206 Reacties

16 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Wij zijn op de 20weken echo nog van geslacht veranderd.. hadden met 16wk al ...
Echt heftig je stelt je er toch helemaal op in..maar je leest het toch nog regelmatig..dat vond ik ook spannend bij de 20 weken echo🙈

15 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Whuuuuut 😂. Dat is echt supergek. En inderdaad even schakelen zeg!
Haha, dit ging bij ons precies hetzelfde 🤭

15 dagen geleden

Ik heb gisteren mijn 20-wekenecho gehad en alles was goed. Wel kwamen we erachter dat mijn placenta uit twee delen bestaat. Ze moest daardoor kijken of er geen bloedvaten voor de baarmoederhals lagen, want (heel horrorverhaal) als dat wel zo zou zijn en ze zouden mijn vliezen breken of de vliezen breken uit zichzelf bij de bevalling, gingen de bloedvaten kapot waardoor het kindje binnen 3 minuten zou sterven. Als er dus bloedvaten voor de baarmoedermond zouden liggen zou ik, om dat te voorkomen, tussen 34 en 36 weken een keizersnede moeten. Ze heeft twee keer op de buik en een keer inwendig gekeken, maar zag (gelukkig!) geen bloedvaten voor de baarmoerdermond. Wel moet ik dit met 32 weken nogmaals laten checken. Ondanks dat ik gerustgesteld ben en de kans zeer groot is dat het gewoon goed zit (als er nu geen bloedvaten liggen kan dat namelijk niet ineens veranderen), vond ik het wel maar een eng verhaal en spookt het toch een beetje door m'n hoofd. Meer dames die toevallig ook een soortgelijk geval hebben?

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik heb gisteren mijn 20-wekenecho gehad en alles was goed. Wel kwamen we er ...
Oh dat lijkt me inderdaad helemaal niet fijn om te horen! Zijn ze er zelf gerust in nu ze geen bloedvaten vonden?

15 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Wij zijn op de 20weken echo nog van geslacht veranderd.. hadden met 16wk al ...
Bij ons precies hetzelfde! Alleen dan jongen ineens toch een meisje..

15 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Oh dat lijkt me inderdaad helemaal niet fijn om te horen! Zijn ze er zelf g ...
Ja zeker! Ze heeft het ook heel duidelijk uitgelegd en met de blauwe en rode kleuren laten zien - die waren niet te zien, want als die er wel waren zou het dus blauw en rood kleuren. Ze legde het nu zo uit dat ze mijn placenta zag, die dus aan de voorkant ligt, en dat er dan nog een soort "lobje" placenta ergens anders in de baarmoeder ligt. Het kan zelfs zijn dat die twee helemaal niet verbonden zijn en het echt een los deel is, dan is er al helemaal geen probleem, maar het belangrijkste was dat ze niet voor de baarmoedermond verbonden zijn. Het lijkt dus meer protocol om het met 32 weken nog eens te checken zodat áls het dan toch fout is ze er op tijd bij zijn.

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ja zeker! Ze heeft het ook heel duidelijk uitgelegd en met de blauwe en rod ...
Dus het was meer een uitleg van "waarom wil ik dit extra goed bekijken" dan "houd hier rekening mee want dit kan het scenario zijn", maar ja, toch blijft het dan door m'n hoofd spoken 😅

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik heb gisteren mijn 20-wekenecho gehad en alles was goed. Wel kwamen we er ...
Jeetje dat is behoorlijk schrikken ja. Ik weet inderdaad dat het vaker voorkomt het ligt er dan nog aan inderdaad aan welke kant d'r placenta ligt want soms liggen die aders op een veilige plek. En ook nog op welke plek je vliezen precies breken. Maar het is fijn dat ze een dubbelcheck doen en later nog eens.

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik heb gisteren mijn 20-wekenecho gehad en alles was goed. Wel kwamen we er ...
Niet echt iets soortgelijks maar wel bij de 20weken echo gehoord dat er iets “bijzonders” (zo noemde ze het zelf) is met de navelstreng en de manier waarop hij vastzit aan de placenta. Iets met dat de navelstreng echt in/aan de placenta is gegroeid, meer dan normaal en dat dat betekent dat ik niet thuis mag bevallen, de kans op overmatig bloedverlies groter is en dat er ten alle tijde NIET aan de navelstreng gezeten mag worden tot de placenta eruit zit gezien ie dan kan scheuren terwijl ie nog in me zit. Meer dan dat heb ik niet opgeslagen omdat 5 min daarvoor ons totaal onverwacht ook werd medegedeeld dat we toch een jongen ipv een meisje kregen, dus mijn hoofd zat/zit vol. Eenmaal thuis heeft het me wel echt enorm angst ingeboezemd en ik merk ook dat ik eigenlijk een gesprek wil over wat ze nou precies heeft gezien en bedoeld. En de placenta ligt te laag, maar die kon evt nog omhoog gaan liggen door het groeien van de baarmoeder, dus dat is nog even afwachten. Krijg er tegen het einde wel extra controles voor om goed in de gaten te houden waar ie nu precies ligt voor ik ga bevallen. Ik ben van alles wel echt angstig geworden, vooral toen ze overmatig bloeden tijdens bevalling noemde…

