11 Reacties

23 dagen geleden

Jup, ik wist met 4 weken al dat ik zwanger was, tot nu toe elke dag van de zwangerschap gespuugd, de eerste 14/15 weken meerdere keren per dag, kon niks eten of drinken binnehouden , nu 21 weken en nogsteeds elke ochtend spugen

23 dagen geleden

Reactie op Demi Rokers

Jup, ik wist met 4 weken al dat ik zwanger was, tot nu toe elke dag van de ...
Jeetje wat heftig. Zo erg bij mij gelukkig nog niet. Hopelijk blijft het bij misselijkheid

23 dagen geleden

Wat naar dat je je zo slecht voelt. Heb je al medicatie gekregen? Ik kreeg er zelf op basis van gember. Antimetil en ietsje sterker is emistyl, kan je zonder voorschriftje krijgen. Iets als een cracker eten voor je opstaat en meerdere kleine maaltijden doorheen de dag kan ook helpen. Het is echt niet leuk dat misselijk zijn, als je er ook nog eens angst bij hebt is het helemaal vervelend. Heb je je verloskundige al gebeld hierover?

23 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Wat naar dat je je zo slecht voelt. Heb je al medicatie gekregen? Ik kreeg ...
Ja m’n verloskundige weet er vanaf. Maar ze kunnen er verder ook niet heel veel voor betekenen je kan nou eenmaal misselijk zijn in je zwangerschap. En dat ik angstig ben ik vervelend. Mag altijd bellen om te praten maar meer kunnen ze ook niet echt doen..

23 dagen geleden

Reactie op esmayvw

Ja m’n verloskundige weet er vanaf. Maar ze kunnen er verder ook niet heel ...
Hebben ze je geen tips gegeven voor lichte medicatie? Wel gek, ik kreeg meteen antimetil als advies van mijn huisarts (intussen zit ik al aan zwaardere medicatie helaas). Zwangerschapsmisselijkheid is een ding, maar vind niet dat je dan maar moet afzien 😅 ik zou even langs je apotheek gaan, die kunnen vast ook nog wat meedenken.

23 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hebben ze je geen tips gegeven voor lichte medicatie? Wel gek, ik kreeg met ...
Dankjewel voor de tip!!

23 dagen geleden

Ik heb ook emetofobie en slik suprimal wanneer ik misselijk ben 😊 dat is bij mij tot nu toe altijd voldoende geweest en het wordt ook gebruikt door zwangere vrouwen (dus niet alleen tegen reisziekte). Altijd handig om op zak te hebben! 😄

23 dagen geleden

Reactie op nikkii1988

Ik heb ook emetofobie en slik suprimal wanneer ik misselijk ben 😊 dat is b ...
Thanks voor de tip!!

23 dagen geleden

Hé esmayvw, ik heb vroeger emetofobie gehad. Nu niet meer, maar kan me voorstellen dat het zwanger heel lastig is. Bij mij helpt het wel om ‘los te laten’, dus bijv kokhalzen of boeren te laten opkomen. Als je alles onderdrukt uit angst om te moeten spugen hou je dit misschien onbewust ook binnen? Als ik echt misselijk ben helpt het om wat kleins te eten, liga oid, en dan gelijk een suprimal erbij. Meestal zakt het dan wel af bij mij. Succes!!

22 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Hé esmayvw, ik heb vroeger emetofobie gehad. Nu niet meer, maar kan me voor ...
Dankjewel’ wat fijn dat je er vanaf bent gekomen hoop heel erg dat dat bij mij ook nog gaat gebeuren

22 dagen geleden

Ligt het niet aan een virus oid? Nu ineens misselijk zijn terwijl je dat eerder totaal niet was, vind ik toch een beetje gek...Zolang je het nog oké redt zonder medicatie, zou ik medicatie juist als emetofoob afraden. Als je eenmaal begint...? Maar misschien ben je daarin wat beter dan ik, want ik kwam er na een tijdje lastig vanaf (durfde niet meer het huis uit zonder iets op zak te hebben en moest het toen weer helemaal leren afbouwen in therapie). Succes in ieder geval, hopelijk wordt het snel minder!