16 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb ook gelezen dat is ook mogelijk eerder beginnen mijne zoontje is ook 3 maanden . Het is een tijdje fase we kunnen het 🙏🙏
8 maanden geleden
Hier een dochter van 15 weken. Afgelopen paar nachten ook steeds raak, soms ieder half uur speen indoen. Gisteren ging ze ineens van haar rug op haar zij rollen en vannacht hoefde ze pas vanaf 5 uur haar speen. Weet niet of het de slaap regressie is maar volgens de oei ik groei is er ook een grote sprong die ze nu hebben en onze dame lijkt steeds die sprongen ook net iets eerder te hebben (is met 39w3d gehaald) Dus wie weet zo iets?
8 maanden geleden
Ons zoontje is sinds vorige week er ook mee bezig (nu 14,5 week oud). Bij dutjes overdag maakt hij zijn slaapcyclus niet af en als hij naar bed is s'avonds wordt hij ineens regelmatig (soms gillend) wakker en begint hij de dag steeds vroeger, ook de nachtvoeding vervroegd hij telkens 🥴
8 maanden geleden
Slaapt jullie zoontje bij jullie op de kamer? Wat mij er nu een beetje doorheen haalt is dat ons zokntjr op zijn eigen kamer slaapt en ik niet meer van elke kick wakker wordt. Dan ligt hij tussendoor wakker, maar gaat dan duimen en valt weer in slaap. Vaak heb ik het niet door.
Alleen af en toe als ik of mijn man naar de wc moet, dan kijken we even en treffen we dat aan.
8 maanden geleden
Reactie op Becky24
Ja mijn zoontje is 13 weken. Best vroeg vind ik dan..
Bij ons precies hetzelfde hoor! In week 13 begon het ook. En dan is hij nog te vroeg geboren dus ging de CJG arts de discussie aan dat dat nog echt niet kon 🥲
Je kent je eigen kind toch het beste. Als jij denkt dat dit de slaapregessie is zal dat echt wel kloppen.
8 maanden geleden
Reactie op moronthefloor
Slaapt jullie zoontje bij jullie op de kamer? Wat mij er nu een beetje door ...
Dit is niet wat geadviseerd wordt bij deze leeftijd! En zeker als je kindje het moeilijk heeft met slapen kan hij je hulp goed gebruiken. Ik snap dat je zelf lekkerder slaapt als je het niet hoort maar ik zou veiligheid en welzijn van je kindje voorop zetten. Jammer dan van de nachtrust, dat komt snel genoeg wel weer (en alleen maar sneller als je je kindje hier goed doorheen helpt lijkt me)
8 maanden geleden
Wat heftig! Kan me helemaal voorstellen dat je gebroken bent. Slaapregressies zijn heftig! Ben je samen? Wissel dan de nachten af, slaap overdag bij en doe wat werkt, mijn ervaring bij de oudste is dat als je nu gewoon doet wat werkt (bijvoorbeeld veilig samen slapen) dat je wel weer gewoon kan doen waar je gebleven was als de regressie voorbij is. En als dat op zijn eigen kamertje slapen is, omdat jullie dan beiden rustiger slapen is dat ook goed. Je kan hem ook leren zijn handjes te gebruiken om zichzelf te sussen in plaats van de speen, moet je wel stoppen met inbakeren!
8 maanden geleden
Reactie op iowe
Wat heftig! Kan me helemaal voorstellen dat je gebroken bent. Slaapregressi ...
Hoe werkt dat met de handjes? Onze baby krapt zichzelf dan wakker (16 wk)
8 maanden geleden
Reactie op Marie-sophie22
Hoe werkt dat met de handjes? Onze baby krapt zichzelf dan wakker (16 wk)
Krabben? Heeft je baby eczeem? Nageltjes kort en huidje elke dag insmeren met vaseline parrafine. Slaapzak met lange mouwen kan ook helpen en de mouwtjes om de handjes slaan.
Maar als je baby eczeem is dat eerst verzorgen!
8 maanden geleden
Wat lastig na iedere cycli! Hopelijk kan je overdag nog war bijslapen? Mijn kleine kwam eerder 2 tot 3 keer per nacht en de laatste tijdb4 tot 5 keer. Heb ook het idee dat het begonnen is. Gelukkig ben ik nog niet begonnen met werken, anders lijkt het mij super zwaar. Mijn partner neemt hem regelmatig iets eerder mee naar beneden zodat ik nog een half uur tot uur kan slapen. Het is niet lang maar helpt enorm.
8 maanden geleden
Jep hier ook en sprong 4 vol aan de gang. Het hoort er even bij komt vanzelf weer goed! Vooral consequent blijven dat het nacht is en dus geen fel licht aan, niet gezellig maken etc.!
8 maanden geleden
Wat grappig. Ik wilde hier net op gaan zoeken, zie ik dit staan! Bij mij precies hetzelfde! A.s. zondag 3 maanden, maar sinds een paar nachten is hij enorm aan het spoken. Niet zoals we van hem gewend waren. Over een paar weken moet ik weer werken, hopelijk gaat het dan weer wat beter…
8 maanden geleden
Hier ook al eerder. Mijn zoontje is 3,5 maand oud. Sinds 1 week ‘s nachts weer wakker en dutjes overdag veel korter (sliep ‘s nachts al een hele tijd door en overdag ook goeie dutjes) daarnaast nu echt een vele kortere wakkertijd. Na 1 uur wakker zijn is hij echt al moe. Dit was 1,5 uur.