17 Reacties

3 maanden geleden

Allereerst sterkte met je miskraam. Helaas heb ik zelf al 17 vroege miskramen achter de rug en 2 buitenbaarmoedelijk. Inmiddels 7 jaar bezig voor een baby. Na 12 miskramen kon dit geen domme pech zijn zoals dit gezegd werd. Ik ben overgestapt naar Belgie en daar heb ik diverse onderzoeken gehad hieruit is gekomen dat ik verhoogde NK cellen en trage schildklieren hebt. Nu middels ivf 6 weken zwanger. Ik gebruik progesteron prednison en intralipid infuus tot week 12. Ik ben nog nooit zo ver gekomen.

3 maanden geleden

Geen ervaring, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen! ❤

3 maanden geleden

Heel veel sterkte! Ik ben momenteel 8 weken zwanger maar heb hiervoor 3 miskramen gehad. Ik heb wel al 2 gezonde dochters. Na de 3e miskraam wel onderzoeken laten doen bij de gynaecoloog, lab op schildklier en stolling en uitgebreid inwendig onderzoek. Maar kwam geen bijzonderheden uit. We hebben niet gekozen voor genetisch onderzoek, de kans dat ze wat vinden is daarbij 4-5%.

3 maanden geleden

Heel veel sterkte!😘

3 maanden geleden

Hi, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn tante heeft in 4 jaar tijd echt heel veel miskramen gehad, na 4 jaar alsnog op de natuurlijke manier een zoon en ongeveer een jaar daarna op de natuurlijke manier zwanger van een tweede zoon. Het kan dus inderdaad zeker gewoon pech zijn, maar alles na laten kijken kan nooit kwaad voor je eigen gemoedsrust

2 maanden geleden

We hebben vanuit de gyneacoloog een bloedonderzoek mogen doen en hier is getest op chromosoomafwijkingen. Hierbij is uitgekomen dat mijn man helaas een afwijking heeft tussen 3 en 11.. erg verdrietig. We worden doorgestuurd naar Groningen voor overleg hoe nu verder!

2 maanden geleden

Wat verdrietig... sterkte... ik heb voor mijn zoontje (nu 20 maanden) 4 miskramen gehad, ook rond de 6 weken. Bij de geslaagde zwangerschap heb ik progesteron gebruikt. Onderzoeken destijds laten doen na 3 miskramen. Kwam niks uit. Hopelijk slaagt de 5e keer bij jullie ook.

2 maanden geleden

Reactie op Mamavaneenmeisje🤍

We hebben vanuit de gyneacoloog een bloedonderzoek mogen doen en hier is ge ...
Jeetje toch wat gevonden. Wat spannend hoe nu verder. Hopelijk kunnen ze wat voor jullie betekenen. Hier na goede echo met 7 en 9 weken toch gister bij de termijn echo weer slecht nieuws en ook miskraam nummer 4

2 maanden geleden

Wat ontzettend heftig en heel veel sterkte ♥️ momenteel ben ik 12,5 week zwanger en hiervoor 6 miskramen gehad (eerste zwangerschap wel gezond voldragen). Allemaal tussen de 6 en 8 weken oud. Ik zou je altijd aanraden om naar UZ Gent te gaan. In België onderzoeken ze veel meer en vind het contact wat menselijker. Zo werd ik gewoon op zaterdag om 17 uur gebeld door de arts met de uitslag. Helaas kwam er bij ons niks uit. Tussen de laatste miskraam en deze zwangerschap zat 1,5 jaar. Ik wilde alles even rust geven. Het enige wat ik aangepast hebt is mijn darmen. Ik had pds en door een traject te volgen (eigenlijk meer voor mezelf want op het einde kon ik de deur bijna niet meer uit) zijn 95% van mijn klachten verdwenen. Daarna een ‘dieet’ gevolgd zonder gluten, lactose en suiker om de ontstekingen te verminderen. Ik denk dat dit voor mij geholpen heeft. Zal vast niet bij iedereen helpen maar je weet nooit! Nogmaals sterkte!

2 maanden geleden

❤️

2 maanden geleden

Ik heb 3 miskramen gehad allemaal voor 8 weken.

2 maanden geleden

Sorry ik drukte te vroeg op enter 😅 Ik was onder behandeling van het UZ Gent en die hebben na de derde miskraam heel veel onderzoeken gedaan. Daar kwam toen niks uit. Wel hebben ze wat aangepast en heb ik de zwangerschap daarna aspirine gekregen wat ik elke dag moest slikken en ben momenteel 11 weken zwanger. Sterkte! Mocht je er voor openstaan zou ik UZ Gent ook heel erg aanraden. In België kijken ze veel verder dan in Nederland.

2 maanden geleden

Ook 4 miskramen gehad rond de 5/6 weken, dan betekend het dat de innesteling niet goed is gegaan. Onderzoeken gehad, niks uit gekomen.

2 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig dat je hier nu weer doorheen gaat. En in zo’n korte tijd ook. Zorg je goed voor jezelf? Ik ben na 3 miskramen van in totaal 5 kindjes voor de emotionele zorg naar een workshopdag van praktijk Janna geweest, heel fijn om de hele dag met vrouwen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt. Op het fysieke vlak heb ik onderzoeken laten doen bij UZ Gent, daar kwam uit dat ik een ontsteking in m’n baarmoeder had (die waarschijnlijk niet de oorzaak maar het gevolg was van de miskraam van m’n drieling) en er bleek dat ik verhoogde antistoffen had in m’n schildklier. Onder behandeling bij een internist in Amsterdam gegaan en nu slik ik Thyrax, zijn de antistoffen verdwenen en ben ik 12 weken zwanger, verder dan ik ooit ben geweest. Ook nog op eigen initiatief progesteron genomen vanaf de positieve test. En voorafgaand aan de zwangerschap wat extra supplementen genomen zoals Ubiquinol en melatonine na het lezen van It starts with the egg, waar je zeer zeker niet alles uit moet opvolgen want dan word je gillend gek. Geen idee of en wat hiervan het verschil maakt, en of het deze keer goed blijft gaan, maar ik raad vooral de onderzoeken in Gent zeker aan. En blijven praten en lief voor jezelf zijn, want het is allemaal niet niks. 😘

2 maanden geleden

Reactie op Liefde85

Allereerst sterkte met je miskraam. Helaas heb ik zelf al 17 vroege miskram ...
Hoe gaat het nu 🙏🏻

2 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wil je veel sterkte wensen !

3 dagen geleden

Reactie op Liefde85

Allereerst sterkte met je miskraam. Helaas heb ik zelf al 17 vroege miskram ...
Hi liefde85, hoe gaat het nu bij jullie? 🙏🏼🙏🏼 wij ook veel miskramen en ze denken nu NK cellen of genetische problemen. Er hebben nog 7 embryo’s dus willen die sowieso genetisch laten testen en hoor dus goede verhalen over Intralipid. Waar in België zit je? 🙏🏼 bedankt voor advies x