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik heb gisteren mijn 20-wekenecho gehad en alles was goed. Wel kwamen we er ...
Mijn placenta bestaat ook uit twee delen met een tussen schot maar het horror verhaal wat jij benoemd is mij niet verteld.. ik moet ook met 32 weken een extra echo om te kijken voor een bloedvat..

15 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Niet echt iets soortgelijks maar wel bij de 20weken echo gehoord dat er iet ...
Oeff jeetje, dat begrijp ik! Dat is nog wel even wat meer schrikken lijkt me. En dat in combinatie met een ander geslacht! Wat een omschakeling! Snap dat je hoofd nu even heel vol zit en zou het ook zeker nog bespreken. Hopelijk kunnen ze je een beetje geruststellen. Ik merk dat ik door de dag heen wel weer wat rustiger ben geworden. Moet me gewoon beseffen dat er nu niks aan de hand is en dat die 32-wekencontrole alleen maar een dubbelcheck is. En uiteindelijk is het natuurlijk ook zo dat áls het dan per se moet ik liever een keizersnede heb en een gezond kind, dan een natuurlijke bevalling en geen kind. Dus in the end is het allemaal alleen maar goed.

15 dagen geleden

Reactie op shar3099

Mijn placenta bestaat ook uit twee delen met een tussen schot maar het horr ...
Waarschijnlijk om je niet ongerust te maken. Wij hadden een super precieze echoscopist die naast dat ze alles heel goed nakeek (echo duurde een uur), ook alles heel nauwkeurig aan ons uitlegde. Van de ene kant fijn, maar van de andere kant denk ik soms juist: als het niet voor mij aan de orde is, leg het dan ook niet uit, want dan krijg ik dus dit soort situaties waarin ik toch ga overdenken 😅

15 dagen geleden

Afgelopen maandag gehad. Mevrouw die hem afnam nergens nauwkeurig , vertelde alles en liet alles zien. Niks bijzonders en baby weer door de keuring .

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Oeff jeetje, dat begrijp ik! Dat is nog wel even wat meer schrikken lijkt m ...
Kan me voorstellen dat t mega schrikken is, wel fijn dat je al wat rustiger bent geworden. Denk dat dit soort dingen ook t nadeel zijn van de huidige technologieen dat ze zoooveel al kunnen zien. Ergens ook gewoon heel fijn dat ze dit allemaal voor kunnen zijn en je daardoor niet in gevaar komt. Maar liever wil je dit gewoon niet en wil je gewoon dat t “normaal” is. Dat blijft rot maar komt vast allemaal goed!

15 dagen geleden

Reactie op mickey23

Kan me voorstellen dat t mega schrikken is, wel fijn dat je al wat rustiger ...
Ja precies! Over anderhalve week heb ik weer centering, dus dan kaart ik het nog wel even aan. Zij kunnen me vast nog meer geruststellen daar.

15 dagen geleden

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en bij mij zijn er potentiele echodense darmen gevonden. Dit kan ook een ontsteking zijn die vanuit mij naar de baby is gegaan maar ik ben doorverwezen naar het AMC

15 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Niet echt iets soortgelijks maar wel bij de 20weken echo gehoord dat er iet ...
He shit. Dat is ook echt allemaal niet fijn zeg! Heel wat te verhapstukken met al die informatie en al die emoties.

15 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en bij mij zijn er potentiele echoden ...
Dat is ook niet fijn! Krijg je een guo? Of hoe zien ze dat? Meestal kan je binnen een week terecht. Gaat t met d'r spanning?

15 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en bij mij zijn er potentiele echoden ...
Ach ja dat is ook schrikken! Hopelijk kan je snel terecht en valt het allemaal mee. Ik duim voor jullie ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Dat is ook niet fijn! Krijg je een guo? Of hoe zien ze dat? Meestal kan je ...
Ik krijg inderdaad een guo en hopelijk snel terecht! Wij hebben namelijk een vaka tke gepland aanstaande woensdag en weten nu niet helemaal of we alles moeten omgooien... morgeochtend het AMC meteen bellen en kijken of ze de verwijzing al hebben verwerkt. Ik ben zelf wel erg gespannen en haal van alles in mijn hoofd maar mijn partner is er gelukkig wat rustiger onder. Houdt het een beetje in balans...