11 Reacties
4 dagen geleden
Hoihoi! Kan geen kwaad zei mijn verloskundige. Komt omdat je buik groeit en daardoor je huid oprekt dit kan gaan jeuken. Tevens kan ook je hormoon huishouding hierin een rol spelen. Goed smeren met een vette crème,genoeg drinken en niet te vaak douchen was hier het advies. (Maar dan nog is het wel een vervelend kwaaltje he!🫣)
3 dagen geleden
Toevallig ben ik gisteren hiervoor naar de HA gegaan, zij gaf me de tip om purelan op mijn borsten te smeren en ik heb een andere crème gekregen voor de jeuk op mn benen. Buik valt gelukkig mee qua jeuk, maar het is wel echt vervelend hè!
3 dagen geleden
Dank voor jullie reacties! Ik heb volgende week een afspraak staan met mn verloskundige dus ga het dan bespreken. Ik moet trouwens met 27 weken weer bloedprikken dus lijkt me dat dat ook nog een extra check is of het goed zit. Is dat nou standaard bij 27 weken bloedprikken of niet?
3 dagen geleden
Jeuk aan je buik kan ook goed komen door het groeien van je buik, je huid rekt op. Voor mij hielp een goed vette crème hiertegen. Heb je dat al geprobeerd?
Ik vond van Rituals de tummy cream erg lekker. Wel uiteraard onnodig duur maar had hem gekregen bij mijn eerste zwangerschap haha
Cholestase wordt niet standaard geprikt. Bij mij is alleen Hb, Ht, MCV en vitamine D aangekruist op het formulier. Het '27-ste week Diagnostiek' vakje op het formulier gaat over antistoffen dus ook geen galzuren. Als je dat gemeten wil hebben zal je dit even bij je verloskundige aan moeten geven. Dan kunnen zij een extra aanvraag doen.
2 dagen geleden
Dit kan heel goed door je hormonen komen, ik had het heeel erg tijdens mijn vorige zwangerschap. Dé tip: cooling gel van Holland and Barrett!!