7 Reacties

25 dagen geleden

Bij mijn kindje vonden ze dat de niertjes met elkaar zijn verbonden. Ook een vruchtwaterpunctie als optie. Dit wel gedaan om verdere zorgen komende weken te verminderen. Doe waar jij/jullie je goed bij voelt! Ik wacht nog op de uitslag.

25 dagen geleden

Allereerst wat schikken zeg en ten tweede ik zou met je partner samen een keuze maken wat voor jullie goed voelt dit kan heel persoonlijk zijn en zal de voor en tegens met elkaar bespreken. Wat ik mij afvroeg is heb je ook de nipt test gedaan ? En een klomp voetje is goed mee te leven hoor , een vriendin van mij heeft een zoontje met klomp voetje hij is nu 4 en hij loopt gewoon weliswaar een tijd in een brache gezeten en ook een operatie ondergaan ik het voetje recht te zetten maar ik vind het heftig te horen dat eventueel een keuze om een zwangerschap af te spreken überhaupt besproken wordt en snap heel goed dat dit hard binnen kwam. Ik wil jouw heel veel sterkte wensen liefs Bernice

24 dagen geleden

Hallo Shanna, afgelopen december na een echo een vruchtwater punctie gedaan, ingreep zelf kijken ze met een echo naar je buik en halen ze met een naald wat vruchtwater eruit. Daarmee kunnen ze alle genetische aandoeningen checken (veel meer dan bv de nipt kan). Daarna bedrust en binnen 3 weken de uitslag. Ik zou goed bedenken omdat, het niet risico loos is wat je met de uitslag zou willen. Stel jullie kindje heeft ook een genetische aandoening. Veel succes!

23 dagen geleden

Zelf geen ervaring. Hebben de 20 weken echo pas op 8 oktober. Maar tip, ik volg Puurleonie op insta. Zij deelde heel veel over haar zoontje met klompvoetjes. Succes en sterkte🪷

22 dagen geleden

Wij hebben dit tijdens de vorige zwangerschap gehad. De ingreep zelf valt mee. Het is wel een beetje dubbel om de naald te zien op de echo beelden. De uitslag gaf ons wel rust. Al verandert het de situatie natuurlijk niet. Je bent (waarschijnlijk) wat beter voorbereid op wat er komen gaat.

15 dagen geleden

Hoi Shanna dat was vast even schrikken. Ik kreeg namelijk het zelfde te horen tijdens de groei echo met 28 weken. Klompvoetje rechts. Mijn wereld stond op z’n kop, ik vond het zwanger zijn ineens vreselijk en maakte mezelf alleen maar gek door verhalen te lezen op het internet. Ik heb toen besloten geen vruchtwaterpunctie te doen ook had ik geen nipt test gedaan. Er werd mij verteld dat een klompvoetje kan voorkomen samen met een syndroom maar dat een klompvoetje meestal een losstaand iets is vooral als het gaat om 1 klompvoetje. Ook hebben jongens meer kans op een klompvoetje. Welke keuze dat je ook maakt weet dat die goed is… ❤️ En het was waar mijn zoontje heeft een klompvoetje rechts maar is verder kerngezond. Het traject is goed te doen! Mijn zoontje is inmiddels 2 maand. Groetjes ons 👶🏼

15 dagen geleden

Reactie op Marritxox

Hoi Shanna dat was vast even schrikken. Ik kreeg namelijk het zelfde te hor ...
Ohja! Als je vragen hebt stuur me gerust een berichtje.