75 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op Pruimenboom

Ik wilde met 36 weken. Ik werk in het onderwijs. Ik heb dan eerst twee weke ...
Ik vond lesgeven tot 36 weken best pittig! Het was dat de meeste klassen een zelfstandige (groeps)opdracht hadden maar met uitleggen was ik echt snel buiten adem. Ik zou voor de kerst stoppen; het is ook een mooi moment voor je vervanger om dan na de kerst de boel op te starten. Verder anders nog even in de jaarplanning kijken of het een beetje "logisch" uitkomt.

23 dagen geleden

Lekker 6 weken van te voren! Mijn overweging; Je weet nooit of je kindje eerder komt en werken kan je echt nog heel lang 🫠 En na de bevalling heb je ook genoeg verlof mogelijkheden. Bij een eerste kindje verandert er genoeg en nu ik beval van de 2e ga ik genieten van de laatste weken met m’n dochter alleen! 🤍

23 dagen geleden

Ik stop ook 6 weken van te voren. In totaal heb je 16 weken (100%) en daarnaast nog 9 weken (70%) verlof die je verspreid over het eerste jaar kunt opnemen. Ik neem alles in 1 keer op, heerlijk. De tijd dat ze zo klein zijn is zo kort. Ik wil daar zoveel mogelijk bij zijn 🥰

23 dagen geleden

Reactie op Lousb12

Ik vond lesgeven tot 36 weken best pittig! Het was dat de meeste klassen ee ...
Ja ik neig nu naar lekker tot aan de kerst. En dan in juni weer starten. Dan is het nog 1,5 maand tot de zomer. Collega zei: nee lekker verlof nemen en na de zomer starten. Ik vind het zelf een prettig idee dat ik “alvast” weer begonnen ben en de stap niet zo groot is. Jullie nog ideeen?

23 dagen geleden

Reactie op Daph93

Hier idem, heb ook mijn eigen klas en blijf tot aan de kerstvakantie. In pr ...
Oh wanneer ben je uitgerekend dan? Ik moet na het gewone verlof nog 1,5 maand tot de zomer namelijk.

23 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb het gister besproken en ik stop vanaf maandag 23 december. Lekker vr ...
Ik denk inmiddels 6 weken zwangerschapsverlof te nemen en dan twee weken ouderschapsverlof er achteraan 'te plakken'. Heb veel aan jullie reacties gehad, dankjulliewel 🫶🏻

23 dagen geleden

Reactie op Pruimenboom

Ja precies die twijfel idd! En in mn hoofd heb ik ook het idee dat degene d ...
Oh dit klinkt ook aantrekkelijk hahah

22 dagen geleden

Reactie op anoniempje4321

Ik twijfel ook nog, maar zit zelf te denken om 5 weken vooraf te stoppen. D ...
Kun je dan niet beter dan 6weken verlof opnemen + 1 week vakantie? Stel dat je 1 week na de uitgerekende datum bevalt, dan "verlies" je die extra week aan bevallingsverlof.

22 dagen geleden

Reactie op HDZ

Kun je dan niet beter dan 6weken verlof opnemen + 1 week vakantie? Stel dat ...
Dat is met de nieuwe regeling niet meer het geval! Als je later bevalt krijg je die dagen er na je bevalling bij, ook als je 4 of 5 weken van tevoren met verlof bent gegaan.

22 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Dat is met de nieuwe regeling niet meer het geval! Als je later bevalt krij ...
Oo ik wist niet dat er een nieuwe regeling is, goed om te weten! 🙂

22 dagen geleden

Mijn zwangerschapsverlof gaat 4 januari in (4 weken van te voren), maar heb vanaf 22december tot 3 januari vakantie opgenomen.

22 dagen geleden

Met vorige zwangerschap heb ik tot 36 weken gewerkt, toen had ik nog een hittegolf om m'n kiezen vanaf week 34. Man die laatste loodjes waren echt zwaar. Ergens denk ik nu. Lekker met week 34 (13-1) en dan nog vakantie ervoor opnemen, zodat ik 1 jan er uit ga Maar wil ergens ook zo lang mogelijk erna vrij zijn Ben er dus nog niet uit 🙈

22 dagen geleden

Reactie op Pruimenboom

Ja ik neig nu naar lekker tot aan de kerst. En dan in juni weer starten. Da ...
Ik had vorige keer bijna 20 weken verlof na mn bevalling; 12 weken bevallingsverlof + 6 zomer-/ en 1 herfstvakantie week. Was echt dolblij toen ik weer mocht werken, muren kwamen thuis op me af. Denk dat ik nu tot de zomer 3 dagen ga werken en na de zomer weer mn gebruikelijke 4 dagen.