9 Reacties

2 maanden geleden

Is je eigen berekening van 11 weken vanaf eisprong of eerste dag laatste menstruatie?

2 maanden geleden

Ik zou je niet zo vasthouden aan de uitgerekende datum. De kans dat je op die dag bevalt is sowieso al heel klein 🥰 Kan zomaar zijn dat je nog een week later bevalt

2 maanden geleden

Reactie op Renée95

Is je eigen berekening van 11 weken vanaf eisprong of eerste dag laatste me ...
Beide berekend, komt 11 weken of 11+1 uit en ben dus 11+4 🤭 maargoed misschien was het dan een hele snelle innesteling ofzo

2 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, ik dacht op 1 september uitgerekend te zijn, zij kwamen met 23 augustus, oftewel 8! dagen vroeger. Ik vond het eigenlijk niet zo leuk, ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het niet klopte en je wordt toch echt wel ingeleid als je te ver over de uitgerekende datum gaat. Mijn zoon is geboren op 1 september, ik had dus wel gelijk 🤭 Maar vier dagen valt wel mee! Je zou als je flink overtijd gaat, het in je achterhoofd kunnen houden en dan evt kunnen afwachten. Het opmeten van een baby bij zo’n echo komt best nauw en het foutje is makkelijk gemaakt 😉

2 maanden geleden

En ohja, ik heb inderdaad een grote baby gekregen. Nu met bijna 4 jaar nog steeds lang voor zijn leeftijd.

2 maanden geleden

Reactie op Livelaughlovex

Ik zou je niet zo vasthouden aan de uitgerekende datum. De kans dat je op d ...
Inderdaad wat hier gezegd wordt… volgende keer kan het weer zo zijn dat je twee dagen wordt teruggezet. En dan? Als het dan eerder geboren wordt druk je het toch ook niet terug? 😂 lekker van genieten

2 maanden geleden

De hoeveelheid cm van je baby hoort bij een bepaald termijn. Dus bijv 2,3cm hoort bij x+x aantal weken. Dit staat verder los van je eigen berekening. Een uitgerekende datum zegt uiteindelijk ook niks want er word maar zoveel % daadwerkelijk op uitgerekende datum geboren. Hier moet je je verder niet druk om maken of iets. Ik heb echo’s gehad van 6+6, 7+6 en 8+6 en bij bijna allemaal werd er iets anders aangegeven qua meting

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, ik dacht op 1 september ...
Maar het kan toch ook zijn dat zij gelijk hadden en je kindje gewoon met 41+1 geboren is? Bij een eerste komt later bevallen namelijk veel vaker voor dan precies op de uitgerekende datum. Met het feit je een grote baby kreeg is het niet zo’n gek idee dat hij inderdaad geboren is met 41+1 in plaats van 40 weken, je eigen berekende datum, toch?

2 maanden geleden

Alle kindjes groeien tot 12 weken +- hetzelfde, vandaar dat ze ergens rond de 11 weken de termijnecho en dus een meting doen. Die paar dagen maken niets uit, een vroege of late innesteling kan hierbij een rol spelen (bij jou dus vroege, bij mijn eerste zwangerschap late), het gaat erom dat je een ongeveer uitgerekende datum hebt zodat ze ongeveer een inschatting kunnen maken als je tegen de 42 weken aanloopt of je ingeleid ‘moet’ worden ja of nee. Dat is de reden van de termijnecho ook! Ik zou willen dat ik een keer vooruit gezet wordt🤭 Bij mijn eerste zwangerschap een volle week terug gezet en nooit meer bijgesteld, en mijn zwangerschap nu ook een aantal dagen terug gezet.