205 Reacties

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Ja voor ons is het de tweede guo 1, met 17 weken ook al eentje gehad en toe ...
Succes allemaal met jullie echo’s. Hopelijk alles goed met de babietjes 🥰 Vraagje.. wat is een Guo?

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Succes allemaal met jullie echo’s. Hopelijk alles goed met de babietjes 🥰 ...
Ik had een GEO 1 dat is een uitgebreide echo. Wat de Gynaecoloog tegen mij zij dit doen ze alleen in het ziekenhuis en zoeken ze wat meer naar afwijkingen ect als je een verhoogde kans heb op een kindje met een lichamelijke afwijking etc Of ik goed zeg weet ik niet 100% zeker maar dit is mij verteld

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Succes allemaal met jullie echo’s. Hopelijk alles goed met de babietjes 🥰 ...
Een GUO is een geavanceerd ultrageluids onderzoek, je hebt type 1 en type 2. Ik krijg nu voor de tweede keer type 1, dat betekent een extra uitgebreide echo in een (universitair) ziekenhuis met betere apparatuur, omdat je verhoogde kans hebt op een kindje met een afwijking. De echo duurt dan ook langer, en alles wordt uitgebreider bekeken, bij ons elke 2 weken. Een type 2 guo is als al is vastgesteld dat er iets met je kindje aan de hand is, maar verder hetzelfde als een type 1, alleen wordt dan vooral gekeken naar de afwijking en wat de prognose is voor je kindje. Net wat anders dan een "gewone" echo dus, maar het komt vast goed 😊

één maand geleden

Ik had gisteravond mijn 20 weken echo, ben blij tot nu toe dat alle echo’s goed zijn verlopen. Gisteren kon de echoscopiste geen bijzonderheden vermelden. De kleine groeit goed en beweegt veel🥰

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Een GUO is een geavanceerd ultrageluids onderzoek, je hebt type 1 en type 2 ...
Aah oke helder. En waarom moeten jullie deze? Is bekend dat jullie kindje een afwijking heeft al?

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Aah oke helder. En waarom moeten jullie deze? Is bekend dat jullie kindje e ...
Nee dat niet, maar ik hen een cmv besmetting gehad in het begin van de zwangerschap, dus dan bestaat de kans dat je kindje daar afwijkingen aan over houdt helaas. Dus wij krijgen nu elke 2 weken een Guo om te kijken of dat zo is of dat ons kindje gezond is. Dus het blijft hier voorlopig nog wel spannend helaas!

één maand geleden

Wij hebben gisteren onze 20 weken echo gehad❤️ Alles was gelukkig helemaal perfect! Ons mannetje was flink aan het bewegen, aan het drinken en aan het spelen met de navelstreng. Zo bijzonder om te zien!😍

24 dagen geleden

Vandaag de 20 weken echo gehad en onze kleine meid is weer goed gekeurd 🥳

24 dagen geleden

Wij hebben de 20 weken Guo vandaag ook gehad, en voor nu is onze kleine weer helemaal goedgekeurd ❤️❤️ zelfs aan de flinke kant (p85) net als grote broer. Nu weer op naar de volgende Guo, maar voor nu zijn we blij 🙂

24 dagen geleden

Vandaag een uitgebreide guo gehad en gelukkig is onze meid helemaal goed gekeurd. Vanaf nu weer normaal bij de vk😊 was wel interessant om te zien.

24 dagen geleden

Ik heb de 20 weken echo overmorgen! Heel erg spannend ben ondertussen 21 weken en ga naar de 22 ☺️. Ik had de 13 weken echo overgeslagen dus ben heel erg benieuwd!

24 dagen geleden

Reactie op Momof2boysss

Vandaag een uitgebreide guo gehad en gelukkig is onze meid helemaal goed ge ...
Oh wat fijn dat je weer terug mag naar de verloskundige, en dat ze helemaal goedgekeurd is ❤️ Ik vond het ook heel interessant, ze kunnen met zo'n guo echt veel zien! Ik vond t wel ook spannend, waarvoor had jij de guo (als je dat wil delen?)

