zoek naar zo'n digitale lezer voor bij de computet dan. Of gewoon die nieuwe gsm gaan kopen 🤪

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Nee dat is een beetje het gekke. Iedereen ktijgt kleine baby's (rond de 3 k ...
Oh dat is wel bijzonder dan idd! Achja beter een beetje groot dan te klein, wat groter scheelt echt in de start die ze hebben, het heeft veel voordelen 😊 De dreumes van 1,5 jaar is nu 11,9 kg en 83 cm (bij de geboorte was hij 4020 gr met 38 weken 🙊) dus dat is netjes bijgetrokken 😂

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Nee dat is een beetje het gekke. Iedereen ktijgt kleine baby's (rond de 3 k ...
Haha herkenbaar. Mijn zoontje was trouwens 3200 precies bij de geboorte met 39 weken. Dus toen ik tegen mijn moeder zei dat ik me nier zo druk maakte zei ze dat zij bij de geboorte 4650 gram woog. Ik bedoel.. omg. Uiteindelijk is ze uitgegroeid tot een slank vrouwtje van maarliefst 1.58m haha

één dag geleden

Reactie op Eeneneen

Oh dat is wel bijzonder dan idd! Achja beter een beetje groot dan te klein, ...
Dat zei de gynaecoloog ook, voor haar alleen maar fijn voor de start 😊

één dag geleden

Reactie op Cupcake19

Haha herkenbaar. Mijn zoontje was trouwens 3200 precies bij de geboorte met ...
Oh haha, zegt dus echt niets.

één dag geleden

Reactie op Cupcake19

Nou, dat klinkt helemaal niet fijn zeg! Ik begrijp dat het voor hun maar ee ...
Het is onze 1e en ze vroeg er zelfs naar, dus je zou inderdaad denken dat ze dan wat menselijker zijn en meer uitleg geven. Nu is er hier in dit specifieke ziekenhuis ook personeelstekort en afgelopen jaren hoop gedoe geweest rondom de eventuele sluiting van afdeling daar, dus misschien dat dat nog meewerkt. Maar fijn is anders, vooral omdat dat ook het ziekenhuis is waar ik ga bevallen 🙈. Gelukkig is mijn man bij elke (echo)afspraak mee en kan hij wat meer relativeren, dus helpt hij mij thuis weer wat kalmer te worden 🤭

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Nog steeds zo groot (helaas 🙈). Ze toonde een lijn en de streep stond hele ...
Hier ook geen P waardes (naar mijn idee?) en ook geen digitaal dossier (conservatief, achterstallig land wat digitaliteit betreft 😓). Bij 1 meting van de het beentje? gaf ze bij mij aan dat het gewicht 535 of 553 gram (mijn man en ik weten het niet meer 🤭) was, bij 22+4 en dat het verder oké is, maar volgens mij is dat best aan de zware kant?!.. 🙈. Meer dan dat heb ik verder ook niet (vorige afspraak uberhaupt geen gewicht oid mee gekregen) 😅. Heb verder ook niet het idee dat ik zwangerschapsdiabetes heb (nog geen afspraak daar voor staan)en heb pas over 4 weken weer afspraak bij eigen gynaecoloog, dus we gaan het zien...