17 Reacties

24 dagen geleden

Ja hier ook mijn kleine meid die heeeel laag ligt dat ik bijna denk meid vertrek eens een stukje naar boven

24 dagen geleden

Reactie op springinhetveld

Ja hier ook mijn kleine meid die heeeel laag ligt dat ik bijna denk meid ve ...
Hahaha precies

24 dagen geleden

Reactie op GeschikteTornado966494

Hahaha precies
Hier gaat ze ook nog eens dwars liggen waardoor ik harde buiken krijg

24 dagen geleden

Ja hier ook! Mega actieve baby,, maar voel het alleen helemaal onderin mn buik 😅 ik zei het nog tegen de echoscopiste tijdens de 20-weken-echo en ze zei dat het waarschijnlijk komt doordat de placenta hoog achterin ligt. Dan gaat de baby sneller wat meer onderin zitten omdat hij daar nu meer ruimte heeft

24 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! De trapjes voel ik echt heel laag en zoals hierboven al gezegd heb ik regelmatig een harde buik door de houding van de kleine meid. Soms maak ik me er ook druk om, maar de VK meet je baarmoeder en die groeit gewoon goed. Ze heeft dus een fijn plekje uitgekozen denk ik 😂

24 dagen geleden

Hier ook, de kleine man voel ik onderin mijn buik regelmatig. Gisteren bij de verloskundige geweest en alles is goed, baarmoeder groeit zoals het hoort. Onze kindjes vinden het vast fijn daar beneden, ze zijn nog klein hè, kunnen alle kanten op

24 dagen geleden

Ik denk dat ik liever heb dat ze laag blijft gezien ik bij mijn ribben heel smal ben 😅

24 dagen geleden

Reactie op Pipp

Ja hier ook! Mega actieve baby,, maar voel het alleen helemaal onderin mn b ...
O okee goed om te weten

24 dagen geleden

Reactie op Cristel1991

Hier ook, de kleine man voel ik onderin mijn buik regelmatig. Gisteren bij ...
Ja precies ze zitten heerlijk daar beneden😂☺️

24 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Ik denk dat ik liever heb dat ze laag blijft gezien ik bij mijn ribben heel ...
Begrijpelijk😂 die van mij mag wel omhoog dan zijn de schop filmpjes ook wat leuker 🥹

24 dagen geleden

Je baarmoeder komt ook nog niet zo ver met 21 weken, kijk maar eens op plaatjes op Google. De groei komt eigenlijk pas later

24 dagen geleden

Reactie op GeschikteTornado966494

Begrijpelijk😂 die van mij mag wel omhoog dan zijn de schop filmpjes ook wa ...
In de 19 weken die je waarschijnlijk nog zwanger gaat zijn, ga je genoeg mooie kansen krijgen om fatsoenlijke schop filmpjes te maken hoor 😅

23 dagen geleden

Sorry voor de details 🙈 ik ging net anar het toilet en het deed pijn om "te persen". Nu is baby wakker (haar heel de dag nog niet gevoelt) en voel haar ook echt een stuk lager dan ik gewoon ben. Is het normaal dat ze zo erg van plek wisselen?

23 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Sorry voor de details 🙈 ik ging net anar het toilet en het deed pijn om "t ...
Zeker! De kleintjes hebben op deze termijn nog heerlijk de ruimte om te bewegen en te verplaatsen. Pas als ze echt groter worden komen ze wat meer ‘vast te zitten’.

23 dagen geleden

Reactie op DC22

Zeker! De kleintjes hebben op deze termijn nog heerlijk de ruimte om te bew ...
Heb haar nooit zo laag gevoeld, ze mag weer omhoog, ze zat echt in de weg daar beneden 😅 Toch wel een geruststelling dat ze actiever wordt, maakte me ook wat druk om haar kalmte tijdens elke echo.

23 dagen geleden

Ikmerk dus dat ik nog weinig voel met d'r placenta voor. Voornamelijk aan de zijkanten van mijn buik. Als ik op mijn zij heb geslapen en me op mijn rug draai, voel ik aan de kant waar ik op het matras lag een harde "bult"/plek. Soort van harde buiken maar heel lokaal. Zou dat de baby zijn die door de zwaartekracht omlaag gezakt is? Morgen heb ik de 20 weken echo. Hij is elke keer heel druk volgens de echo maar voel er nog verrassend weinig van.

23 dagen geleden

Toevallig gisteren hiervoor naar de vk geweest, 18wk zwanger en ikhad haar al een ruime dag+nacht niet gevoeld, terwijl ik haar normaliter elke dag wel even voel. Echo gemaakt en bleek ze super super laag te liggen, helemaal op het onderste puntje van mijn baarmoeder waardoor ik haar veel moeilijker kon voelen. Verklaart wel telkens de “druk” en lichte krampen onderin. Vk zei dat het geen kwaad kon, nu heeft ze nog de ruimte en mag ze dus zelf kiezen waar ze gaat liggen :) met momenten komt ze heel even kort omhoog, dan lijkt ze zich om te draaien of te schuiven waardoor ik echt kan voelen dat haar rug of billen zich afzetten en dat is even vervelend want dan krijg ik op die plek een harde buik waarna dat weer wegschuift. Ik vind ook eng en naar dat ze zo laag zit, maar kan schijnbaar geen kwaad…