24 dagen geleden

Vandaag een tweede 20 weken echo gehad. Vorige week was het hartje niet goed te zien en het gezichtje niet. Vandaag het hartje gelukkig helemaal goedgekeurd. Alleen vanwege de ligging nog steeds het gezichtje niet zichtbaar. Ze raden aan om naar Rotterdam of Breda te gaan omdat ze nu veel dingen niet uit kunnen sluiten. Iemand ervaring hiermee?

24 dagen geleden

Reactie op Roza-24

Vandaag een tweede 20 weken echo gehad. Vorige week was het hartje niet goe ...
Ons zoontje was ook dwars en die lag bij beide 20 weken echo's hetzelfde en konden ze hetzelfde niet zien. Toen ook naar het ziekenhuis doorgestuurd voor extra medische echo. Hier uiteindelijk ook 2 van gehad omdat hij daar ook niet mee werkte 😅 Dus toen eigenlijk 4x soort 20weken echo gehad omdat hij dwars was 🤷‍♀️ Wel goedgekeurd uiteindelijk en een gezonde jongen die komende vrijdag alweer 3 jaar wordt.

24 dagen geleden

Reactie op Bananababy

Ons zoontje was ook dwars en die lag bij beide 20 weken echo's hetzelfde en ...
Ooh die dwarskopjes af en toe! En alvast gefeliciteerd! Ze ligt het lekkerst met haar armpjes voor haar gezichtje 😂 Je kan maar lekker liggen. Morgen belt mijn vk om te overleggen wat we doen. Hoop eigenlijk dat ik daar nog een keer een echo mag doen. Ipv 2 uur te rijden om vervolgens waarschijnlijk weer terug te kunnen 😅

24 dagen geleden

Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. De kleine doet het super goed. Alles ziet er voor nu goed uit alleen was zijn buikje groter dan gemiddeld. Donderdag hoor ik van de verloskundige hoe en wat. De echoscopiste gaf aan dat dit vaker voor komt. Ook dat ze dan tot 24 weken wachten of dit bijtrekt ja of nee anders testen op zwangerschapssuiker. Ik ben erg benieuwd 😊

24 dagen geleden

Wij hadden gisteren onze 20 weken echo. Alles is goed met 1 opvallend feit: de baby heeft hele lange benen. (Gemiddeld is 50%, hij zit op 84%). Lijkt nu al op pappa die met zijn 1.97m ook lange benen heeft!🥰

24 dagen geleden

Reactie op Bananababy

Ik had gisteren de 20 weken echo, alles lijkt oke. Maar de navelstreng heef ...
Ik heb dat zelf ook gehad, toen mijn moeder zwanger was van mij. Nooit iets van gemerkt (:

23 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Oh wat fijn dat je weer terug mag naar de verloskundige, en dat ze helemaal ...
Zeker. Ik had zelf wel het gevoel dat het goed zat, maar toch weet je het niet zeker en er kunnen natuurlijk ook andere dingen gevonden worden. Zeker als ze er zo uitgebreid naar kijken. Bij ons dachten ze bij de 13 weken echo een verkorte kaak te zien. Was ook lastig want de baby wilde niet echt meewerken😂 toen naar het Radboud verwezen. Daar nogmaals 13 weken echo. Toen snapte ze dat ze twijfelde over de kaak, maar nu vinden ze het toch meevallen en 'gewoon' een wat kortere kaak. Dus heel fijn

23 dagen geleden

Reactie op Momof2boysss

Zeker. Ik had zelf wel het gevoel dat het goed zat, maar toch weet je het n ...
Ja blijft altijd spannend als ze iets denken te vinden! Wel heel fijn dat het nu mee blijkt te vallen, nu weer ongestoord genieten van de zwangerschap ❤️