206 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Ach ja dat is ook schrikken! Hopelijk kan je snel terecht en valt het allem ...
Dankjewel ❤️ fingers crossed dat het allemaal vals alarm is

15 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Ik krijg inderdaad een guo en hopelijk snel terecht! Wij hebben namelijk ee ...
Vaak zijn ze met een verwijzing voor een guo heel snel ! Ik had 1 dag na mijn verwijzing het ziekenhuis aan de telefoon, en de dag daarna kon ik meteen terecht voor onze eerste guo. Dit was wel in maastricht, maar ik neem aan dat dat bij het amc ook het beleid zal zijn. Hopelijk weten jullie snel meer!

15 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Ik krijg inderdaad een guo en hopelijk snel terecht! Wij hebben namelijk ee ...
Ja dat was bij ons ook van de week. Moest ook voor een guo. Mijn man was heel geruststellend maar na afloop zei hij wel tegen me.. zo das mooi. Nou hoef ik in elk geval niet meer te doen alsof ik me geen zorgen maak.. Ik zou de situatie gewoon uitleggen als je belt morgenvroeg wb vakantieplannen. Ik zal voor jullie duimen op een goeie uitslag.

15 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ja dat was bij ons ook van de week. Moest ook voor een guo. Mijn man was he ...
Mannen...! Maar ook wel weer heel lief. Dankjewel! ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Vaak zijn ze met een verwijzing voor een guo heel snel ! Ik had 1 dag na m ...
Wat fijn dat dat zo snel ging! Nou hopelijk hier ook! 🙏

14 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Mannen...! Maar ook wel weer heel lief. Dankjewel! ❤️
Ik had btw donderdagochtend de verwijzing gekregen en einde middag afspraak binnen voor dinsdagochtend.

14 dagen geleden

Om 09:30 (of een uurtje later 🙃) heb ik mijn 20 weken echo. Ben al 21+2 wat toch ergens wat extra spanning geeft. Merk dat ik door haar te voelen meer op die roze wolk kwam te zitten en rust kreeg, nu zo bang er weer afgedonderd te worden straks. 21 weken is echt te laat voor die echo 😪

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Om 09:30 (of een uurtje later 🙃) heb ik mijn 20 weken echo. Ben al 21+2 wa ...
Ik snap wel dat je het extra spannend vind! Komt vast goed, succes zo ❤️

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Om 09:30 (of een uurtje later 🙃) heb ik mijn 20 weken echo. Ben al 21+2 wa ...
Gaat vast goedkomen! 🥰 lekker genieten en kijken naar d'r kleine meid! Blijft zo bijzonder!

14 dagen geleden

Vorige patiënt gaat nu pas binnen dus zit hier nog even. Bloeddruk was vorige keer (en keren daarvoor) 90/ 60 en nu 119/ 63. Is zo'n stijging normaal?

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Vorige patiënt gaat nu pas binnen dus zit hier nog even. Bloeddruk was vor ...
Ja hoor dat kan! Als je net daarvoor bezig bent geweest, je hebt wat meer stress (normaal voor een echo), je hebt net een trap gelopen of wat dan ook, kan hij best wat hoger zijn. 119/63 is echt een perfect normale bloeddruk trouwens, dus geen zorgen 😊 Sowieso stijgt bij vrijwel iedereen de bloeddruk wel wat tijdens de zwangerschap trouwens.

14 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Ja hoor dat kan! Als je net daarvoor bezig bent geweest, je hebt wat meer s ...
Dankje! Intussen ook zelfde uitleg van de gynaecoloog 😊 Echo ging helemaal goed. Ze is nog steeds groter dan gemiddeld, geen idee van een P waarde, maar op de lijn die de gynaecoloog toonde zit ze op het eind, weeg 473 gram bij 21+2. Volgens haar dijbeen zit ze daar ook groter dan gemiddeld dus ze is wel mooi in proportie. Ze heeft het in elke geval niet van mij 😅 gynaecoloog vroeg of ik toevallig wist of donor groot is, is hij ook niet dus hoop stiekem op verkeerde meting 😬

14 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ik had btw donderdagochtend de verwijzing gekregen en einde middag afspraak ...
Het AMC zit helemaal vol en hebben net een tijdje aan de telefoon aan oplossingen gedacht maar helaas. Uiteindelijk na wat rondbellen met mijn VK zijn we bij het Flevoziekenhuis in Almere terecht gekomen aanstaande maandag. Daar bieden ze ook GUO's aan gelukkig. Nu fingers crossed.

14 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Het AMC zit helemaal vol en hebben net een tijdje aan de telefoon aan oplos ...
Wat een gestress zo he? Gelukkig kunnen jullie maandag terecht en dan hopelijk met een gerust hart op vakantie.

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dankje! Intussen ook zelfde uitleg van de gynaecoloog 😊 Echo ging helemaa ...
Wat fijn dat alles goed is! Is toch altijd een hele geruststelling!

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dankje! Intussen ook zelfde uitleg van de gynaecoloog 😊 Echo ging helemaa ...
Wat fijn dat alles goed is!! 😁 Bij ons in de familie worden ook flinke babies gemaakt, terwijl wij allemaal niet groot zijn 😅. Geen zorgen, mijn zoontje was ruim 4 kg bij zijn geboorte (met 38 weken) en dat ging prima! Grote baby betekend niet perse moeilijke geboorte ❤️

14 dagen geleden

Reactie op Sammie2025

Het AMC zit helemaal vol en hebben net een tijdje aan de telefoon aan oplos ...
Wat een spanning zo voor jullie! Gelukkig kan je relatief snel terecht. Hopelijk valt alles mee en is alles dalijk gewoon goed met jullie kleintje ❤️

14 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Wat fijn dat alles goed is! Is toch altijd een hele geruststelling!
Ja gelukkig wel. Kreeg ook een foto van haar zijprofiel en lijkt of ze mijn neus heeft, da's wel leuk. Maak me alleen wat druk om haar lengte en gewicht. Bedenk me nu dat de gynaecoloog nog even extra riep dat ik zeker geen afspraak mag vergeten te maken voor de bloedsuikertest en vraag me nu af of ze misschien denkt dat het daardoor komt? Zou het erg zijn uit voorzorg al wat minder suiker/ koolhydraten te eten?

14 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Wat fijn dat alles goed is!! 😁 Bij ons in de familie worden ook flinke b ...
Dit stelt me al gerust 😅 grote baby betekent ook niet meteen groot kind dus? Zie haar als 10 jarige al boven me uit steken 😂

14 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dit stelt me al gerust 😅 grote baby betekent ook niet meteen groot kind d ...
Hahaha neehoor! Grote baby betekend niet perse groot kind 😊 mijn dreumes was p98 bij zijn geboorte, maar is inmiddels een lief stevig ventje (maar absoluut niet dik) van 1,5. Met lengte zit hij zelfs wat onder gemiddeld inmiddels 😅.