75 Reacties

één maand geleden

Ik dacht juist aan 6 weken. Even niet hoeven werken en precies met feestdagen vrij. ik werk in de zorg. En na de bevalling eventueel vakantie er aan vast plakken zodat het weer wat langer word. 🥰

één maand geleden

Ik wil (weer) voor 4 weken gaan. Inderdaad ook met het idee dat je bevallingsverlof dan zo lang mogelijk is! Mocht het toch lichamelijk te zwaar worden kan je dat altijd nog aangeven en alsnog eerder je verlof in laten gaan.

één maand geleden

Ik heb 4 weken van tevoren bij mijn eerste zwangerschap net niet gered. Ik voelde me prima maar was echt GIGANTISCH wat het op het laatst echt wel zwaar maakte. Omdat mijn eerste zwangerschap helaas bij de bevalling is misgegaan ga ik het nu helemaal anders doen. Verlof doe ik 6 weken van tevoren en daar plak ik nog eens 3 weken vakantie voor. Dat ga ik waarschijnlijk ook na mijn verlof eraan vastplakken. Heb dan toch weer nieuwe vakantie uren 😊 Vergeet jezelf niet in acht te nemen hoor! Fijn idee dat je voor je baby zo lang mogelijk thuis wil kunnen blijven maar ik denk dat voor jezelf zorgen en rust nemen ook wel heel belangrijk is!

één maand geleden

Ik riep heel mijn vorige zwangerschap 4 weken op te nemen, tot week 34. Yo, lataaah, maak er maar 6 van 😂. Ik kon echt niet meer. Deze keer ga ik gelijk voor 6, inclusief wat vakantiedagen ervoor zodat ik lekker vrij ben rondom de feestdagen!

één maand geleden

Ik wilde graag tot 36 weken doorwerken. Maar ik ga per oktober voor 25% procent ziekgemeld worden, dus ik ga nu met 34 weken. Heb altijd wel gezegd dat ik zo lang mogelijk door wilde werken, tenzij mijn lichaam anders aan zou geven.

één maand geleden

Ik ga waarschijnlijk tot 4 weken door, net als de vorige keer. Dan heb ik daarna inderdaad langer verlof!

één maand geleden

Ik heb t ook deze week doorgegeven en heb ook 4 weken ervoor gedaan met t idee dat je dan langer erna hebt. Ook omdat t in die periode toch donker en grijs weer is, dan zit je maar alleen thuis. Terwijl het aan het einde zomer is dus lijkt me dan lekkerder. Denk ook dat t met werk tot aan kerst druk is en dan wat rustiger dus dan kan ik het de laatste weken hopelijk ook wat rustiger aan doen als t nodig is

één maand geleden

Ik ging met 34 weken met verlof en beviel pas een week na mijn uitgerekende datum. Hierdoor had ik dus alsnog 1 week meer verlof uiteindelijk. Want je hebt sowieso 10 weken verlof vanaf je bevalling

één maand geleden

Mijn streven is nu met 36 weken te gaan. Ik ben docent en de week ervoor is nog toetsweek dus dan kan ik dat mooi nog afronden en kan m’n vervanger fris met een nieuwe periode beginnen!

één maand geleden

Ik ga denk ik extra vrije dagen opnemen om met kerst en oud en nieuw vrij te zijn, dan nog twee weken werken en dan met 36w verlof. Ik wil zoveel mogelijk tijd erna en die twee werkweken zijn vaak rustig op mijn werk, dus dat kan prima :)

één maand geleden

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap doorgewerkt tot 36 weken. Ik had veel bekkenpijn en achteraf was het eigenlijk te lang. Er werd wel echt goed rekening mee gehouden door collega's dus daardoor was het te doen. Het reizen was wel echt heel erg zwaar. De baby is 2 weken na uitgerekende datum gehaald dus 6 weken voor de bevalling gehad en daarna alsnog 12 weken verlof (volgens mij had dit 10 weken moeten zijn) Met deze zwangerschap heb ik een nieuwe baan dus moet ik even kijken hoe of wat. Ik ga uit van verlof met 36 weken. Zelfde reden als jij, langer tijd met de baby na de bevalling. Maar als het lichamelijk niet lukt ook eerder hoor.

één maand geleden

Ik ga 6 weken van tevoren. Ik wilde vorige keer heel graag 4 weken van tevoren, maar kwam met 32 weken thuis te zitten wegens dreigende vroeggeboorte. Uiteindelijk is hij tot 38 weken blijven zitten gelukkig. Ze verwachten niet dat ik deze keer langer zal dragen dan 38 weken, dus ik ga met 34 weken met verlof, en neem na mijn bevallingsverlof ouderschapsverlof op tot juni, dan is er plek voor mijn tweede op de opvang.

één maand geleden

Bij mij gaf de manager al aan dat het beter was om 6 weken van te voren te gaan, ik werk in de zorg en dat is lichamelijk zwaar. Gewoon doen waar je je goed bij voelt en luister ook echt naar je lichaam.

één maand geleden

Ik ga met 36 weken maar omdat ik nog zoveel vakantie uren over heb plak ik 3 weken vakantie voor m’n verlof dus ik werk tot eind december.

één maand geleden

Oef ik heb de vorige keer tot 36 weken doorgewerkt vond het heel erg zwaar. Heb een eigen zaak, fotostudio, met personeel hoefde zelf vrijwel alleen nog werk achter de pc te doen maar toch mn lichaam deed zeer en mn hoofd dacht alleen nog maar aan de komst van de kleine en wilde lekker nesten. Uiteindelijk ben ik 1,5 week later al bevallen en had liever eerder gestopt. Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om met 35 weken te gaan dus 5 weken van te voren. Zeker met nog een peuter thuis zal het zwaar worden.

één maand geleden

Ik ga met 36 weken met verlof. Maar daarvoor heb ik nog 2 weken kerstvakantie van mijn werk. Dus hoef maar tot 34 te werken

één maand geleden

Ik ga met 34 weken met verlof. Bij m’n dochter veel bekken pijn gehad waardoor ik bijna niets meer kon vanaf 30 weken. Ook braken mn vliezen al met 36 weken dus wil het risico niet lopen.

één maand geleden

Ik werk tot 34 weken maar dat ook omdat ik met 38 weken wordt ingeleid. Al hoop ik dat ik dat ga volhouden. Bij mijn dochter ging het heel goed maar nu voel ik me met 17 weken al uitgeput….

één maand geleden

Ik ga met 36 weken met verlof, maar ben al 02/02/2025 uitgerekend en heb de laatste week van December vrij (hele bedrijf sluit ). En hoef daarna nog maar 3 dagen te werken. Dus op die manier ben ik vrijwel vrij vanaf week 34, maar kost het me niet m’n eigen uren.

25 dagen geleden

Reactie op Kimberley2802

Ik heb 4 weken van tevoren bij mijn eerste zwangerschap net niet gered. Ik ...
Was benieuwd wat je bedoelde met 'mis gegaan bij de bevalling' dus je berichtjes gelezen maar wat afschuwelijk waar je doorheen moest en ws nog steeds moet gaan. En wat een prachtig mannetjes is Lio! Kun je wel een beetje genieten van deze zwangerschap?