75 Reacties

25 dagen geleden

Ik ga vier weken van tevoren met zwangerschapsverlof, en neem daarvoor mijn vakantiedagen op. Voor mij sluit zo de kerstvakantie precies aan op mijn verlof. Dus ben ik zes weken van tevoren vrij. Dat lijkt mij fijn met alle feestdagen ook

25 dagen geleden

Oei dat is weinig. Hier in oostenrijk is het 8 weken voor de geboorte Tot 479 dagen na de geboorte Met een minimum van 365 dagen

25 dagen geleden

Reactie op lotje20011994

Oei dat is weinig. Hier in oostenrijk is het 8 weken voor de geboorte Tot ...
Wow dat je veel😍

25 dagen geleden

Ik werk onregelmatig en moet ivm ziekte op dit moment 6 weken van te voren op verlof

25 dagen geleden

Reactie op lotje20011994

Oei dat is weinig. Hier in oostenrijk is het 8 weken voor de geboorte Tot ...
Wauw dat klinkt echt fantastisch!!!

24 dagen geleden

Reactie op Toettied

Was benieuwd wat je bedoelde met 'mis gegaan bij de bevalling' dus je beric ...
Het is iets wat je als persoon doet veranderen voor de rest van je leven. En toch zijn er een hoop positieve dingen hieruit voortgekomen (ongelofelijk maar waar) en daar probeer ik mij wel aan vast te houden. Ook het vertrouwen in deze nieuwe zwangerschap maakt dat ik er zeker van kan genieten! Constant in angst leven is geen doen en niets voor mij. We hebben uiteindelijk nergens invloed op. Ben ook wel heel trots dat ik een broertje van Lio mag dragen en ben benieuwd of ze straks op elkaar zullen lijken 🥰 Bedankt voor je berichtje! 😘

24 dagen geleden

In de zorg moet je 6 weken van te voren eruit, en heb je na de bevalling nog 10 weken over. Mocht je i.v.m ziekte eerder uitvallen sta je op ziek bij het UWV gemeld en gaat je verlof pas in 6 weken van te voren.

24 dagen geleden

Reactie op Caitlinxo

Ik werk onregelmatig en moet ivm ziekte op dit moment 6 weken van te voren ...
Dan sta je toch op ziek? Toch niet op verlof?

24 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Dan sta je toch op ziek? Toch niet op verlof?
Maar als je ziek bent kan je niet tot 36 weken doorwerken. Dan moet je wel met 34 weken met verlof. Ik denk dat ze dat bedoeld. Hier is het niet standaard dat je in de zorg met 36 weken met verlof móet

24 dagen geleden

Reactie op lotje20011994

Oei dat is weinig. Hier in oostenrijk is het 8 weken voor de geboorte Tot ...
En dat is allemaal betaald verlof??

24 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

In de zorg moet je 6 weken van te voren eruit, en heb je na de bevalling no ...
Dit ken ik niet hoor. Ik mag zelf kiezen of ik 4,5 of 6 weken neem. (Ook in de zorg)

24 dagen geleden

Ik ga 6 weken van tevoren met verlof. Bij ons is dat voornamelijk omdat ik tot nu toe geen hele makkelijke zwangerschap heb gehad en wij de week voor kerst de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. Stressvolle periode rond de feestdagen en ik zou dan vanaf 3 januari met verlof gaan. Ik denk dat ik daar ook echt wel aan toe ben dan.

24 dagen geleden

Reactie op SiD2503

Ik ga vier weken van tevoren met zwangerschapsverlof, en neem daarvoor mijn ...
Ik heb exact hetzelfde, mijn baas zei ook "joh doe lekker vanaf de kerstvakantie, we zijn toch dicht tussen kerst en oud en nieuw en dan moet je 2 keer afschalen (werk in de ggz), lijkt me helemaal niet prettig," dus ik heb 4 weken zwangerschapsverlof voor uitgerekende datum en dan dus extra verlof opgenomen van vakantiedagen!

24 dagen geleden

Reactie op SKE

Dit ken ik niet hoor. Ik mag zelf kiezen of ik 4,5 of 6 weken neem. (Ook in ...
Volgens de CAO moet je met 34 met verlof omdat het een zwaar beroep is :) Dat is ook iets waar je recht op hebt! Laat je goed informeren

24 dagen geleden

Vorige keer ging ik met 36 weken met verlof omdat dat ook goed uitkwam met het einde van het schooljaar (ben docent middelbare school). Vond dat wel echt pittig en voorgenomen dat ik dat niet weer zou doen. Nu ga ik door de kerstvakantie al met 33 weken met verlof en denk dat ik mn betaald ouderschapsverlof inzet om wat langer (2-3 weken) na mn bevalling thuis te blijven

24 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Volgens de CAO moet je met 34 met verlof omdat het een zwaar beroep is :) D ...
Dat ligt er ook aan in welke cao je valt natuurlijk. De zorg is breed. Zover mij bekend staat er hier ook niets over in de cao. Overigens is het inderdaad je recht om met 34 weken met verlof te mogen, maar dat geldt voor elk beroep. Moeten klinkt voor mij als dat het niet is toegestaan om langer door te werken, maar volgens mij staat daar bij ons in de cao echt niets over

24 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Volgens de CAO moet je met 34 met verlof omdat het een zwaar beroep is :) D ...
In mijn cao staat dat het mag (zoals wettelijk), maar zeker niet dat het moet. Heb vorige keer ook lekker voor 35 weken gekozen. En zwaar is wellicht ook persoonlijk en per zwangerschap verschillend.

24 dagen geleden

Ik wilde met 36 weken. Ik werk in het onderwijs. Ik heb dan eerst twee weken kerstvakantie en dan nog 1 week werken en dan verlof. Nu neig ik meer naar afzwaaien voor de kerst. Dus dan tot 33. Dan neem ik 5 weken vooraf op. Lijkt me heerlijk. Iemand nog goede raad?

24 dagen geleden

Reactie op Pruimenboom

Ik wilde met 36 weken. Ik werk in het onderwijs. Ik heb dan eerst twee weke ...
Zou het zeker doen, hoe lekker is dat 😃 even tijd nog voor jezelf

24 dagen geleden

Bij mn 1e wilde ik 4 weken van tevoren, uiteindelijk 6 weken van tevoren gegaan: had carpaal tunnelsyndroom, hield veel vocht vast, sliep amper, bekkeninstabiliteit... achteraf snap ik ook wel dat ik het met 34 weken al zwaar vond: bij de geboorte was de "kleine" 10 pond 😅 Deze zwangerschap kijk ik hoe het gaat, gaat het allemaal prima, dan idd graag pas 4 weken van tevoren: dan heb ik erna idd langer verlof. Maar gaat het niet, dan eerder. Ik kijk het even aan tegen die tijd.